Parkeren op parking van Diavolezza kabelbaan

Plaats reactie
Reebok
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 06 sep 2015, 18:11

Parkeren op parking van Diavolezza kabelbaan



Bericht door Reebok »

Beste camperforum leden,

Volgende week zou ik 1 nacht of meer willen parkeren op de parking van de Diavolezza kabelbaan, is dit toegelaten?
Graag wat info hieromtrent.

Alvast bedankt,

Reebok
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Parkeren op parking van Diavolezza kabelbaan



Bericht door hurktoilet »

dacht t antwoord makkelijk te krijgen op de chat van zwitsers verkeersburo, maar dat verwijst naar
Therefore I ask you to contact Engadin St. Moritz tourism directly:
Via San Gian 30
7500 St. Moritz
Tel. +41 (0)81 830 00 01
Fax +41 (0)81 830 08 18
allegra@estm.ch
http://www.engadin.stmoritz.ch

Ik denk dat parkeren wel lukt, parkeerplaats is groot zat, maar aan het begin staat volgens streetview een parkeerverbodsbord met veel onleesbare tekst daaronder. En aangezien je in Zwitserland in beginsel buiten campings en camperplaatsen niet in je camper mag overnachten, heb je een dikke kans dat daar staat dat overnachten verboden is...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Reebok
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 06 sep 2015, 18:11

Re: Parkeren op parking van Diavolezza kabelbaan



Bericht door Reebok »

Bedankt voor info hurktoilet, ik heb de streetview van google ook al geraadpleegd en kon uit het onderbord opmaken dat je er niet mag blijven staan 's nachts. Alhoewel, zouden die Zwitsers buiten het hoogseizoen geen oogje dichtknijpen?
Reebok
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 06 sep 2015, 18:11

Re: Parkeren op parking van Diavolezza kabelbaan



Bericht door Reebok »

Beste camperforum leden,

Bij deze bevestig ik dat er op de parking van de Diavolezza kabelbaan een parkeerverbod geldt van 24u tot 7u evenals op de parking van een andere kabelbaan iets verder richting Bernina pas.

We hebben dan maar voor 1 nacht "wild" gekampeerd op een parking iets voorbij een camping terug richting Pontresina.
De volgende ochtende rond 8u waren we er terug weg want het betrof hier een betaalparking vanaf 8 u tot 19u. Wel een reuzeplek met een grandioos zicht op de gletschers van het Bernina massief! Was de beste staplaats van de ganse vakantie!
Plaats reactie