rondreis Oostenrijk

Plaats reactie
Etienne67
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 mei 2021, 16:59

rondreis Oostenrijk



Bericht door Etienne67 »

Hallo,

voor ons de eerste keer dat we met een camper op reis gaan. We vertrekken op 19 juni. We wilden eerst een rondreis door Duitsland maken en eventueel een stuk van Oostenrijk maar omdat Duitsland ons (België) als risicoland blijft zien moeten we 10 dagen in quarantaine. Oostenrijk ziet ons namelijk wel als geel land dus zouden we daar naar toe kunnen gaan. Wie heeft tips, bezienswaardigheden, we zien graag vooral natuur. Moeten we een vignet kopen of kunnen we overal geraken zonder de autostrade te nemen. Ik lees ook verschillende berichten met een gewicht boven de 3,5 ton dat je een Go-box moet aanschaffen. Onze camper is onder de 3,5 ton die we huren maar ik denk dat we niet veel extra gewicht over hebben om mee te nemen. Tips hierover zijn zeker welkom.
Moeten we campings reserveren? Mogen we ergens anders parkeren buiten een camping?
Ik kijk uit naar de vele reacties. Bedankt Etienne
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: rondreis Oostenrijk



Bericht door Huub56 »

Vignet voor Oostenrijk kun je overal bij tankstations voor de grens kopen volgens mij zij er voor 10 dagen dus in Duitsland de “pikkel” kopen. Oostenrijkers zijn wel niet zo blij met campers maar het wordt steeds beter de laatste jaren.
Etienne67
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 mei 2021, 16:59

Re: rondreis Oostenrijk



Bericht door Etienne67 »

Huub, wat bedoel je met de "pikkel"?
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: rondreis Oostenrijk



Bericht door macfocus »

In Oostenrijk (en Zwitserland ook) moet je echt zorgen dat het feitelijke gewicht van je camper onderweg niet over de toegestane massa gaat. In jouw geval wil je dus echt niet zwaarder als 3500kg onderweg zijn.

Doen ze daar serieus moeilijk over.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: rondreis Oostenrijk



Bericht door hathi »

Etienne,ik vermoed eer je vertrekt,dat Duitsland ,ook jouw wel accepteerd,als veilig,maar je hebt nog even :-B
Hans
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: rondreis Oostenrijk



Bericht door Huub56 »

De “pikkel” noemt men de stikker die je op de voorruit moet plakken
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: rondreis Oostenrijk



Bericht door jaccoh »

Onze zuiderburen mogen ook Oostenrijk weer in sinds vandaag:
https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassu ... r=20011303

3G-regel is dan wel van toepassing:
https://orf.at/corona/stories/3213810/
Groet
Jacco
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: rondreis Oostenrijk



Bericht door Eric van den Heuvel »

We zijn vanmiddag Oostenrijk binnen gereden. De douanier vroeg: Wo geht es hin? Das weiss Ich noch nicht! OK gute Fahrt und schöne Reise. Niks geen papieren of wat dan ook gevraagd. De snelwegen zijn leeg tot dusver. Overnachten nu in Wels op een totaal lege parkeerplaats van een winkelcentrum. Groet Eric
Etienne67
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 mei 2021, 16:59

Re: rondreis Oostenrijk



Bericht door Etienne67 »

allemaal bedankt voor jullie reacties,

we hebben beslist, we gaan een rondreis maken in Duitsland. Zelf ga ik nog met mijn zoon met Autisme met de wagen in september naar Oostenrijk.

Groetjes
Plaats reactie