Grote Sint Bernhard

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Grote Sint Bernhard



Bericht door Marco Polo »

Zo wordt de lat wel erg hoog gelegd voor topicstarter Willem.
Om een mooie fotoreportage af te leveren van zijn overtocht over de Alpen :D
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Grote Sint Bernhard



Bericht door Vertrokken2 »

Maar is hij bijna wel verplicht als TS.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Grote Sint Bernhard



Bericht door AadenAnke »

Dat is wel heel ergggg mooi Peter! Zo ziek je maar altijd een baas boven baas!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Grote Sint Bernhard



Bericht door noneku »

Wij hebben in 2010 zowel de kleine St Bernhard (vanuit Frankrijk naar Italië) als de grote St Bernhard (vanuit Italië naar Zwitserland) gedaan. Geweldig. Voor herhaling vatbaar. Wat we niet verwacht hadden boven op de grote St Benhard waren de douaniers met de vraag waarheen de reis ging. Na ons antwoordt dat we richting Chamonix gingen mochten we zonder verdere vragen door. We denken dat het was omdat we geen vignet hadden en op dat traject heb je dat niet nodig.
Als het weer goed is zeker doen.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Grote Sint Bernhard



Bericht door PaulBng »

Gobert schreef:Dat houdt het levend.
Heb jij dan een lelijke Chinees om je pols?
Al jaren geen tijd meer om de pols.
Mijn mobi vervangt dat, en nog tien andere dingen.

We dwalen aardig af.....
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Grote Sint Bernhard



Bericht door Marco Polo »

Dan nog maar een plaatje van de Col de grand Saint Bernard

Of eigenlijk Colle del Gran San Bernardo.
Foto is vanaf het beeld van St.Bernard aan de Italiaanse kant genomen.

Afbeelding

Verrek, weer 2 tourbussen!
Wie zich nu nog afvraagt of die Col met de camper te doen is :D
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Grote Sint Bernhard



Bericht door gjvonk »

Bij mooi weer Prima, ik heb 1 x in de mist gereden: de parkeerplaats op de foto leek toen wel een doolhof. We zagen geen hand voor ogen, toen we eenmaal weer onderweg waren hielpen de strepen op de weg. Bij kans op slecht weer zou ik het nooit doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Grote Sint Bernhard



Bericht door Marco Polo »

Blijft hooggebergte. Kans op weeromslag heb je altijd ;-)
(Zelfs in het kunstmatige hooggebergte van Portugal. Daar hebben we eens zo'n situatie meegemaakt die jij beschrijft)

Maar hij moet inderdaad wel een beetje mazzel hebben.
Is nogal regenachtig, behalve morgen.

Probleem is dat je bij die overgangen over de Alpen vrij vroegtijdig moet beslissen of je ze neemt of een omweg neemt.
Zoveel wegen zijn er vaak niet in dat soort gebieden.
Gotthardpas hebben we ook wel eens begin oktober gedaan. Hing erom of het zou sneeuwen. Uiteindelijk 5 graden, regen en mist.
Maar goed, we kwamen er toch langs ;-)

We zijn ook niet zo van het benauwde.
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Grote Sint Bernhard



Bericht door Camperaapje »

Off topic:
Voor de waaghalzen: Col de Turini?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Grote Sint Bernhard



Bericht door hurktoilet »

Dat kun je gewoon treffen, ook heel laag. Heb in mijn jonge jaren, toen ik nog besteleendje reed, mijn vrouw voor me uit laten lopen op de Col de Rousset, slechts 1254 meter hoog in de prachtige Vercors, anders had ik echt niet geweten waar ik heen moest in de wolken. Blijft een onvergetelijke herinnering...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Grote Sint Bernhard



Bericht door PaulBng »

hurktoilet schreef:Heb in mijn jonge jaren, toen ik nog besteleendje reed, mijn vrouw voor me uit laten lopen
Dat moet je maar niet meer doen. Als iemand besluit aan de verkeerde kant van de streep te rijden....
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Grote Sint Bernhard



Bericht door hurktoilet »

misschien verstandiger ja...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Grote Sint Bernhard



Bericht door Marco Polo »

Op de St Bernard passen heb je natuurlijk wel een soort bescherming "van boven" :D
Afbeelding
willem269
Berichten: 201
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 9:47
Locatie: Wilsum (D)
Contacteer:

Re: Grote Sint Bernhard



Bericht door willem269 »

Wat een gedoe om niks. Laat ik dat er van zeggen. Heel anders dan de 'per ongeluk' overtocht over de Manghen pas. Da's andere koek. Het komt zo: na de intocht in Italië, Aosta dal, Verona, Gardameer, kwamen we op grond van de ACSI gids in Pietralba, ten zuiden van Bolzano terecht. Zag er mooi uit, nabij abdei maar bleek op 1500 meter hoogte te liggen. Koude nacht deed ons besluiten toch weer wat zuidelijker te gaan. Dus naar Olmo, bij Venetië. Nabij Castello-Molina di Fiemme in een park koffie gedronken. We deden alles op de TomTom (vandaar dat de hoogte van Pietralba ons verraste). Na de koffie verder. Een eerste bord dat het vanaf een bepaald punt verboden was voor 3500-plus kilo voorbij gereden. Hele mooie doodstille weg met af en toe een haarspeld. Heel stuk op weg (steeds smaller) weer een bord. Maximaal gewicht 3500 kilo, maximum lengte 7,00 meter. Al eind op weg, niet echt aan terug gaan en andere weg zoeken gedacht. De 40 centimeter die we te lang waren zou ook wel mee komen, dacht ik. En op een gegeven moment was terug gaan geen optie meer. De ene tornante na de andere, kort, smal en steil. Motorrijders konden er wel langs. En de enige auto die we tegenkwamen kon erlangs doordat er in de tornante een inrit naar een weiland was. Mijn bijrijdster hield zich heel goed, ik liet ook niets blijken maar wat was ik blij toen we op 2047 meter waren. De afdaling aan de zuidkant is makkelijker mede omdat je neerkijkt op de wegen onder je, die tussen 'weilanden' door lopen niet door bossen, zoals een flink deel aan de noordkant.
Tijdens de voorbereiding was ik al eens gestuit op de uiterst nuttige website van Gerrit Speek met daarop alle Europese passen. Dus achteraf nog eens gekeken wat hij van de Manghen pas vindt. Nou, dit: Niet doen!, heel smal, hele korte serpentines, deels 1-baans. Per motor is het 'alle hens aan dek', laat staan met een camper.
En gelijk heeft hij. De Sint Bernhard doe ik zo weer, de Manghen pas niet. Er zal maar een camperaar van de andere kant komen.....
En voordat jullie het zeggen zal ik het zelf maar doen, het geluk was met de domme!
Plaats reactie