Flachau Oostenrijk: verboden voor campers

Gebruikersavatar
JoVaMi
Berichten: 378
Lid geworden op: za 19 jun 2004, 7:54
Locatie: in de motorhome/camper

Flachau Oostenrijk: verboden voor campers



Bericht door JoVaMi »

Winter 2015-2016. Ondanks mijn inspanning om een camperplaats te voorzien, is het nu op het hele grondgebied van Flachau verboden om te overnachten in een camper. De Burgemeester heeft opdracht gegeven aan de "politie" om op te treden. Overdag mag je je geld uitgeven maar dan snel weg....Ook op de palrking van skiliften is het verboden. Vorige jaren was er een gedoogd beleid.
Geef jullie geld dus ergens anders uit. Wanneer het eens minder gaat met het toerisme zullen ze het wel voelen.
Moest er iets wijzigen dan lees je het hier.

2016/2017 beperkte tijd toegelaten. Zie bericht hier verder.
Laatst gewijzigd door JoVaMi op zo 23 okt 2016, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Jos

Mijn blog:http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver/

Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
Met: Peugeot bestelwagen, Renault Savieim, Pilote, Challenger 450, Autostar 421, 505, 525, aryal 1, MB 812 zelfbouw, MB 814 zelfbouw, MB 815 integraal.
Reizen reeds meer dan 30 jaar met de Motorhome.
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: Flachau Oostenrijk: verboden voor campers



Bericht door ton en evelien »

Jammer jos moeten we kerst ergens anders vieren misschien
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Flachau Oostenrijk: verboden voor campers



Bericht door roma »

JoVaMi schreef:....Overdag mag je je geld uitgeven ....
Mag ook 's avonds en 's nachts ... Dus zo groot is de ramp nou ook weer niet. Probleem is dat jij geen geld wilt uitgeven. Je zal moeten wennen aan het idee dat je ook voor het overnachten met een camper moet betalen. Dat zal steeds vaker gaan gebeuren met de explosieve groei van het aantal campers.
Waarom mag de parking bij de skilift dag en nacht vol staan met campers, zodat de dagbezoekers er hun auto niet kunnen parkeren, terwijl die wel voor een dure hotelovernachting betalen? Terechte klachten van die bezoekers en een terecht einde van het gedoogbeleid.

Flachau zit niet te wachten op mensen die niets uitgeven.
Gebruikersavatar
Rookie07
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 10:51
Locatie: Uithoorn

Re: Flachau Oostenrijk: verboden voor campers



Bericht door Rookie07 »

Vergeet ook niet dat NIEMAND in de nacht op een parking bij de liften mag staan. De parkeerplaats bij de liften is echt voor skiers en wordt snachts schoongemaakt en de sneeuw wordt weggeschoven.
En campers waren 40 jaar geleden al niet welkom en toegestaan op deze plaatsen. Dus ik vind het niet vreemd.
Je betaald geen cent tourisme belasting. De hotel en pensiongasten wel. Het moet allemaal ergens van worden betaald. Er zijn campings zat die ook in de winter open zijn en camperplaatsen hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Andreas
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Flachau Oostenrijk: verboden voor campers



Bericht door Mickel Moen »

roma schreef: Probleem is dat jij geen geld wilt uitgeven. Je zal moeten wennen aan het idee dat je ook voor het overnachten met een camper moet betalen. Dat zal steeds vaker gaan gebeuren met de explosieve groei van het aantal campers.
Flachau zit niet te wachten op mensen die niets uitgeven.
Precies. Het zijn de consequenties van willen recreëren in een toeristisch gebied. Er blijven meer dan genoeg plekken in Europa over, waar je wel gratis of goedkoop kunt overnachten. De afweging in voor en nadelen van het verbieden van campers, ook in financieel opzicht, hebben de lokale bestuurders allang gemaakt.

Het veelgehoorde argument dat de gratis overnachtende, langshoppende, camperaar zo goed zou zijn voor de lokale economie blijf ik een zeer zwak argument vinden en heb ik nog nooit met cijfers onderbouwd gezien.

Afbeelding

GOP = Gereguleerde OvernachtingsPlaats.

http://mickelmoencamperen.blogspot.nl/p ... alles.html
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: Flachau Oostenrijk: verboden voor campers



Bericht door ton en evelien »

Niks uit geven jaar kaarten voor flachau overdag op piste eten en even tueel nog in de avond uit eten en waar to schrijver op doel nog 15 euro per nacht per camper ik denk dat je niet op winter sport gaat om niks te doen
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Flachau Oostenrijk: verboden voor campers



Bericht door reinolt »

Misschien ook nog eens een oud topic lezen om het beeld compleet te houden.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... 1&start=14


Sent from my iPad using Tapatalk
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Flachau Oostenrijk: verboden voor campers



Bericht door hathi »

ton en evelien schreef:Niks uit geven jaar kaarten voor flachau overdag op piste eten en even tueel nog in de avond uit eten en waar to schrijver op doel nog 15 euro per nacht per camper ik denk dat je niet op winter sport gaat om niks te doen
Juist dit zijn precies allemaal uitgaven waarvoor Je dan ook iets terug krijgt,waarom zou dan het overnachten gratis moeten zijn? Wintersport kost nu eenmaal.........Nee ik ben het roerend eens met Roma
Hans
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Flachau Oostenrijk: verboden voor campers



Bericht door de Jonckheer »

Tjonge, wat zijn jullie toch allemaal verzot op geld uitgeven. Of het niet op kan. :clap: :clap: :thumbup: :yawn: :mrgreen:
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Flachau Oostenrijk: verboden voor campers



Bericht door WimZ »

Nee het gaat er niet om dat ze verzot zijn op geld uitgeven. Het gaat erom niet te zeuren als iets geld kost als je er wilt overnachten. Het is nu eenmaal niet overal gratis.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Flachau Oostenrijk: verboden voor campers



Bericht door hathi »

de Jonckheer schreef:Tjonge, wat zijn jullie toch allemaal verzot op geld uitgeven. Of het niet op kan. :clap: :clap: :thumbup: :yawn: :mrgreen:
Precies Jonckheer U zegt het,........ik wil liever uitgeven,dan als gierige Nederlander te worden aan gezien
Hans
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31861
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Flachau Oostenrijk: verboden voor campers



Bericht door Bob Diesel »

Dat heet prijsbewust :wink:

Enne ,,,,,,,,,, niet/ met in andermans beurs kijken/ rekenen :-?
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Flachau Oostenrijk: verboden voor campers



Bericht door hathi »

In dit geval niet Bob,lees even terug .......
Hans
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: Flachau Oostenrijk: verboden voor campers



Bericht door ton en evelien »

hathi schreef:
ton en evelien schreef:Niks uit geven jaar kaarten voor flachau overdag op piste eten en even tueel nog in de avond uit eten en waar to schrijver op doel nog 15 euro per nacht per camper ik denk dat je niet op winter sport gaat om niks te doen
Juist dit zijn precies allemaal uitgaven waarvoor Je dan ook iets terug krijgt,waarom zou dan het overnachten gratis moeten zijn? Wintersport kost nu eenmaal.........Nee ik ben het roerend eens met Roma
We betalen toch voor de plaats dus helemaal niets gratis
Plaats reactie