Duitsland en corona

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1086
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Duitsland en corona



Bericht door ben19 »

Lees even reacties op park4night, daar wordt wel zeker door de politie gecontroleerd, heb even wat plekjes gezien in ost friesland en het stond in de reacties daar van duitsers zelf.
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Gebruikersavatar
trotamundos
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 28 jan 2013, 9:53

Re: Duitsland en corona



Bericht door trotamundos »

Wij zijn vandaag naar Duitsland afgereisd. Omdat je een negatieve test moet hebben als je op een Cp wilt gaan staan hebben we vanaf de autobaan Arnhem Oberhausen afslag Elten genomen en konden bij het Aral tanktastion een gratis test doen

Groetjes de Trottertjes
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Duitsland en corona



Bericht door Dafluc »

Dat is mooi geregeld dan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Duitsland en corona



Bericht door Zwerfsteen »

Even voor mijn begrip:
Een negatieve (gratis) test is blijkbaar nodig om op een cp te staan.
Hoe lang is zo'n test geldig en moet je bij een eventuele overschrijding van de geldigheid van zo'n test je opnieuw laten testen en zo blijven herhalen?
Groet,
Leny en Pieter
Teisman
Berichten: 826
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: Duitsland en corona



Bericht door Teisman »

En waar komt staat dat de test gratis is voor Nederlanders?

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Duitsland en corona



Bericht door Zwerfsteen »

2-4 berichten terug, wel opletten hè.
Groet,
Leny en Pieter
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Duitsland en corona



Bericht door Meine »

Een aantal bladzijden terug heb ik al genoemd dat je hier in D letterlijk op elke straathoek een test kan ondergaan. Hier in Jünkerath op het parkeerterrein van de Volksbank, bij de apotheek , bij de vrijwillige brandweer en bij het rode kruis. Veel hotels doen zelf zo'n test.

Gewoon ook voor Nederlanders dus. Heb je zo'n test ondergaan, dan zul je in de praktijk nergens problemen hebben. Hier zal ongetwijfeld wel weer iemand met een andere mening zijn of iemand die twijfelt aan wat ik hier schrijf, anders zijn we klaar met dit topic. :crazy:
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Duitsland en corona



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 4:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door MonRoe »

Welke risico's Toon, wij zijn een risico voor Duitsland, althans zo zien zij dat. Als je je laat testen en je bent negatief, dan ben je toch geen risico? De besmettingen in Duitsland liggen een stuk lager dan in Nederland.

Verder is het volgens mij zo dat je als Nederlander een gratis test mag laten doen als je werkzaam bent in Duitsland, je voor zorg of medische hulp naar Duitsland moet gaan.
De gratis testen zijn er niet voor boodschappen of recreatieve reizen, zo is het ons tenminste verteld. Maar wel fijn dat het voor de topic starter gelukt is.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

Beter in Duitsland dan hier in NL miljoenen uitgeven aan gratis testen :D :D :D
Zeker als je er als NL’er van kan profiteren ;-).
(Cynisch bedoeld ).
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Duitsland en corona



Bericht door metatoon »

MonRoe schreef:
zo 16 mei 2021, 22:02
Welke risico's Toon, wij zijn een risico voor Duitsland, althans zo zien zij dat. Als je je laat testen en je bent negatief, dan ben je toch geen risico? De besmettingen in Duitsland liggen een stuk lager dan in Nederland.

Verder is het volgens mij zo dat je als Nederlander een gratis test mag laten doen als je werkzaam bent in Duitsland, je voor zorg of medische hulp naar Duitsland moet gaan.
De gratis testen zijn er niet voor boodschappen of recreatieve reizen, zo is het ons tenminste verteld. Maar wel fijn dat het voor de topic starter gelukt is.
Uhh je had het over een buurman die geen test(en)liet doen.
Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door MonRoe »

sorry, had even jouw bericht in de context van het testen in Elten bij de benzine pomp gelezen. Maar ik zie ook dat jouw bericht, dat boven de mijne stond, weg is waarin je iets zegt over risico
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Duitsland en corona



Bericht door metatoon »

MonRoe schreef:
zo 16 mei 2021, 22:14
sorry, had even jouw bericht in de context van het testen in Elten bij de benzine pomp gelezen. Maar ik zie ook dat jouw bericht, dat boven de mijne stond, weg is waarin je iets zegt over risico
Dat klopt.
Het ging mij over dat verhaal van je buurman.
Die zonder testen op en neer pendeld .
Zoiets vind ik dus een onnodig risico.
Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
trotamundos
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 28 jan 2013, 9:53

Re: Duitsland en corona



Bericht door trotamundos »

Zwerfsteen schreef:
zo 16 mei 2021, 19:55
Even voor mijn begrip:
Een negatieve (gratis) test is blijkbaar nodig om op een cp te staan.
Hoe lang is zo'n test geldig en moet je bij een eventuele overschrijding van de geldigheid van zo'n test je opnieuw laten testen en zo blijven herhalen?
Ja je komt de camperplaats niet op zonder een negatieve test daar wordt fanatiek op gecontroleerd hij is 48 uur geldig dus als je langer blijft ga je even voor een nieuwe test die dan ook weer 48 uur geldig is
Plaats reactie