Een iPhone kopen in Calpe?

Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door LMC591A28JTD »

NU we toch offtopic zijn, heb ik nog wel een tip:

Voor wie niet direct een smartphone moet hebben, is Amazon.de een echte aanrader. Je kunt daar bijna alles krijgen voor Duitse prijzen (soms betaal je wel de Nederlandse btw, dus 2% meer en soms krijg je die als een soort korting weer terug.
Maar: Zij hebben ook amazon warehousedeals, die zijn nog weer veel goedkoper.
Alle spullen die je bij Amazon bestelt en weer terugstuurt, worden vaak met grote kortingen via amazon warehousedeals opnieuw aangeboden. Nieuw is volgende de Duitse wet immers " nieuw in de originele ongeopende verpakking". Als de verpakking geopend geweest is, mag je het niet meer als nieuw te koop aanbieden en soms verkoopt Amazon het dan via Amazon warehousedeals.
Vaak is dan alleen de verpakking los geweest en je krijgt dus een nieuw toestel dat helemaal compleet is met de originele garantie. Als je het toch niet goed vindt, mag je het gratis terugsturen.
Alles wat je op amazon.de koopt, kun je overigens nu ook in Nederland krijgen.
Ik heb daar voor onze kinderen een nieuwe Samsung J5 gekocht, per toestel 50 euro goedkoper dan de goedkoopste in Nederland. Aanrader!
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door Marco Polo »

Denk dat dit heel erg on topic is ;-)
Goede tip!
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door appellover »

Hier in Spanje bij amazon.es hetzelfde ,koop regelmatig die produkten met geopende verpakking.
Staat er ook netjes bij ,of het licht beschadigd is ,mist gebruiksaanwijzing ,verpakking niet orgineel.
Koop bijna wekelijks bij amazon,mijn Belgische buurman ook ,de postbode zal wel denken ???
Een van de weinige die op tijd levert ,maar is dan ook geen Spaans bedrijf.
Maar de topic ging om adres in Calpe waar je tegen leuke prijs een Iphone kan kopen,maar helaas geen adres in Calpe.




Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door Marco Polo »

Heb me al eerder afgevraagd of je dan niet iets kan regelen qua afleveradres?
Zeker als je langere tijd in het zuiden verblijft?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door Kroppie »

de locals hebben ook telefoons, misschien eens aan een van hen vragen waar .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door Aloys »

Marco Polo schreef:
zo 29 dec 2019, 11:23
Ben qua tablet nu over op een model met simkaart.
Kost iets meer maar veel meer gemak.
Dual sim erin en geen gezeur meer met hotspots etc.
En je hoeft ook geen ‘’oude” telefoontjes mee te gaan slepen ;-)
Klopt. Maar hier gaan er 2 telefoons mee, 2 tablets plus een laptop... Dus aan een extra SIM (met extra kosten)
in één van de tablets heb ik niets.
Ik heb in mijn telefoon nu 25GB per maand in het buitenland (onbeperkt in NL), dus dat is dé hotspot voor al ons
spul. En die is zodanig beveiligd dat er niet zomaar vreemden bij kunnen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door appellover »

Amazon.es levert ook op postkantoor e.d. Hebben heel veel afleveradressen voor mensen die niet thuis zijn overdag.
Ook soort boxen bij bv de Carrefour waar je met een code je spullen kan ophalen.
Goed geregeld bij Amazon, is ook niet voor niks zo groot.

Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door Hoofdnoorman »

appellover schreef:
zo 29 dec 2019, 11:12
Ben daar vaak beetje makkelijk mee,maar beter is om de hotspot na eigen gebruik af te zetten.
Een beetje handige nerd is zo bij je binnen en kunnen dan op jouw ip adres heel vreemde dingen op het net zetten.En gebruiken jouw bundel.
Zeg er direkt bij ,vergeet het ook vaak ,lig ik in bed ,shit,hotspot nog aan.
Ik heb "Tasker" en "Autoinput" draaien. Hotspot en vliegtuigstand gaan automatisch aan en uit op de, door mij, gewenste tijden.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door Aloys »

En wanneer moet je hotspot dan uit? Tussen 23.00 uur en 07.00 uur?
appellover schreef:
zo 29 dec 2019, 11:12
Een beetje handige nerd is zo bij je binnen en kunnen dan op jouw ip adres heel vreemde dingen op het net zetten. En gebruiken jouw bundel.
Ik heb even wat zitten Googelen op beveiliging, hotspot en mobiel. De standaard WPA2 PSK-beveiliging
van mijn telefoon blijkt net zo veilig te zijn als de beveiliging van de WiFi thuis. Die zet je toch ook
niet uit?
Belangrijk is dat je een moeilijk of lang wachtwoord gebruikt. Dat is geen probleem, want de apparaten
die gebruik maken van je hotspot (je tablet of laptop) kennen dat wachtwoord en dus hoef je het maar
één keer in te voeren, daarna wordt er niet meer om gevraagd.

Degene die jouw hotspot wil kraken, moet zich fysiek dicht bij de hotspot bevinden, het kan dus niet op
afstand (vanuit Afrika, China of wat dan ook). Dus er zit een mannetje met een laptop naast je camper,
die wil jouw WiFi kraken. Ik heb gelezen dat hem dat gemiddeld tussen de 2 en 12 uur geduld kost...
Misschien kun je 'm in de tussentijd een kop koffie aanbieden, of een stoel? :D

Bron: https://nl.pcmag.com/hack/1804/op-deze- ... fi-netwerk

Omdat we op de gekste momenten gebruik maken van onze hotspot, de hele dag door, ga ik dat ding
niet steeds aan en uit zetten. Hij is afdoende beveiligd, alleen als ik mijn telefoon van de stroom haal,
bijv. als we gaan wandelen, dan zet ik de hotspot uit om stroom te besparen.

Nog een aardige quote uit voorgaande link:
Het kraken van sterkere WPA/WPA2 wachtwoorden en wachtwoordzinnen is de echte opgave vandaag de dag. Reaver is de enige tool die daarvoor opgewassen lijkt (en het is een onderdeel van het BackTrack Linux distro). Opnieuw moet je wat CMD werk je niet afschrikken. Je kunt ook de Reaver Pro kopen, een stuk hardware die werkt met Windows en Mac. Na twee tot tien uur aanvallen zou Reaver een wachtwoord moeten kunnen onthullen. Maar het gaat alleen werken als de router weaar je op uit bent een sterk signaal geeft en WPS (Wi-Fi Protected Setup) ingeschakeld heeft. WPS is de feature waarmee je met een druk op de knop van een router, en nog een druk op de knop van het wifi apparaat automatisch een versleutelde verbinding maakt. Dit is precies het 'gat' waar Reaver door naar binnen kruipt. Over het algemeen kan Reaver binnen 24 uur de code moeten kraken.
Die WPS (WiFi Protected Setup) zit niet op een mobiele hotspot, dus is kraken vrijwel onmogelijk?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door TestCase »

Ook zonder WPS is kraken theoretisch mogelijk. Een goed en lang ingewikkeld password is echter voldoende. De 'opbrengsten' van kraken bij consumenten wegen niet op tegen de kosten.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door Hoofdnoorman »

@ Aloys. Mijn hotspot gaat tussen 2.45 en 08.00 uit. Spaart stroom en geld hè.

Van je WIFI kun je natuurlijk jouw toegang flink beveiligen. Dat is de eerste vereiste. Ten tweede kun je natuurlijk ook de DHCP uitschakelen en de toegang slechts toestaan voor bekende apparaten met hun MAC adressen.
Overigens lijkt het mij niet interessant om een Hotspot te kraken. Ze steken hun tijd liever in het idee om ergens een Cloud te benaderen en te omzeilen. Daar is veel meer interessant spul te vinden, lijkt mij.
Overigens denk ik dat van iedere MIFI/WIFI wel een "backdoor" is. Misschien niet openbaar, maar het lijkt mij sterk als het er niet zou zijn.

Zelfs fysieke bescherming kan omzeild worden. Bij mijn oude huis liepen alle telefoonkabels bij mij door de kruipruimte. Een koud kunstje om een andere telefoon af te tappen in mijn huizenblok.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie