Duitsland en corona

Plaats reactie
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Duitsland en corona



Bericht door jaccoh »

Zo moeilijk is het niet:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus

het gaat over inreisbeperkingen, niet over verblijfsbeperkingen.
Groet
Jacco
ikkecarl
Berichten: 53
Lid geworden op: za 29 aug 2020, 16:38

Re: Duitsland en corona



Bericht door ikkecarl »

bedankt voor de link en is er ook zo een link voor de verblijfsbeperkingen? Alvast dank voor de moeite,
Hartelijke groeten,
Carl
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door henk en lila »

Staat daar ook:
Was u de afgelopen 10 dagen uitsluitend in Nederland en reist u naar Duitsland, dan moet u zich op www.einreiseanmeldung.de (informatie in het Engels) vóór vertrek registreren. Het formulier op de website vult u helemaal in. Tijdens het invullen wordt u ook over de test- en quarantaineverplichting in Duitsland geïnformeerd. Het (negatieve) testresultaat kunt u hier direct uploaden, maar dit kunt u ook op een later tijdstip doen. Als het formulier is ingevuld, ontvangt u een registratiebevestiging.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Duitsland en corona



Bericht door Hermes »

Wij gaan morgen ook naar Duitsland ik heb de Einreiseanmelding gedaan en bericht gekregen dat Nederland niet tot de risicogebieden behoort.
Dan hoef je geen test meer te ondergaan en wensen zij mij een goede reis. Beide hebben wij de vaccinaties gehad laatste was op 5 mei.
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Duitsland en corona



Bericht door jaccoh »

Vandaag inkopen in Dld gedaan.

Bij het tankstation waar we als eerste waren erop attent gemaakt dat stoffen mondkapjes niet mogen. wel FFP2 en eenmalige maskers.
Die laatste wist ik niet.

Waren bepaald niet alleen in Kleve...
Groet
Jacco
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

https://www.bundesregierung.de/breg-de/ ... en-1734724
Was gilt für das Tragen von Masken und den Mindestabstand?

Jeder hat in geschlossenen Räumen, die öffentlich zugänglich sind, einen Mund-Nasen-Schutz zu tragen. Im Öffentlichen Personennahverkehr und in Geschäften besteht die Verpflichtung, eine medizinische Maske zu tragen. In Landkreisen mit einer 7-Tage-Inzidenz von über 100 sollen Mitfahrer auch im privaten Pkw medizinische Masken tragen, soweit sie nicht dem eigenen Hausstand angehören. Entscheidend sind auch hier die Corona-Regeln des jeweiligen Bundeslandes.

Mit medizinischen Masken sind folgende Produkte gemeint: OP-Masken, Masken des Standards KN95/N95 oder Masken des Standards FFP2. Weitere Informationen gibt es beim Bundesinstitut für Arzneimittel und Medizinprodukte. Bundesweit gelten zudem die Abstands- und Hygieneregeln weiter.

Auf die Einhaltung eines Mindestabstands von 1,5 Metern ist konsequent zu achten. Die Hygieneregeln sind stets einzuhalten und dort, wo es geboten ist, sind medizinische Masken zu tragen. Das gilt auch weiterhin für geimpfte und genesene Personen. Hinzu kommt die dringende Empfehlung, die Corona-Warn-App zu nutzen und beim Aufenthalt mit mehreren Personen in geschlossenen Räumen regelmäßig zu lüften.
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Duitsland en corona



Bericht door jaccoh »

Gelezen, ik heb dat 8-)
ik haal daar alleen niet uit dat eenmalige maskers ook mogelijk zijn
Groet
Jacco
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

OP maske misschien?

https://www.kaufland.de/product/350795418/

Wij gebruiken ze tot er champignons in te kweken zijn maar feitelijk zijn ze voor eenmalig gebruik :D
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Duitsland en corona



Bericht door Ontario »

Donderdag in Emmerich: bij de ingang van supermarkt=FFP-Maske of vergelijkbaar verplicht. Eenmaal binnen was het vak met die mondkapjes helemaal leeg. Dan maar ‘gewoon’ gekapt, net als vele anderen :eh:
Henk
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

2 dozen van die kapjes in de camper liggen.
Loop er constant met 1 in het borstzakje.
Wat 3 weken Spanje al niet met je doet :D :D
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door hurktoilet »

Hoe is het in de grensstaten Niedersaksen en Nordrhein-Westfalen. Als je alleen een dagje of minder gaat (boodschappen doen bijvoorbeeld), moet je je dan ook aanmelden. Heel lang gold daar voor die situatie een uitzondering op het inreisverbod, maar als ik het goed heb is die op enig moment weer opgeheven...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door MonRoe »

Je mag in de grensstreek gewoon boodschappen komen doen, je hebt dan niets nodig. Het is nog wel zo dat als je binnen wilt eten dat je dan een negatieve test moet laten zien, maar volgens mij gaat die regel er morgen vanaf.

Je moet een wegwerp of ffp2 mondkapje hebben, een stoffen of zelf gemaakte mondkap mag niet.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Duitsland en corona



Bericht door Zadowolony »

Begrijp ik nu goed dat we gewoon Duitsland weer in kunnen met twee weken oude vaccinatie? Zie op de kaart een geel gebied. (App re-open EU)
Bel mij suf voor een camping/camperplaats met schaduw en overal vol. Iemand een tip voor Duitsland? Ben door omstandigheden al jaren het land niet meer uit geweest.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/N ... e_neu.html

Blijkbaar wel.

Nederland is voor Duitsland een eenvoudig risico gebied geworden sinds 30 mei.
Of testen of gevaccineerd of genezenverklaring nodig na 48 uur verblijf in D.

Een en ander te vermelden in een digitaal aanmeld formulier.
Plaats reactie