Controles Zwitserland
Controles Zwitserland
Tipje voor de reizigers door Zwitserland: vandaag stonden ze 30 km voor Basel te controleren op het gewicht van campers, caravans en aanhangers, iedereen werd van de weg gehaald en gewogen.
- vmax
- Berichten: 5176
- Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
- Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân
Re: Controles Zwitserland
goede zaak en een ieder die te zwaar is een vette bekeuring
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000
wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid
voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/
en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid
voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/
en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
- Aloys
- Site Admin
- Berichten: 19158
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: Controles Zwitserland
Dat is heel vriendelijk van je vmax, bedankt!
In feite kun je dit soort controles natuurlijk overal verwachten, maar het zijn, denk ik, maar speldeprikjes.
Zo ben ik iedere keer weer een beetje nerveus wanneer ik de Noorse grens passeer met meerdere doosjes
rode en witte wijn van 3 liter, flessen rosé, flesje whisky, wat likeurtjes voor bij de koffie etc. Het is na 10
jaar toch elke keer weer een opluchting wanneer daar helemaal niemand staat!
In feite kun je dit soort controles natuurlijk overal verwachten, maar het zijn, denk ik, maar speldeprikjes.
Zo ben ik iedere keer weer een beetje nerveus wanneer ik de Noorse grens passeer met meerdere doosjes
rode en witte wijn van 3 liter, flessen rosé, flesje whisky, wat likeurtjes voor bij de koffie etc. Het is na 10
jaar toch elke keer weer een opluchting wanneer daar helemaal niemand staat!
- vmax
- Berichten: 5176
- Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
- Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân
Re: Controles Zwitserland
dan ben ik nog vriendelijk ja, je kan het toch niet anders aanpakken dan de mensen hierdoor bewust maken.
kijk in het vrachtvervoer heb je meteen een economisch delict aan je broek wat zoveel kost plus afladen , en nou gaan we zeggen ja maar... vracht.... is anders nee niks anders je bent te zwaar klaar.
men weet zelf wel dat ze te zwaar zijn en maar zeggen, huh te zwaar?? ja me neus, struisvogels...kop..zand...
kijk in het vrachtvervoer heb je meteen een economisch delict aan je broek wat zoveel kost plus afladen , en nou gaan we zeggen ja maar... vracht.... is anders nee niks anders je bent te zwaar klaar.
men weet zelf wel dat ze te zwaar zijn en maar zeggen, huh te zwaar?? ja me neus, struisvogels...kop..zand...
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000
wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid
voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/
en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid
voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/
en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Re: Controles Zwitserland
Je hebt natuurlijk zonder meer gelijk, vmax maar toch plaats ik een opmerking.
Ik heb de camper van mij tweedehands gekocht en hij was toen geschikt voor b rijbewijs. Ik wilde meer en heb de TMM laten opvragen. Deze was 4500 kg. Ik ben toen bij de RDW op gaan vragen wat ik moest doen voor een keuring. Ze hebben toen de camper gecontroleerd en bevonden dat volgens fabrieksopgave de camper inderdaad geschikt moest zijn voor 4500 kg maar ik moest wel een schriftelijke verklaring van de fabriek hebben dat deze geen bezwaar hadden tegen de aanpassing op het kentekenbewijs en dan is dat (te zwaar) laden van de camper ineens een bureaucratisch gebeuren geworden en geen technische.
- Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Ik heb de camper van mij tweedehands gekocht en hij was toen geschikt voor b rijbewijs. Ik wilde meer en heb de TMM laten opvragen. Deze was 4500 kg. Ik ben toen bij de RDW op gaan vragen wat ik moest doen voor een keuring. Ze hebben toen de camper gecontroleerd en bevonden dat volgens fabrieksopgave de camper inderdaad geschikt moest zijn voor 4500 kg maar ik moest wel een schriftelijke verklaring van de fabriek hebben dat deze geen bezwaar hadden tegen de aanpassing op het kentekenbewijs en dan is dat (te zwaar) laden van de camper ineens een bureaucratisch gebeuren geworden en geen technische.
- Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Vivere Incipimus Viso Abrahamo
Ruud
Honda SH300i ABS en
Hobby 2006 - FordT650 FSC Excellent Erle max-load 4500 kg+
Walltrailer (ongeremd) max-load 750 kg
Ruud
Honda SH300i ABS en
Hobby 2006 - FordT650 FSC Excellent Erle max-load 4500 kg+
Walltrailer (ongeremd) max-load 750 kg
Re: Controles Zwitserland
Met datzelfde bureaucratische gedoe zit ik ook, exact hetzelfde chassis rijd ook rond op 3.850 kilo maar Fiat geeft geen verklaring en Adria werkt ook niet mee.
Cor
Cor
Re: Controles Zwitserland
Aloys schreef:Dat is heel vriendelijk van je vmax, bedankt!
In feite kun je dit soort controles natuurlijk overal verwachten, maar het zijn, denk ik, maar speldeprikjes.
Zo ben ik iedere keer weer een beetje nerveus wanneer ik de Noorse grens passeer met meerdere doosjes
rode en witte wijn van 3 liter, flessen rosé, flesje whisky, wat likeurtjes voor bij de koffie etc. Het is na 10
jaar toch elke keer weer een opluchting wanneer daar helemaal niemand staat!
Ook wij kennen dat gevoel elke keer weer blij als we het op hebben maar vrienden van ons kwamen via Zweden Noorwegen binnen en zo'n 50km na de grens werden ze door de douane in de kant gezet en jawel, betalen. Ook dat kan dus.
Re: Controles Zwitserland
Het is te hopen dat je dan wel flink lang in Noorwegen blijft !Aloys schreef:Dat is heel vriendelijk van je vmax, bedankt!
In feite kun je dit soort controles natuurlijk overal verwachten, maar het zijn, denk ik, maar speldeprikjes.
Zo ben ik iedere keer weer een beetje nerveus wanneer ik de Noorse grens passeer met meerdere doosjes
rode en witte wijn van 3 liter, flessen rosé, flesje whisky, wat likeurtjes voor bij de koffie etc. Het is na 10
jaar toch elke keer weer een opluchting wanneer daar helemaal niemand staat!
Re: Controles Zwitserland
Precies.Ruud Sint schreef:Je hebt natuurlijk zonder meer gelijk, vmax maar toch plaats ik een opmerking.
Ik heb de camper van mij tweedehands gekocht en hij was toen geschikt voor b rijbewijs. Ik wilde meer en heb de TMM laten opvragen. Deze was 4500 kg. Ik ben toen bij de RDW op gaan vragen wat ik moest doen voor een keuring. Ze hebben toen de camper gecontroleerd en bevonden dat volgens fabrieksopgave de camper inderdaad geschikt moest zijn voor 4500 kg maar ik moest wel een schriftelijke verklaring van de fabriek hebben dat deze geen bezwaar hadden tegen de aanpassing op het kentekenbewijs en dan is dat (te zwaar) laden van de camper ineens een bureaucratisch gebeuren geworden en geen technische.
- Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Heb inmiddels c gehaald afgelopen vrijdag. Camper mag 4250kg. Kenteken nu 3500.
Dus als ik straks alles geregeld heb met rijbewijs en kenteken is er exact helemaal niets veiliger geworden.
Over de technisch max massa laden is natuurlijk weer wat anders maar ik vraag me af of een ambtenaartje dat onderscheid maakt
Blij met onze Phoenix op MAN chassis
- Paul Willem
- Berichten: 602
- Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
- Locatie: Amsterdam
Re: Controles Zwitserland
vmax schreef:dan ben ik nog vriendelijk ja, je kan het toch niet anders aanpakken dan de mensen hierdoor bewust maken.
kijk in het vrachtvervoer heb je meteen een economisch delict aan je broek wat zoveel kost plus afladen , en nou gaan we zeggen ja maar... vracht.... is anders nee niks anders je bent te zwaar klaar.
men weet zelf wel dat ze te zwaar zijn en maar zeggen, huh te zwaar?? ja me neus, struisvogels...kop..zand...
Zo vriendelijk klinkt het niet en in je tekst zien het er ook niet vriendelijk uit.
Ben het wel met je eens dat te zwaar te zwaar is, maar je zou het wel iets vriendelijke kunnen zeggen.
Met vriendelijke groet,
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Re: Controles Zwitserland
zoiets vriendelijk zeggen is meestal niet duidelijk genoeg ,gewoon zorgen dat je niet te zwaar bent dan hoef je die controles niet te vrezen .
ben het met Vmax eens,en gezien een hoop reakties op gewichtvraagstukken is ie m.i. nog erg vriendelijk.
jos
ben het met Vmax eens,en gezien een hoop reakties op gewichtvraagstukken is ie m.i. nog erg vriendelijk.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything