Duitsland en corona

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

De Duitsers hebben schijnbaar nu ook een digitaal inreisdocument voor mensen uit risicogebieden.

https://www.bmi.bund.de/SharedDocs/pres ... ldung.html

Maar bij het ministerie van gezondheid is hij nog niet doorgekomen.
Daar vind je alleen nog een uitstap kaart in PDF voor mensen die met georganiseerd vervoer in D aankomen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door Aloys »

Marco Polo schreef:
zo 18 okt 2020, 9:05
Meningsverschillen escaleren steeds vaker.
Niet alleen als de politie mensen aanspreekt op het niet naleven van de coronaregels.
Maar ook als burgers elkaar aanspreken op hun gedrag moet steeds vaker politie ingezet worden.
Duitsers hebben vaak nogal een dwingende manier van aanspreken waarbij je nekharen meteen overeind komen. Ik stop in een stille straat en stap uit om even een foto te maken, naast de auto. Komt er een man aansprinten, op opgewonden toon: "Motor uit, motor uit!!" Een doorgeschoten milieuactivist denk ik. Ik werd er bijna agressief van... :oops: (En dat gebeurt vrijwel nooit!)
Dus ik kan me daar wel wat bij voorstellen! :D

Elkaar niet aanspreken met "mondkapje op!!!" maar misschien iets als "denkt u aan uw mondkapje?" En als ze dat niet willen, doen ze het voor jou ook niet, makkelijk zat.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Duitsland en corona



Bericht door fokus »

Ik zou normaal volgende week op een paar plaatsen in Duitsland werken. Hiervoor reeds een paar stelplaatsen besproken, eentje zegde al af, twee twijfelen nog, bij de laatste ben ik sowieso welkom melde die mij. Word allemaal wel heel ingewikkeld vind ik! Denk dat ik gewoon een paar keer met de pkw heen en terug rij.
ceterum censeo belgicam esse delendam
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Duitsland en corona



Bericht door Jan en Simonne »

Het lijkt me echt lastig, als je daar moet werken.
Je kunt niet overnachten op je "werkterrein"?
Of op openbare parkeerterreinen of CP's?
Waar je niet hoeft te reserveren?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

De cijfers van vandaag lijken met nieuwe 4325 besmettingen niet heel hoog.
Zeker niet als je ze afzet tegen de cijfers van zaterdag (ruim 7800).
Het aantal nieuwe besmettingen vandaag in D is echter 75% meer dan vorige week maandag.

In Beieren gaat de eerste landskreis sinds maanden in lockdown.
Berchtesgader land gaat “op slot”.
(Mensen mogen niet meer naar buiten tenzij daar een dringende reden toe bestaat).
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

Vanwege de lockdown in Berchtesgader land moeten ook de toeristen weg uit de gemeente.
Ongeveer 2500 mensen zijn inmiddels vertrokken.

Men heeft verder geen idee waar de forse stijging aan besmettingen in deze landskreis vandaan komt.
Het is in ieder geval niet terug te voeren op 1 bepaald feestje of bijeenkomst.

Het herbergingsverbod wil niet echt.
In Hessen hebben ze het al geschrapt.
En in Mecklenburg-Vorpommern hebben 2 hoteliers het voor elkaar gekregen dat ook in deze deelstaat het verbod niet meer geldig is.
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Duitsland en corona



Bericht door Premiumliner »

Aloys schreef:
zo 18 okt 2020, 11:36
Marco Polo schreef:
zo 18 okt 2020, 9:05
Meningsverschillen escaleren steeds vaker.
Niet alleen als de politie mensen aanspreekt op het niet naleven van de coronaregels.
Maar ook als burgers elkaar aanspreken op hun gedrag moet steeds vaker politie ingezet worden.
Duitsers hebben vaak nogal een dwingende manier van aanspreken waarbij je nekharen meteen overeind komen. Ik stop in een stille straat en stap uit om even een foto te maken, naast de auto. Komt er een man aansprinten, op opgewonden toon: "Motor uit, motor uit!!" Een doorgeschoten milieuactivist denk ik. Ik werd er bijna agressief van... :oops: (En dat gebeurt vrijwel nooit!)
Dus ik kan me daar wel wat bij voorstellen! :D

Elkaar niet aanspreken met "mondkapje op!!!" maar misschien iets als "denkt u aan uw mondkapje?" En als ze dat niet willen, doen ze het voor jou ook niet, makkelijk zat.
Ik heb ervaren dat dat "aanspreken" vaak wel naar buitenlanders geschiedt, maar niet naar hun landgenoten.
Voorbeeld: echtpaar vertrekt per fiets en laat 2 honden achter in de camper die gedurende anderhalf uur niets anders doen dan blaffen. De gehele camperplaats ervoer dit als buitengewoon hinderlijk.
De enige Nederlander tussen al die Duitse campereigenaren is naar de hondeneigenaren toegelopen om deze overlast met hen te bespreken. Overigens bleek dat een van hen naar het ziekenhuis moest voor een chemobehandeling. Komt het wel in een iets ander daglicht te staan. Ik heb hen uitgelegd dat, als zij dit tevoren hadden gemeld aan de "buren", ze waarschijnlijk op meer begrip hadden kunnen rekenen.

Ander voorbeeld: wij hadden een mooi plekje gevonden op de stellplatz in Rothenburg ob den Tauber. We werden daarbij gadegeslagen door een Duitse mijnherr. Na ongeveer 5 minutenkwam hij ons vertellen dat we de parkeerkaart niet goed achter het raam bevestigd. Voor de goede orde, die moesten wij nog kopen en dat wist hij drommels goed. Vervolgens hebben we expres nog een poosje gewacht met betalen en toen kwam hij ons vertellen dat hij de Polizei had ingeschakeld. Voor ons een reden om nog langer te wachten met betalen :-B
Een andere, Duitse camperaar die ook niet direct betaalde werd ongemoeid gelaten. :eh:
De volgende dag kwam hij langs toen ik even buiten stond. Ah... met een smerig lachje; jetzt haben sie bezahlt. Ik heb hem toen vriendelijk verteld wat voor een achterlijk en achterbaks figuur ik hem vond. Dit uiteraard in de Engelse taal . Dat nivelleert het gebrek aan taalkunde een beetje :-B. Met stoom uit z'n oren is ie vervolgens afgedropen.
Dat deed mij dan weer plezier :mrgreen:

Ander voorbeeld. Wij fietsen naast elkaar op een kruispunt van wel 15 meter breed of zoiets. Passeert ons een vrouw in een Audi cabrio die flink claxonneert en roept: nicht neben einander fahren.

Ik kan zo wel een poosje doorgaan.

Als je met een auto in Italië achteruit een eenrichting straat inrijdt om het laatste parkeervakje te kunnen bezetten krijg je een duim omhoog; goed gedaan jochie! :thumbup:

Doe je hetzelfde in Duitsland dan komt er vast iemand naar je toe: Das gehort nicht, met een verwijtende blik. :thumbdown:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80382
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Duitsland en corona



Bericht door Dafluc »

Afbeelding
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7481
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Duitsland en corona



Bericht door ducati 900 »

Ach dat soort mensen heb je overal hoor.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door henk en lila »

Ho nou jongelui! Alle Duitsers? Altijd? :cheers:
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Duitsland en corona



Bericht door fokus »

Al eens over nagedacht dat mits een paar andere huwelijken, enige gewonnen veldslagen en andere dan weer verloren ......wij ook tot Duitsland zouden hebben behoord! Tenslotte spreken we met zijn allen toch ook oorspronkelijk Nederduits. Diets ligt ook niet zo ver van Duits af.
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Duitsland en corona



Bericht door Zadowolony »

Een deel van Nederland stamt af van de Saksen, dus is in oorsprong Duits.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door Aloys »

En toch zijn Duitsers, in doorsnee, ánders. Om iets positiefs te noemen: de meeste Duitsers
gedragen zich veel netter in het verkeer dan wij.

Voorbeeld: jij rijdt op de rechterbaan van de snelweg en nadert een langzamere vrachtauto.
Een Duitser die aan het inhalen is ziet dat, laat het gas los en knippert "kom maar, inhalen!"
Veel Nederlanders daarentegen geven gas bij, alsof ze denken: "ben d'er gek, dan hang ik
achter die camper!"
(Ik betrap mijzelf zo nu en dan ook op dat gedrag... :oops: )

En, een beetje ergelijk, ik rijd 100km, een Duitser haalt mij in en 100m verderop staat er een
bord 80km. Dan gaat die Duitser, vlak voor mijn neus, afremmen(!) terwijl ik/wij de neiging
hebben om de auto te laten uitrollen tot een lagere snelheid.

Maar wij houden van Duitsland en de (meeste) Duitsers! :D Jammer dat we er nu niet heen
kunnen, de laatste jaren om deze tijd zaten we in de Eifel...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Duitsland en corona



Bericht door kampertjes »

‘T Is wat je zegt Aloys; ik vind ook wel es wat van die Duitsers maar ik zou maar wat graag ff een weekendje naar de Eifel willen....
( maar dan zonder die rotmotoren, maar dat zijn Nederlanders leer ik hier...., geloof het graag maar waarom dan met witte kentekenplaten? :think: )
Laatst gewijzigd door kampertjes op wo 21 okt 2020, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie