Camperreis met mijn boys in april

J de Jonge
Berichten: 21
Lid geworden op: za 24 aug 2019, 18:09

Camperreis met mijn boys in april



Bericht door J de Jonge »

Ha,

Nou het is zover.

Ter voorbereiding op mijn eigen camper heb ik een camper gehuurd in de voorjaarsvakantie van mijn boys. 3e week april vertrek ik, 14 nachten zijn we weg. Zoveel zin in!

Doel: Duitsland.

Ik heb als voornemen om - in principe, geen stress - de ochtenden te rijden en de middagen vrij te hebben om mooie plekjes (dorpen, bezienswaardigheden) te doen. Wat het uiteindelijk wordt, we gaan het zien. Ik bereid me wat voor, lees me in, zorg dat ik niet teveel meeneem, maar wat ik meeneem zinvol is...

Nu komt nog het - voor mij - leukste gedeelte: het uitzoeken van de route.
Ik vermoed dat ik per dag niet meer dan ca 250 km zal rijden. De ene dag wat meer, dan andere dag minder.
Wie wil tips met mij delen?

Alvast bedankt!

Jasja
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Camperreis met mijn boys, april



Bericht door PaulBng »

Een tip:
Wanneer je van een plek vertrekt, bij de eerst mogenlijke gelegenheid de boodschappen doen. Want die kun je maar hebben, en je weet niet of dat lukt bij de volgende bestemming. En dan wil je niet nog een keer gaan zoeken naar iets te eten/drinken.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door Cee Pee »

Vaak heb je op de plek waar je stond de supermarkt al gevonden dus die weet je alvast.😉
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door jansloos »

onlangs een serie op tv over de rijn.
Zij volgden hem vanaf de oorsprong in Zwitserland.
pik daar wat ideeën uit om in tegengestelde richting te doen.
Hoe oud zijn ze eigenlijk🤔
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
J de Jonge
Berichten: 21
Lid geworden op: za 24 aug 2019, 18:09

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door J de Jonge »

Wat leuk, zo snel al reacties van jullie.

Mijn boys zijn 7 en 8 jaar als we de trip gaan maken.

Qua boodschappen ed denk ik dat dat me gaat lukken. Ik neem wat mee en fabriceer wel wat. Bedankt voor de tip!

Mijn vertrekpunt is Midden-Nederland. En ik denk - maar nu is nog niks zeker - dat ik het gebied van de Rijn leuk ga vinden. Daar zijn kastelen; die vinden mijn boys vast leuk! Andere ideeën zijn meer dan welkom.

Groeten,
Jasja
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door MonRoe »

en blijf af en toe ook een dag of 2 op dezelfde plek om even wat rust in te bouwen. Ga dan naar een zwembad of pretpark of dierentuin.
250km op een dag is best wel veel tenzij je snelweg neemt, maar neem nu juist de wegen binnendoor en beperk je tot een bepaalde regio.
wij vinden bijv de harz erg mooi en dat kan je goed combineren met bijv Berlijn.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door Bob Diesel »

Alleen s,ochtends rijden en s,middags stil staan dan is via de Bundesstrasse 150 km al veel

Neem trouwens dit boekje met kortings card mee als je op een camping wil gaan
kan behoorlijk schelen in de prijs en de kosten zijn vlug terug verdiend

https://www.campingcard.nl/

Er zijn echter ook genoeg camperplekken met voorzieningen aanwezig in de BRD
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op vr 21 feb 2020, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door PaulBng »

jansloos schreef:onlangs een serie op tv over de rijn.
Zij volgden hem vanaf de oorsprong in Zwitserland.
pik daar wat ideeën uit om in tegengestelde richting te doen.
Hoe oud zijn ze eigenlijkAfbeelding
Ik heb die serie ook gevolgd, en ben een paar jaar geleden ook bij de oorsprong van de Rijn geweest.

Wil je die reis maken, ben je wel een paar weken bezig.

Ik heb hem op mijn wenslijst staan!

Ik hoef niet meer ver weg....
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door Satzat »

Afgelopen zomer bezochten we ook Duitsland. Onze route ging onder meer naar Hameln, Einbeck, het Harz gebergte en langs de rivier de Weser. Daarna een paar dagen langs de Rijn gestaan en via de Eifel weer terug naar huis. Op onze website staat een reisverslag, misschien geeft het wat ideeën.

In een andere streek, richting Zwarte Woud ligt op weg daarheen het grote pretpark Europapark. Je kunt daar met de camper overnachten.
Succes en veel plezier met het uitzoeken van jullie trip.

Mario

http://www.ziezoweb.nl/camper/index.php/duitsland-2019
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door macfocus »

IK denk dat je je jongens een groot plezier doet met een bezoek aan het technik museum.
Zijn 2 vestigingen, Speyer en Sinsheim.
Heel veel auto’s, schepen, vliegtuigen en militair materiaal.
Speyer ligt aan de Rijn, Sinsheim een 45 minuten verder.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door frank_h »

Aanraders die ver uit elkaar liggen:
-Tropical Islands nabij Berlijn. Enorm overdekt zwembad met eigen camping en ook buitenzwembad.
-Het al genoemde pretpark Europapark in Rust nabij Freiburg is echt de moeite. Camerplaats met campingfaciliteiten bij de ingang. Bij slecht weer is er ook een pas geopend zwemparadijs. Dit ligt dan weer vlakbij het Schwarzwald waar ook veel mooie natuur is (watervallen) en bergen die met gondelbanen te bezoeken zijn.
-De Eifel, veel mooie natuur, vooral in de vulkaneifel zijn spectaculaire wandelingen te maken, musea over vulkanisme en 2 geysers (Andernach en Wallenborn) waarvan die in Andernach het spectaculairste is. Kastelen (Burg Eltz, net een sprookjeskasteel, de dubbele kastelen bij Manderscheid of Burg Nideggen bovenop een rots aan het eind van het dorp) en (eigenlijk net geen Eifel meer) de Geyerlay hangbrug.
-De berg Brocken in de Harz, waar je met een stoomtrein naar boven kunt rijden.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door Sandor Gora »

Bob schreef het al: 250km per dag is veel. Zou het maar rustiger doen als de hele trip vakantie is. Wil je persé ergens heen om daarna te relaxen dan kan het.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door appellover »

Wens jullie heel veel plezier met de camper.
Open deur denk ik, maar als je water kan lozen en tanken direkt doen ook al is die nog halfvol .Heb al zo vaak meegemaakt dat bij de volgende cp de kraan is afgesloten of helemaal verdwenen.
Leuk met die 2 boys ,zal je volgen op instagram , Jasja72.


Gr.
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door AadenAnke »

Is al eerder gezegd maar toch nogmaals 250 km is ruim 3 uur rijden binnendoor dichter bij de 4 uur. Dat lijkt voor mij meer op werken! Inderdaad een bepaalde regio uitzoeken en daarbinnen zwerven zonder teveel te plannen. Mooi weer veel terplekken blijven en op een regendag een keer wat km maken, leven bij de dag. Veel plezier

Gr. Aad
Plaats reactie