Oostenrijk mijden boven 3500 kg!
-
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58
Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!
If you can't stand the heat; get out of the kitchen.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!
Op een Nederlands forum over Oostenrijk in het Engels reageren?
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
-
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58
Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!
En gelukkig doen wij dat!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!
Ik dacht dat enkel Noord Nederlanders zo een bijzondere band met hun stamkroeg hadden, maar nu ook al in Zuid Nederland !!het is van horen zeggen ,borrelpraat,en klinkt lekker
Het wordt blijkbaar tijd dat ze de taksen op alcohol gaan verhogen, zonet gaat de ziektepremie nog gaan stijgen
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!
Met één verschil natuurlijk.GoRi schreef: ↑vr 10 mei 2019, 9:26Precies. Vergeet je Duitse of welke andere milieuklaase dan ook en geef 0-3 op!
Het blijft natuurlijk een kompleet achterlijke toestand welke met een sticker opgelost zou kunnen worden of.... zoals in bijna alle andere landen met milieuklassering: als je het type en bouwjaar voertuig opgeeft weten ze in Duitsland, Frankrijk etc in welke milieuklasse het voertuig valt.
Succes en doe er je voordeel mee.
Een sticker kost je een éénmalig bedrag per week/maand/jaar
Dat is wat de Oostenrijkers niet willen voor het vrachtvervoer van +3,5T
Die rijden soms vele duizenden kilometers over Oostenrijkse wegen.
Dus hebben ze voor +3,5T gekozen voor een "eerlijke" kilometerheffing.
Met zo een electronisch kastje net zoals Viapass in BE of Toll collect in DE en PL
En de zwaardere campers werden daar in Oostenrijk jammer genoeg aan toegedeeld.
Je betaald in functie van hoeveel je vervuild.
Vieze dieselmotoren betalen meer en propere minder.
Als je een propere € categorie opgeeft en dat dan achteraf niet kan bewijzen dan belazer je de boel om minder te moeten betalen.
Tenminste dat is hun redenering.
Het staat werkelijk overal geschreven, hoe het ÖS systeem werkt.
Met een beetje voorbereiding is het allemaal goed te doen.
Zonder voorbereiding, of als je niet akkoord bent kan je er beter wegblijven.
Het gaat je werkelijk vele honderden Euro's kosten.
Dat is niet anders voor fraude of niet betalen in de andere "Low Emission Zones" van Europa.
Groeten Kampo
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!
Ja, want als je meer betaald wordt ie vanzelf schoner. Toch? Oh, wacht . . . En dus is het een verdienmodel en gaat het ordinair alleen over geld want de uitstoot blijft hetzelfde of je nu (meer) betaald of niet.Vieze dieselmotoren betalen meer en propere minder.
- Marco Polo
- Berichten: 27412
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!
Voor de “tegenpartij” is het ook een economisch plaatje.
Rij je vele duizenden kilometers met een vuile wagen door een land als Oostenrijk dan is het waarschijnlijk op een gegeven moment niet meer lonend.en wordt het een optie om over te gaan naar hogere euroklassen.
Voor de incidentele berijder van Oostenrijks wegen maakt het niet zoveel uit.
Maar die vervuilen dan ook niet zoveel.
Je kan natuurlijk ook gewoon alles onder euroklasse 3 of 4 verbieden zoals bij het systeem met de stickers.
Dwing je mensen en bedrijven gelijk tot forse investeringen in plaats van dat men zelf nog een afweging kan maken.
Maar wel rechtlijnig natuurlijk ondanks dat het een enorme kapitaal vernietiging zou zijn.
Rij je vele duizenden kilometers met een vuile wagen door een land als Oostenrijk dan is het waarschijnlijk op een gegeven moment niet meer lonend.en wordt het een optie om over te gaan naar hogere euroklassen.
Voor de incidentele berijder van Oostenrijks wegen maakt het niet zoveel uit.
Maar die vervuilen dan ook niet zoveel.
Je kan natuurlijk ook gewoon alles onder euroklasse 3 of 4 verbieden zoals bij het systeem met de stickers.
Dwing je mensen en bedrijven gelijk tot forse investeringen in plaats van dat men zelf nog een afweging kan maken.
Maar wel rechtlijnig natuurlijk ondanks dat het een enorme kapitaal vernietiging zou zijn.
Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!
kampo schreef: ↑za 11 mei 2019, 7:45Kampo,sorry voor het kapen,....maar het is exact,wat ik bedoel,bij het rekening houden,met als je gaat opwaarderenGoRi schreef: ↑vr 10 mei 2019, 9:26Precies. Vergeet je Duitse of welke andere milieuklaase dan ook en geef 0-3 op!
Met één verschil natuurlijk.
Een sticker kost je een éénmalig bedrag per week/maand/jaar
Dat is wat de Oostenrijkers niet willen voor het vrachtvervoer van +3,5T
Die rijden soms vele duizenden kilometers over Oostenrijkse wegen.
Dus hebben ze voor +3,5T gekozen voor een "eerlijke" kilometerheffing.
Met zo een electronisch kastje net zoals Viapass in BE of Toll collect in DE en PL
En de zwaardere campers werden daar in Oostenrijk jammer genoeg aan toegedeeld.
Je betaald in functie van hoeveel je vervuild.
Vieze dieselmotoren betalen meer en propere minder.
Als je een propere € categorie opgeeft en dat dan achteraf niet kan bewijzen dan belazer je de boel om minder te moeten betalen.
Tenminste dat is hun redenering.
Het staat werkelijk overal geschreven, hoe het ÖS systeem werkt.
Met een beetje voorbereiding is het allemaal goed te doen.
Zonder voorbereiding, of als je niet akkoord bent kan je er beter wegblijven.
Het gaat je werkelijk vele honderden Euro's kosten.
Dat is niet anders voor fraude of niet betalen in de andere "Low Emission Zones" van Europa.
Hans
- Marco Polo
- Berichten: 27412
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!
Is iets meer dan “alleen rekening” mee houden.k wil niet zeiken maar dat alles heb je allemaal niet met een Camper van 3500 kg,een vignet is gewoon simpel,en goedkoop,ook in de toekomst,zoals weer blijkt.....terwijl boven de 3500 kg alleen maar steeds duurder word,dus een punt om bij stil te staan als je wil opwaarderen ,zeker als je er maar 350 kg op vooruit gaat,,en als je weing in het buitenland komt,heb je er ook weing last van
Is je eeuwige klaagzang over de zogenaamde nadelen van zwaardere campers die in vrijwel elk >3,5 ton topic voorbij komt.
Het feit dat de Oostenrijkers een lastig tolsysteem hebben wat nauw luistert is iets waar je rekening mee moet houden als je naar Oostenrijk gaat, niet als je een nieuwe camper koopt..
Maar dit even terzijde
Laatst gewijzigd door Marco Polo op za 11 mei 2019, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!
Marco bedankt,voor het aanhalen,van mijn quote,dan is het nog duidelijker,...verder is eenieder slim genoeg ,om er mee te doen,wat hij zelf wil
Hans
Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!
En als het alleen maar nodig is om over de Alpen te komen naar het zuiden kun je met 3500+ altijd nog kiezen voor Zwitserland.
Dan ben je zelfs met 3500+ nog goedkoper uit dan tot 3500.
Dan ben je zelfs met 3500+ nog goedkoper uit dan tot 3500.
- Marco Polo
- Berichten: 27412
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!
En ze hebben er een app voor in plaats van een kastje
De Zwitsers maken trouwens wel verschil tussen economisch verkeer en andere zware voertuigen.
Vrachtvervoer wordt aangeslagen volgens milieunormen; de andere zware voertuigen betalen een standaard bedrag afhankelijk van het aantal dagen in CH.
De Zwitsers maken trouwens wel verschil tussen economisch verkeer en andere zware voertuigen.
Vrachtvervoer wordt aangeslagen volgens milieunormen; de andere zware voertuigen betalen een standaard bedrag afhankelijk van het aantal dagen in CH.