Duitsland en corona

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

Hoe doe je het dan met contactgegevens achterlaten?

Of is dat bij jullie - in RLP - ook al afgeschaft?
Meine
Berichten: 4668
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Duitsland en corona



Bericht door Meine »

Je moet meestal een formuliertje invullen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

Daarvoor is het alternatief dus die Luca app.
Maar die gebruik je niet?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

Aloys schreef:Even kort, ik moet als beheerder/moderator al zoveel lezen en beantwoorden op vakantie...

Wij komen de komende week in een paar dagen door een deel van Duitsland, van Bazel langs verschillende Weinstrassen naar Essen, daar nog uit eten en dan door naar huis.

Heb ik voldoende aan mijn Internationale QR-app, een geprinte versie daarvan én onze gele boekjes?
In Frankrijk hebben we alleen de geprinte versie gebruikt, daar hadden we genoeg aan.
Als je de ervaringen in dit topic bekijkt moet dat helemaal goedkomen ;-)

Voor contactgegevens achterlaten - wat niet overal meer verplicht is - zou je nog de Luca app kunnen downloaden.
Geeft meer privacy.
Maar op papier schijnt ook geen probleem te zijn.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Duitsland en corona



Bericht door ducati 900 »

Wat ik heb begrepen is dat het mooie van de Luca app is, dat je niet meer met papiertjes zit
en ik lees nu dus dat er verder niks bij de uitbater wordt achter gelaten aan gegevens.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Meine
Berichten: 4668
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Duitsland en corona



Bericht door Meine »

Marco Polo schreef:
za 25 sep 2021, 20:19
Daarvoor is het alternatief dus die Luca app.
Maar die gebruik je niet?
Nee
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

Kort en bondig ;-)
Omdat je er nergens mee terecht kan bij jou in de buurt of omdat je er zelf geen voordeel in ziet?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

In Hamburg gelden in gelegenheden die onder de 2G regeling vallen geen corona beperkende maatregelen meer.
Dus geen mondkapjes, beperkingen op aantallen bezoekers, afstand houden etc meer.
Uitgezonderd het achterlaten van contactdata.
En de bedrijven moeten een hygieneconcept voor handen hebben.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Duitsland en corona



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Meine
Berichten: 4668
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Duitsland en corona



Bericht door Meine »

Marco Polo schreef:
za 25 sep 2021, 21:52
Kort en bondig ;-)
Omdat je er nergens mee terecht kan bij jou in de buurt of omdat je er zelf geen voordeel in ziet?
Wordt hier niet of nauwelijks mee gewerkt, ook door bedrijven niet. De Luca app was bij mij daarom ook onbekend.

In een hoop opzichten is de tijd hier 50 jaar terug gedraaid. De helft van de winkels hebben geen pin apparaat , veel ouderen hebben geen internet of computer, de achterdeur hoeft niet op slot en de huisarts neemt de tijd nog voor je.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4541
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Duitsland en corona



Bericht door PE1OPQ Theo »

De winkels hebben een pin toestel en de rest is hier ook zo.
Gewoon in Nederland.
Wel hebben de ouderen de keuze glasvezel of kabel internet, en daar schijnt Duitsland hopeloos achter in te lopen.
Dat ouderen niets afnemen is dan eigen keuze, de toegang er naar is er wel.

Theo
Meine
Berichten: 4668
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Duitsland en corona



Bericht door Meine »

Uiteraard kiezen ouderen daar zelf voor, de mogelijkheden zijn er, niet altijd glasvezel, maar wel gewoon internet. Ik heb links en rechts buren zonder internet. Houd er rekening mee dat AOW alleen hier onder de 600 euro per maand ligt. Ik rijd omdat ik het leuk vind nog dagelijks 4 uurtjes op de bus, ik heb vele collega's die de 70 soms zeer ruim gepasseerd zijn, voor wie blijven rijden een noodzaak is.

Tijdens het hoogtepunt van de Coronacrisis gingen er nog steeds kinderen naar school vanwege het ontbreken van internet thuis. Als ik naar de kapper ga, naar de bloemenzaak of de bakker en diverse horecazaken dan is het zaak contant mee te nemen. In de grotere steden hier in het Ruhrgebiet speelt dit niet zo meer, maar hier in het landelijke RLP toch zeker.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4541
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Duitsland en corona



Bericht door PE1OPQ Theo »

Het is en was mij volkomen helder hoe het in Duitsland werkt op sociaal gebied.
Daarom klagen wij ook zo vreselijk in Nederland dat alles zo goed geregeld is. :D
Velen beseffen niet eens hoe goed het in Nederland is en dat de kosten heel erg mee vallen tov Duitsland.
Spannende dag bij de buren, verkiezingen.

Theo
Meine
Berichten: 4668
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Duitsland en corona



Bericht door Meine »

De kosten van levensonderhoud zijn hier beduidend lager. De supermarkt en het autorijden bijvoorbeeld. Ik heb hier een auto die ik in Nederland niet gekocht zou hebben. Mijn ziektekostenverzekering is rond de 65 euro per maand, stop ik met werken, dan ga ik het Nederlandse tarief van 130 euro betalen. Dat wordt dan ineens via de aow verrekend.

Maar als je hier een AOWtje van nog geen 600 euro hebt en je woont in een oud slecht geïsoleerd huis met elektroheizung, dan heb je afgelopen winter je AOW rechtstreeks naar de energieleverancier kunnen brengen. Toen Merkel enige jaren geleden riep "Wir schaffen es", had ze het niet over het oplossing van de armoede onder ouderen. Stroom is hier het duurste van Europa met meer dan 30 cent per KwH.
Plaats reactie