Duitsland en corona

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5960
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Duitsland en corona



Bericht door TestCase »

Systeem is prima alleen 'we' houden ons niet aan het systeem door de qrcode te checken met een ID. Ik kan tot nu toe overal naar binnen met de qrcode van Jan Klaassen. (Sorry Jan).


En ja dat van dat vraagteken is hier al maanden geleden gemeld. Onder dat vraagteken kun je o.a. zien wat de controleur in de app ziet die de qrcode scanned. Deze info geef je weg wanneer je de qrcode laat scannen.

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

Schijnveiligheid dus.
En een hoop sociale onrust voor niets.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

Maar goed, om deze principekwestie de praktische info niet onder te laten sneeuwen.

Voor Duitsland:
- Luca app voor achterlaten van persoonlijke gegevens.
- Een papieren bewijs of info achter het vraagtekentje van de QR om binnen te komen als 2G of 3G gevraagd wordt.

Een en ander afhankelijk van maatregelen die van kracht zijn in de deelstaat en de Covid status van de gemeente waarin je je op dat moment bevind.

(2G - genezen of gevaccineerd / 3G - getest, genezen of gevaccineerd)
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Duitsland en corona



Bericht door ducati 900 »

Hoe wordt de Luca app gescand?
Kan dan de Corona app niet op dezelfde manier?

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
rob217
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 10:28
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Duitsland en corona



Bericht door rob217 »

Afgelopen zomer door Belgie, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland gereden. Nergens gecontroleerd, niet door politie, niet op campings, niet in restaurants. We hadden wel keurig de corona app op de telefoon en de papieren versie uitgeprint, maar bleek dus overbodig.
As it net kin sa't it moat..... moat it mar sa't it kin
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

ducati 900 schreef:Hoe wordt de Luca app gescand?
Kan dan de Corona app niet op dezelfde manier?

Ben.
Vraag ik me ook af!?
Heb al gezien dat bij Luca zowel de klant als het bedrijf een QR aan kan maken.
In het laatste geval scant de klant de QR van het bedrijf om zijn gegevens achter te laten.

Weet echter niet wat de praktijk ervaringen hiermee zijn?

Papier accepteren ze natuurlijk ook nog en daar kan je alle fictieve gegevens in kwijt die je maar wilt als je op je privacy gesteld bent ;-)
Vandaar dat ze het hier en daar ook al afschaffen.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2106
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Duitsland en corona



Bericht door jaap van duijn »

@Marco Polo,

Bij bezoek aan de Berliner Unterwelt dus een van de 4 overgebleven torens moesten we ook die luca app laten zien bedenk ik mij nu.
Ik heb toen de Nederlandse - internationale - app op mijn telefoon getoond en wist de dame er niets mee te doen, jammer dan maar we mochten er wel in met een groep van denk 20 Duitsers.

Dus Luca is mij voorbij gegaan - Jaap
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Duitsland en corona



Bericht door jaccoh »

Er zijn 2 verschillende dingen:
1) registratie plicht
2) 3G gedoe.

Voor 1 gebruik je de LUCA app in restaurants en dergelijke. Op campings wordt je al geregistreerd en is LUCA dus overbodig.
Voor 2 heb je een geel boekje, een QR-code of een bewijs op schrift

LUCA is dus geen 3G ding...
Groet
Jacco
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Duitsland en corona



Bericht door Marco Polo »

Zeggen we ook niet ;-)
Maar de vraag was waarom er wel met een Luca app gewerkt kan worden en de QR vaak niet gescand kan worden.
Terwijl het beide met een beveiligde QR code werkt.

Maar misschien lopen alle verhalen een beetje langs elkaar heen en doet men op plekken waar men domweg niet kan of wil scannen alles op papier.
Zowel de contactgegegevens registratie als het bewijs van 2 of 3G.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5960
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Duitsland en corona



Bericht door TestCase »

Marco Polo schreef:
ducati 900 schreef:Hoe wordt de Luca app gescand?
Kan dan de Corona app niet op dezelfde manier?

Ben.
Vraag ik me ook af!?
Heb al gezien dat bij Luca zowel de klant als het bedrijf een QR aan kan maken.
In het laatste geval scant de klant de QR van het bedrijf om zijn gegevens achter te laten.

Weet echter niet wat de praktijk ervaringen hiermee zijn?

Papier accepteren ze natuurlijk ook nog en daar kan je alle fictieve gegevens in kwijt die je maar wilt als je op je privacy gesteld bent ;-)
Vandaar dat ze het hier en daar ook al afschaffen.
De luca app hoeft niets gescanned te worden.
Het is een timer die je start wanneer je gaat zitten, dat die gestart is laat je zien aan personeel. Wanneer je weggaat stop je de timer.
Wordt er later een besmettingsgeval geconstateerd op de plek en het moment dat je er was dan krijg je bericht. Je gegevens moet je vooraf in de luca app inbrengen en worden naar gezondheidsautoriteiten gestuurd via de app.
Voordeel uitbater weet niets van je.



//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door Aloys »

Even kort, ik moet als beheerder/moderator al zoveel lezen en beantwoorden op vakantie...

Wij komen de komende week in een paar dagen door een deel van Duitsland, van Bazel langs verschillende Weinstrassen naar Essen, daar nog uit eten en dan door naar huis.

Heb ik voldoende aan mijn Internationale QR-app, een geprinte versie daarvan én onze gele boekjes?
In Frankrijk hebben we alleen de geprinte versie gebruikt, daar hadden we genoeg aan.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Meine
Berichten: 4668
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Duitsland en corona



Bericht door Meine »

Ja, ik woon in D en ik heb een NL qr app. Wij gaan hier uit eten, ik heb mijn baantje op de schoolbus en we doen uiteraard de boodschappen hier. Geen enkel probleem hier gehad terwijl ik hier 24/7 ben.

Mijn ervaring is, dat als ze de Nederlandse taal niet snappen het lezen van "2 van 2" op de vorige pagina van de app voldoet. Scanners voor de qr code heeft lang niet iedereen namelijk.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5960
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Duitsland en corona



Bericht door TestCase »

Ga je op café/resto dan is de Luca app misschien makkelijk om te installeren, als deze nog gebruikt wordt? Meine?


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Meine
Berichten: 4668
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Duitsland en corona



Bericht door Meine »

Ik heb met alleen de NL qr code app nergens problemen. Ziekenhuis, restaurant, dokter, winkel enz.
Laatst gewijzigd door Meine op za 25 sep 2021, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie