Camper boven 3500 kg door Zwitserland?

Ton camper
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 16:53
Locatie: Eersel

Re: Camper boven 3500 kg door Zwitserland?



Bericht door Ton camper »

Ik zie nergens een antwoord op de vraag of de data deze 10-dagen kaart vooraf moet worden ingevuld of kan dit ook pas op het moment dat ik besluit gebruik te gaan maken van de tolweg ?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Camper boven 3500 kg door Zwitserland?



Bericht door Marco Polo »

Schwerlast abgabe is voor alle wegen en op alle dagen dat je in Zwitserland verblijft. Dus bij binnenkomst op Zwitsers grondgebied moet je sowieso de kaart af laten stempelen en betalen welke route je ook neemt. Dagje op de camping is ook aftekenen.
Althans zo heb ik het begrepen.
Ton camper
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 16:53
Locatie: Eersel

Re: Camper boven 3500 kg door Zwitserland?



Bericht door Ton camper »

Dus met een 10-dagen kaart kan ik maximaal 10 dagen in Zwitserland verblijven ? Kan het bijna niet geloven.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Camper boven 3500 kg door Zwitserland?



Bericht door Marco Polo »

Is ook voor transit verkeer
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Camper boven 3500 kg door Zwitserland?



Bericht door Marco Polo »

https://www.google.nl/amp/s/www.wohnmot ... -2016.amp/

Geeft volgens mij alle info, als je het Duits beheerst ;-)
Je kan ook per dag betalen maar niet minder dan 25CHF en dan schijn je automatisch op een 10 rittenkaart uit te komen (van 32,50 -2016).
Je kan ook een maandkaart of jaarkaart kopen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camper boven 3500 kg door Zwitserland?



Bericht door Cee Pee »

Hier staan de tolwegen aangegeven.
http://www.tolweg.com/europa/zwitserland.html
Maar voor zwaarverkeer gelden iets andere regels dan de lichte tot 3.500 kg voertuigen.
Het is verplicht voor héél Zwitserland.
Het is dus zinloos om toevlucht te nemen tot kleine straatjes. De heffing is verschuldigd voor elke dag van het verblijf in Zwitserland.
Maar of je op een camping ook zou moeten schrijven betwijfel ik volgens mijn alleen als je op de openbare wegen vertoeft.
Laatst gewijzigd door Cee Pee op zo 26 feb 2017, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Camper boven 3500 kg door Zwitserland?



Bericht door Marco Polo »

Cor, de Schwerlast is toch voor alle wegen en niet alleen voor de tolwegen?
Dat laatste begrijp ik nu uit je reactie !?

Groet Marc.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Camper boven 3500 kg door Zwitserland?



Bericht door MonRoe »

Als je dus op zaterdag naar een camping rijdt in Zwitserland en je blijft dan een week op de camping stil staan en dan vertrekt, hoef je alleen de dagen af te tekenen op de kaart dat je op de weg rijdt, dus de zaterdag van aankomst en de zaterdag van vertrek.

boven de 3500 kilo moet je aftekenen voor alle wegen in Zwitersland, dus ook de lokale wegen.
Overnacht je bijv. op een gemeentelijke camper/parkeerplaats, dan moet je ook aftekenen, omdat je op de openbare weg staat.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camper boven 3500 kg door Zwitserland?



Bericht door Marco Polo »

Openbare weg is geen criterium
Elke dag dat je in Zwitserland verblijft moet je aftekenen.
Of ze dat op de camping komen controleren is een 2e natuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camper boven 3500 kg door Zwitserland?



Bericht door Cee Pee »

@Marco Polo, ik moet je toch gelijk geven als je nog verder spit in dat duitse stuk kom je ook dit tegen.
Die Schwer­last­abgabe gilt für jeden Aufenthaltstag in der Schweiz. Sie ist unabhängig von der Benutzung der schweizer Straßen. Sie müssen also auch jeden Tag in Ihr Formular eintragen, den Sie auf dem Camping­platz stehen.
Vertaling: Het zware heffings recht geld voor elke dag van het verblijf in Zwitserland. Het is onafhankelijk van het gebruik van de Zwitserse wegen. Dus u moet ook elke dag invullen op uw formulier, ook als u op de camping bent.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Ton camper
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 16:53
Locatie: Eersel

Re: Camper boven 3500 kg door Zwitserland?



Bericht door Ton camper »

Duidelijk. Gewoon iedere dag betalen als je in Zwitserland bent. Dan nog even iets anders. Als ik b.v. op doorreis naar Italië ben en, stel na 15 dagen, weer terug naar Duitsland wil moet ik dan weer een nieuwe kaart kopen of kan ik die 12 dagenkaart opsplitsen b.v. eerst 3 dagen achterelkaar en vervolgens na 15 dagen de resterende 9 dagen ?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camper boven 3500 kg door Zwitserland?



Bericht door Cee Pee »

Ja, als je alléén maar dóór Zwitserland gaat kost je dat maar een of twee dagen dus hoef je ook maar een of twee dagen in te vullen en als je dan terug komt weer een of twee.
En mocht je bijvoorbeeld meerdere keren per jaar naar het zuiden willen door Zwitserland is dat ook helemaal geen probleem als je de dagen dat je daadwerkelijk in Zwitserland bend maar op je 10 dagen formulier invult voor je het land inrijdt.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Ton camper
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 16:53
Locatie: Eersel

Re: Camper boven 3500 kg door Zwitserland?



Bericht door Ton camper »

O.k. Dank voor de uitleg.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Camper boven 3500 kg door Zwitserland?



Bericht door Marco Polo »

Vergeet niet dat je af moet tekenen VOOR je gaat rijden. Is misschien een open deur maar kan je duur komen te staan als je dat verzuimt en gecontroleerd wordt ;-)
Plaats reactie