De beste tijd voor Spanje?

Gebruikersavatar
debos
Berichten: 449
Lid geworden op: za 04 jun 2005, 16:06
Locatie: Oisterwijk

De beste tijd voor Spanje?



Bericht door debos »

Hoe is het om bv in mrt apr naar het zuiden te gaan???
Ik lees alleen maar dat Zuid Spanje helemaal vol zit eind febr.!!!!
Durven het risicobijna niet te nemen dat alle campings vol zitten.
Ik schrik best vd verhalen in Spanje en Portugal in de winter.
Wat jammer dat er ook veel overlast is in die tijd, we gaan toch allemaal voordat lekkere zonnetje en we gunnen dat iedereen.
Toch eventueel ff vliegen in de winter en dan de maanden opschuiven vd camper.
We moeten het nog ervaren.
Gr en voor diegene die lekker in de zon zitten geniet ervan, maar geld ook voor diegene die nu fijn thuis genieten van deze maanden.
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1728
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: De beste tijd voor Spanje?



Bericht door Sandor Gora »

Wij kijken dan RTL 4 weerbericht. Als het 15 graden of meer is kan het voor ons. Net even van de kust af, leuke plaatsjes, ruimte zat. We staan bijna niet op campings.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: De beste tijd voor Spanje?



Bericht door Bob Diesel »

Eind maart begin april
nog steeds goed gevuld, maar de overwinteraars massaal naar huis

de echte gaan voor 5a 6 maanden ,de massa na de feestdagen en vind het na een week of 10 genoeg geweest

De paar x dat wij overwinterden :roll: waren we ook heel april weer thuis om daarna mei juni naar FR te gaan
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1657
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: De beste tijd voor Spanje?



Bericht door Aagje »

Ik volg..
Is die enorme drukte dan vooral in het zuiden? Wij willen eigenlijk gewoon naar de Costa Brava. Is het daar ook zo druk in dec/januari?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: De beste tijd voor Spanje?



Bericht door Bob Diesel »

Daar zijn weinig campings open
en het weer :crazy: om die tijd
moet je gewoon geluk mee hebben
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1657
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: De beste tijd voor Spanje?



Bericht door Aagje »

Okay, dank je wel Bob. Campings hoeft niet persé en het weer is ook niet het allerbelangrijkste voor ons.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45205
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: De beste tijd voor Spanje?



Bericht door thole »

Wij gaan altijd in april/mei/juni naar Spanje als we uit Marokko komen.
April en 1ste helft mei in het binnenland,2e helft mei en juni naar de costa's, dan is het niet zo druk aan de kust.
Binnenland wel bij de steden maar plek genoeg.
Is die enorme drukte dan vooral in het zuiden? Wij willen eigenlijk gewoon naar de Costa Brava. Is het daar ook zo druk in dec/januari?
Wat Bob zegt en plekken aan/dichtbij zee bv Platja d'Aro is bomvol, San Feliu de Guixols bv wel plek maar daar is het dan ook betaald. Andere plekken weten we niet hoe het daar is, die kennen we vanuit voor- en/of najaar.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: De beste tijd voor Spanje?



Bericht door Bob Diesel »

Half februarie vertrokken
zo kan het ook

https://freubels-van-elly.jouwweb.nl/op ... -febr-2017
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1657
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: De beste tijd voor Spanje?



Bericht door Aagje »

Dank je Thole. Wij hoeven niet echt de hele vakantie aan zee te staan. Binnenland is ook prima en zal ook stukken rustiger zijn, hoop ik.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1083
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: De beste tijd voor Spanje?



Bericht door Don Esteban »

Wij hebben meer dan 20 jaar een vaste stek in de Costa Brava en sinds mijn pensionering bevinden we ons daar een deel van de lente, zomer en herfst. Nooit langer dan 6 weken aaneengesloten want in Nederland moet ook gestofzuigd worden. :-B
Om uit de sleur van 'iedere keer naar de zelfde plek' te geraken hebben we 10 jaar geleden we onze oude liefde het kampereren weer opgepakt en kochten een caravan. Die is 4,5 jaar geleden verruild voor een camper waar we al veel plezier van beleefd hebben.
Vroeger reden we in 2 dagen naar de Costa Brava met de auto of we vlogen met Ryanair. (overigens buiten het seizoen nog altijd mogelijk voor een habbekrats) Nu doen we er 2 a 3 weken over met de camper. We weten eigenlijk nu pas hoe mooi Frankrijk is!
Maar goed, de vraag ging over Spanje en het weer: in juni, juli en augustus is de Costa Brava zonnig en warm. 30 tot 35 graden is dan normaal. Voor het goede weer hoef je dan echt niet veel zuidelijker te gaan. Een regenbui en forse wind kan ook in de zomer voorkomen maar dat is altijd maar van korte duur.
De winter, het voor- en najaar is een ander verhaal. We hebben prachtige weken in april meegemaakt terwijl het in maart maar zeer matig was. Laten we volgend jaar maar eens pas in april gaan. Volgend jaar: prachtig weer in maart en zeer minnetjes in april. Kortom, wil je optimaal weer moet je er 12 maanden per jaar gaan wonen en dan pendelen van noord naar zuid en andersom...
>>Hoe is het om bv in mrt apr naar het zuiden te gaan??<<
We zijn inmiddels 4 jaar achter elkaar eind maart van de Costa Brava naar de Costa Blanca en iets zuidelijker getrokken. Al is het er gemiddeld meestal een paar graden warmer dan in de Costa Brava, denk niet dat je alleen maar zon zal aantreffen. We stonden in Javea in april met 3 dagen aansluitend alleen maar regen regen en regen.
>>Wij willen eigenlijk gewoon naar de Costa Brava. Is het daar ook zo druk in dec/januari?<<
Zoals Bob al schreef: er zijn weinig campings open. Ik ken er eigenlijk niet één in de Alt Emporda die dan open is. (onze streek) maar er zijn wel verschillende camperplaatsen die het hele jaar open zijn en waar plaats genoeg is. Ik denk bijvoorbeeld aan Autocaravaning Park Roses. Betaald met stroom en sanitair. Rond de Kerstdagen is het er redelijk bezet maar voor de rest is het er in de winter vrij stil. Dan nog een gratis camperplaats bij Empuriabrava waar altijd plek is. De hele regio is dan vrij stil want het echte seizoen begint meestal pas rond Pasen. Ik kom er een week in de winter 'om te stofzuigen' maar voor de rest zit ik 's winters liever in een goed verwarmd huis in Nederland.
Nee, wil je overwinteren zal je toch richting Alicante en zuidelijker moeten gaan. Maar inderdaad, de campings zijn er dan tot half a eind maart overvol. Wij zullen eind maart wel weer een poosje naar Altea/Albir willen gaan waar het ons afgelopen eind september begin oktober zo goed bevallen is. De overwinteraars zullen dan langzaam weer naar huis trekken en we vertrouwen erop dat we dan wel weer een leuk plekje kunnen vinden.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

De beste tijd voor Spanje?



Bericht door appellover »

In de winter naar het zuiden ? Zorg dat je onder Valencia zit ,daar staan de wasmachines buiten.
Minste regen tussen Alicante en Cartagena.
Als je niet op het strand hoeft te staan ( dat willen alle Duitsers)is er genoeg ruimte op cp en campings ,die zijn bijna allemaal open hier.

Foto in de winter vlakbij Benidorm ,stonden 2 campers.
Ff zoeken met google earth en street view.


Met vriendelijke groet
Ron



Afbeelding
Challenger Genesis 388 eb 2016
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: De beste tijd voor Spanje?



Bericht door HeraAres »

Een paar keer in Maart op de camping gestaan in Cambrils,was perfect
Voor ons niet te druk lekker aan de zee was toppie.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: De beste tijd voor Spanje?



Bericht door Bob Diesel »

Don Esteban beschrijft het goed :thumbup:

De Costa Brava ben ik ook met oa het rode busje hier onder
zeer veel geweest ,het gehele jaar door
in april al stilgestaan tussen Malgrat en Barcelona ivm hagel en sneeuw
maar ook in maart al in de korte broek gezeten


dan kan het er :!: ,niemand spreekt het uit :bang: ontzettend hard waaien ,
in FR de mistral in Catalonie de Tramontana, meestal mooi zonnig weer ,
matige temperatuur en door de snoeiharde wind ijskoud aanvoelend
en ah strand word je gezandstraald

ga je een stuk het binnenland in kan het dan windstil zijn

Salou/Cambrils kan id al veel beter zijn als de C,Brava ,ga je onder de Ebro delta begint de echte kans op beter
lente /zomer achtig weer
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1083
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: De beste tijd voor Spanje?



Bericht door Don Esteban »

dan kan het er ,niemand spreekt het uit ontzettend hard waaien ,
in FR de mistral in Catalonie de Tramontana, meestal mooi zonnig weer ,
matige temperatuur en door de snoeiharde wind ijskoud aanvoelend
en ah strand word je gezandstraald
Ik haat die wind. Op de webcam lijkt het lekker en zonnig weer maar als je ziet dat de palmtakken allemaal fors dezelfde kant op wapperen dan weet je genoeg: TRAMONTANA :bang: De wind is inderdaad het verlengde van de Mistral die over de besneeuwde Pyreneeen een ijzige gevoelstemperatuur veroorzaakt. Men zegt dat hij altijd een oneven aantal dagen van noord naar zuid waait. Veelal 1,3 of 5 dagen. Ik heb echter ook al eens langer meegemaakt maar ik heb het dan over lang geleden. Tegenwoordig is het na 1 of 3 dagen wel gedaan met die wind. Mij zijn 3 dagen al te lang. Menige bewoner krijgt er hoofdpijn van. En na een poosje begint het weer opnieuw :-?
Maarrrr, de wind brengt (meestal) ook droge en blauwe luchten en als je achter een muurtje kan zonnen is dat best lekker. Behalve bij de Tramontana's van windkracht 10 en 11 want daar is niets meer tegen bestand. Ik heb verhalen gehoord van kampeerders die midden in de nacht de stangen van de voortent moesten gaan vasthouden mede omdat de stormband het niet zou gaan houden.

Van tijd tot tijd breng of haal ik vrienden of kennissen van vliegveld Girona. Ongeveer 70 km zuid-westelijk van onze stek. Vaak komt het voor dat je al na 20 km rijden zegt: heeh… de Tramontana stopt. Op de terugweg begint het 20 km voor de eindbestemming weer fors te waaien. :bang:
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Plaats reactie