Duitsland en corona

Plaats reactie
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Duitsland en corona



Bericht door Will »

Als ik thuis achter mijn pc zou zitten dan is mijn gedachten ook wat klets die Wil raar als ik al die berichten in de krant en op televisie ziet en leest.
Maar ik zit niet thuis maar aan het "front" en geeft mijn ervaring door en die is totaal anders zoals ik en anderen het beleven er is niets van controle zowel in Duitsland al Tjechie en ook geen strenge maatregelen soms wel een mondkapje ook heel vaak ook niet omdat het niet meer verplicht is.
Er is totaal geen corona beleving onder de bevolking en of dat nu goed of slecht is zo beleef ik het.
En inderdaad de branche's zijn laaiend omdat het regent met annuleringen terwijl dat helemaal niet nodig is.
Dit heeft niets met corona ontkenning te maken maar met gezond verstand op reis gaan.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door thole »

Niets achter de pc, praten met Duitse mede-camperaars en on line kranten lezen.
Dankzij de strenge maatregelen in Duitsland zijn de besmettingen een stuk lager dan in Nederland.
In deelstaten waar de besmettingen toenemen, worden de maatregelen verscherpt.
Dat jij er niets van gemerkt hebt en anderen die hier zijn (geweest) wel ,doet het vermoeden ontstaan dat jij geen mondkapje maar oogkleppen hebt gedragen.
Jij hebt alleen maar oog voor de belangen van ondernemers en ziet niet dat die botsen met het algemeen belang, dat van de volksgezondheid. Je kunt jouw ervaringen in Tsjechië niet vergelijken met hoe de situatie in Duitsland is, de besmettingen waren vandaag weer 37% hoger, althans dat is de weektrend. Covid beheerst hier het nieuws, je kunt er niet omheen tenzij je ziende blind bent.
https://www.zeit.de/index
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

Ach, wat maakt het uit.
Will heeft zijn ervaringen.
Anderen posten ook hun ervaring.
En als ik wat tegen kom op het Duitse nieuws post ik aanpassingen in de regels.
Is niet dat ik de regels zelf verzin.
Gewoon main-stream media met bronvermelding.
En de bron vermeld zelf nog zijn overheidsbron.
Iedereen blij toch? :mrgreen:
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door thole »

Will doet de Duitsers tekort in hun goede omgang met de maatregelen en wijst naar een vermeend opgeheven vingertje van Nederland.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Duitsland en corona



Bericht door PE1OPQ Theo »

Will schreef:
ma 26 jul 2021, 20:39

Dit heeft niets met corona ontkenning te maken maar met gezond verstand op reis gaan.

Mvrgr.Wil
Maar waarom zijn ze dan zat van het vingertje van het landje bij de Noordzee?
Dat zou ik wel van je willen weten, want dat lees ik idd niet in de kranten.

Je verhaal begrijp ik wel, tuurlijk is er geen grenscontrole en weg versperringen in landen.
Dat is in Nederland ook niet zo, er wordt uitgegaan van gezond verstand bij mensen.
En juist daar zit de kneep :wink:

Theo
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

Groot cultuur verschil.
NL: gezond verstand
D: ordnung en structuur ;-)

Hoeft niet te betekenen dat ze zich eraan houden maar het is er wel :-)

En zoals Thole al zegt.
Alle regels en maatregelen zijn niet in het belang van de toeristensector.
Daar vind je denk ik Europa breed de meeste weerstand en non-conformiteit.
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Duitsland en corona



Bericht door willemzon »

Op dit moment Zitten wij in dld.
In winkels verplicht mondkapjes.
Op terrassen heft bediening mondkapjes.
Op de markt in papenburg verplicht mondkapjes.
Iedereen houdt zich er aan.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

Feitelijk is het grootste pijnpunt niet iets wat ik als boodschapper creëer.
Maar iets wat de landen zelf in stand hebben gezet.
En dan met name in “Duitsland” een systeem waarbij op 3 niveaus ingegrepen kan worden.
De federatie
De deelstaat
De landeskreis of kreisfreie stad

Will kan “aan het front” ervaring hebben opgedaan maar ik betwijfel of hij alle bijna 300 Duitse gemeenten afgeweest is.

Dat levert voor de gemiddelde buitenstaander een onoverzichtelijk beeld op.
Maar dan moet de toeristische sector naar hun eigen overheid - federaal of deelstaat - kijken en niet naar de mensen die vanwege die onduidelijkheid maar afzeggen omdat ze voor die paar weken per jaar toch zekerheid willen hebben.
En zeker niet naar zogenaamde opgeheven vingers van de Nederlanders.
Denk overigens dat die alleen in het hoofd van sommige forumleden bestaan :P :D
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

Uiteindelijk maken die opgeheven vingertjes ook niet uit en verhoudingen met Nederland qua besmettingen ook niet. Duitsland vaart gewoon zijn eigen koers met bepaalde besmettingsniveau’s waarbij actie moet worden ondernomen door de gemeentes.
En die zijn heel laag naar NL begrippen.
Blijkbaar omdat het in Duitsland noodzakelijk is om al heel snel in te grijpen om de zorg niet om te laten vallen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

Misschien ook omdat zoals Will observeert dat ze aan de ene kant ja zeggen ertegen de overheidsregelingen en nee doen :D
Degenen die Will tegenkomt dan :-)

Maar natuurlijk zou je dit weer op kunnen vatten als een opgeheven vingertje Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Duitsland en corona



Bericht door Dafluc »

Sorry Marc. Ik snap steeds slechter wat je nou eigelijk wil zeggen. Ik geloof meteen dat Will heeft gezien wat hij heeft gezien. Ik geloof alleen niet dat het representatief is. In een land dat zwaar getroffen is zeggen dat er niks te merken is van corona. Is Tsjechië misschien daardoor zo zwaar getroffen? Ik weet het niet. Maar voorzichtig zijn is iets anders als een opgeheven vingertje of bangmakerij. Als dat je argumenten zijn ben je mij meteen kwijt.
Afbeelding
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Duitsland en corona



Bericht door Premiumliner »

Will schreef:
ma 26 jul 2021, 20:39
Als ik thuis achter mijn pc zou zitten dan is mijn gedachten ook wat klets die Wil raar als ik al die berichten in de krant en op televisie ziet en leest.
Maar ik zit niet thuis maar aan het "front" en geeft mijn ervaring door en die is totaal anders zoals ik en anderen het beleven er is niets van controle zowel in Duitsland al Tjechie en ook geen strenge maatregelen soms wel een mondkapje ook heel vaak ook niet omdat het niet meer verplicht is.
Er is totaal geen corona beleving onder de bevolking en of dat nu goed of slecht is zo beleef ik het.
En inderdaad de branche's zijn laaiend omdat het regent met annuleringen terwijl dat helemaal niet nodig is.
Dit heeft niets met corona ontkenning te maken maar met gezond verstand op reis gaan.

Mvrgr.Wil
Ik zit niet thuis achter mijn PC maar sta in Wesel. Hier draagt iedereen een mondkapje in de winkel en houdt men zich aan de anderhalve meter regel. Nou ja, bijna iedereen.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door MonRoe »

Wij wonen aan de grens en komen een paar keer per week in Duitsland en iedereen houdt zich goed aan de regels. Er is ook al aangekondigd dat vanaf morgen er regelmatig controles zullen zijn bij de grensovergangen om te controleren of inreisenden zijn gevaccineerd of negatief zijn getest.

Het enige dat ik me afvraag, zullen ze alle auto's aan houden of alleen die met een geel nummerbord?
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Duitsland en corona



Bericht door pietb »

als ik dit allemaal zo lees ,kan ik niet begrijpen waarom ik bij ons zoveel duitsers tegenkom, nog maar een paar weekje binnen de grens blijven. erover geeft ons geen vacantie gevoel .groet en goede reis
lmc 638a
Plaats reactie