info reis Oostenrijk

Gebruikersavatar
gunnar
Berichten: 6
Lid geworden op: za 21 apr 2018, 12:43

info reis Oostenrijk



Bericht door gunnar »

Beste camper liefhebbers,

We gaan van 27-06 tot 02-07 naar Oostenrijk voor de F1, nu hebben we nog wat vragen aan de ervaren mensen die met de camper weg gaan.
We gaan met 5 vrienden en hebben een camper gehuurd, een Frankie a 700 voor 6 pers , dubbel as en een dubbel bodem , hij weegt 3250kg we dachten deze is lekker ruim en kunnen we makkelijk met ze 5en in.
Nu lezen we op internet zoveel verschillende dingen over gewicht van de camper en eventueel controles onderweg.
Niet zitten we te denken om met de camper te gaan en een pers auto om zo te verdelen, wat uiteraard zonde is want je huurt niet voor niks een grote camper om met ze alle gezellig richting Oostenrijk te rijden.
We hopen dat jullie ons meer duidelijk kunnen geven en eventueel tips.
Alvast bedankt..

groetjes :thumbup:
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: info reis Oostenrijk



Bericht door ellan vannin »

Als de camper twee assen aan de achterzijde heeft zal deze waarschijnlijk meer mogen wegen dan 3500 kg, dit kun je terug vinden op het kentekenbewijs of wanneer je de nummerplaat weet via de online site van de RDW. Echter weet dat je dan voor dit voertuig te besturen minimaal een C1 rijbewijs nodig hebt, ook als je onder de 3500 kg zou blijven. Maar je snapt natuurlijk zelf al dat je met 250 kg laadvermogen het nooit gaat redden met 5 personen. En ja met name Oostenrijk is streng v.w.b. overbelading.
All4dogs
Gebruikersavatar
gunnar
Berichten: 6
Lid geworden op: za 21 apr 2018, 12:43

Re: info reis Oostenrijk



Bericht door gunnar »

ellan vannin schreef:
za 21 apr 2018, 13:59
Als de camper twee assen aan de achterzijde heeft zal deze waarschijnlijk meer mogen wegen dan 3500 kg, dit kun je terug vinden op het kentekenbewijs of wanneer je de nummerplaat weet via de online site van de RDW. Echter weet dat je dan voor dit voertuig te besturen minimaal een C1 rijbewijs nodig hebt, ook als je onder de 3500 kg zou blijven. Maar je snapt natuurlijk zelf al dat je met 250 kg laadvermogen het nooit gaat redden met 5 personen. En ja met name Oostenrijk is streng v.w.b. overbelading.
Bedankt voor je reactie, maar met deze camper mag je gewoon met een B rijbewijs op pad.
Vandaar ook mijn vragen hierover.
Zie foto van de camper en het gewicht.
Bijlagen
camper.PNG
camper.PNG (82.86 KiB) 4363 keer bekeken
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: info reis Oostenrijk



Bericht door WdePundert »

Zelfs met z’n tweeën wordt het dan erg krap met dit leeggewicht.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
gunnar
Berichten: 6
Lid geworden op: za 21 apr 2018, 12:43

Re: info reis Oostenrijk



Bericht door gunnar »

WdePundert schreef:
za 21 apr 2018, 14:13
Zelfs met z’n tweeën wordt het dan erg krap met dit leeggewicht.
Ja daar kwamen wij ook later achter toen we hem gehuurd hadden.
Met daarvoor de vraag of we met 5 man weg konden met de camper, waar een duidelijk JA kwam.
Maar niet erbij word vertellen dat er een hoge boete op de loer ligt.
Wij denken dat de camper is terug gekeurd om zo makkelijker te verhuren.
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: info reis Oostenrijk



Bericht door ellan vannin »

Je kunt natuurlijk om te beginnen de watertank leeg laten, niet steeds vol brandstof tanken en bijv. maar met 2 personen erin reizen. De overige 3 met ''proviand'' in een personenwagen, maar ik vindt het schofterig van het verhuur bedrijf dat ze op jullie vraag of je er met 5 personen mee weg kon JA beantwoorden. Bovendien is het ledig gewicht van 3290 kg een papieren waarde, kan goed zijn dat er naderhand nog iets op of in gemonteerd is waardoor dit gewicht nog hoger ligt, wil je zeker zijn: wegen op een weegbrug.
All4dogs
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8370
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: info reis Oostenrijk



Bericht door EasyBee »

gunnar schreef:
za 21 apr 2018, 14:16
WdePundert schreef:
za 21 apr 2018, 14:13
Zelfs met z’n tweeën wordt het dan erg krap met dit leeggewicht.
Ja daar kwamen wij ook later achter toen we hem gehuurd hadden.
Met daarvoor de vraag of we met 5 man weg konden met de camper, waar een duidelijk JA kwam.
Maar niet erbij word vertellen dat er een hoge boete op de loer ligt.
Wij denken dat de camper is terug gekeurd om zo makkelijker te verhuren.
Gewoon de overeenkomst opzeggen, want hij kan helemaal niet leveren wat je gevraagd hebt en hij toegezegd heeft.
Met 5 man in een camper naar Oostenrijk reizen kan niet met deze camper. Die camper is willens en wetens teruggekeurd naar B rijbewijs om lekker vaak verhuurd te worden. Telkens als mensen dan bekeurd worden, zal het bedrijf zeggen dat het nog nooit is gebeurd en vervolgens die camper net zo hard weer aan de volgende verhuren.
Als hij wel gewoon C rijbewijs was geweest en een van jullie een C rijbewijs zou hebben, zou het nog krap geweest zijn.
Ten eerste zal het rijklaargewicht en dus leeggewicht op kenteken niet kloppen, want dat is af fabriek zonder de de extra's als luifel, fietsenrek, satellietschotel etc, etc.
Met andere woorden, wat weegt hij echt. Gooi de dieseltank maar eens vol en 25 liter water in de schoonwatertank, dan gaan jullie 5 mannen op de weegschaal, gooien we de proviand (bier en zo) er in en dan tellen we even alles op. Ik durf er wat om te verwedden dat de toegestane max van 4000 kg wordt overschreden.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: info reis Oostenrijk



Bericht door doov »

Zou het er niet op wagen. Met 5 man, bagage en fourage ga je niet een beetje over het laadvermogen heen, maar zelfs heel ruim.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: info reis Oostenrijk



Bericht door Marco Polo »

En Oostenrijk is nou net het land waar ze nogal kritisch zijn op overgewicht :think:

Maar goed, maak maar eens hard dat die 5 personen een voorwaarde waren.
Succes ermee!
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: info reis Oostenrijk



Bericht door Peter LMC »

Ik sluit me aan bij de bovenstaande schrijvers.
Maar; Als ik die gegevens van de RDW bekijk dan heb ik toch de vraag; vergis jij je niet tussen een dubbel asser en dubbellucht op de achteras :?: :?:
Dit gezien de gegevens die er staan.
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 811
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: info reis Oostenrijk



Bericht door De Boer op toer »

Peter LMC schreef:
zo 22 apr 2018, 17:42
Maar; Als ik die gegevens van de RDW bekijk dan heb ik toch de vraag; vergis jij je niet tussen een dubbel asser en dubbellucht op de achteras :?: :?:
Dit gezien de gegevens die er staan.
Als je het kenteken opzoekt op RDW staat er inderdaad 3 assen.
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: info reis Oostenrijk



Bericht door Peter LMC »

Ja inderdaad Appie. :thumbup:
Ik zie het. Ik had daar niet gekeken. :-B
Gebruikersavatar
Camperarthur
Berichten: 36
Lid geworden op: za 31 mar 2018, 21:20

info reis Oostenrijk



Bericht door Camperarthur »

Tot afgelopen jaar had ik ook een camper die vol net over de 3,5 ton ging. Al 5 jaar naar Oostenrijk geweest en nooit problemen gehad. 1 keer was een weegstation actief en stond er een elektronisch bord dat we de weg af moesten vanaf 2,7 ton. Ben gewoon doorgereden en niemand gezien. Je zou ook nog binnenwegen kunnen overwegen in Oostenrijk. In NL is tot 5% te zwaar geen probleem, in Duitsland tot 10% (boete tot 20% daar volgens mij €10). Oostenrijk is strikter, vanaf 2% te zwaar een boete. Verzekeraar moet aantonen bij schade dat dit veroorzaakt is door overbelading en bij technische massa van 4.000 kg is dat lastig. Volgens mij is daar jurisprudentie over. Heb nu zelf 900 kg laadvermogen over maar dat is zeldzaam. Denk dat bijna alle grote fabriekscampers beladen over gewicht zijn.

Ken ook nog tip als je gewogen wordt op mobiel station. Laat 2 passagiers bij wegen voor ff (onopvallend) naar achteren lopen. En bij achter uiteraard naar voor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Citroen Jumper 2008 L3H2 zelfbouw
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: info reis Oostenrijk



Bericht door ellan vannin »

Dit is pas goede raad :bang:
All4dogs
Plaats reactie