Camperreis met mijn boys in april

J de Jonge
Berichten: 21
Lid geworden op: za 24 aug 2019, 18:09

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door J de Jonge »

Rens en Riet schreef:
zo 23 feb 2020, 9:57
Jasja, Al eens aan Legoland Denemarken gedacht ?
Na Legoland zijn we nog naar het See Aquarium in Varberg gereden .

Mvg, Rens
Wat leuk! Die foto's erbij hebben zeker iets wakker gemaakt in mij. Jouw zoontje?
Denemarken lijkt me prachtig. Ja, ik heb daar aan gedacht. Maar...eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik op mijn eerste reis met de boys in de camper het dichterbij bij huis wil zoeken. De taal spreek ik redelijk, hulp vragen en contact maken valt me dan nét iets gemakkelijker tijdens de reis.
In dit geval is afstel géén uitstel. :D
Gebruikersavatar
Rens en Riet
Berichten: 954
Lid geworden op: ma 29 jan 2007, 19:28
Locatie: Roosendaal

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door Rens en Riet »

Jasja , Je rijd makkelijk in één dag naar Denemarken ,wij zijn gereden via Gluckstad over de Elbe geen bouwstelle
op de auto baan .
We hebben in 2013 twee dagen op de camping in Billund gestaan met onze kleinzoon. op loop afstand van Legoland.
het Sea Aquarium in Varberg met haaien vond onze kleinzoon ook erg leuk.
.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg, Rens
Doe wat je niet kunt laten
en laat doen wat je niet kunt.
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door jansloos »

Mmm als je op de foto klikt kom je op.........

Naschrift Aloys: dan kom je mogelijk op hele foute of verkeerde websites. Ik heb de links uit de foto's verwijderd!
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door Gwen1980 »

Wij komen met onze jongens ook graag in Duitsland.
Als je langs de Rijn gaat rijden kom je ook min of meer langs de Vulkaaneifel. Daar zit een leuk infocentrum over vulkanen en in Andernach .kun je naar een echte geysir. Mijn jongens vonden dat geweldig.

In Duitsland zitten veel camperplekken bij zwembaden. Met slecht weer kiezen wij er vaak zo een uit. Duitse zwembaden zijn meestal niet zo duur en dan vermaken ze zich prima en iedereen is weer schoon en gedoucht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
J de Jonge
Berichten: 21
Lid geworden op: za 24 aug 2019, 18:09

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door J de Jonge »

Leuke tips. Genoteerd! Dat ga ik zéker een keer plannen. Win-win: fantastisch leuk voor mijn boys en de douches zijn vast een keer welkom. :-B
Hoe weten jullie het beste bij welke camperplek een zwembad is. Via internet of adviseren jullie bepaalde (ANWB? of andere) gidsen aan.
Laatst gewijzigd door Dafluc op wo 26 feb 2020, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 428
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door FJM »

Kijk eens op www.campercontact.com
Gaat een wereld voor je open!
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door Gwen1980 »

Ik gebruik meestal de app campercontact. Hier staan er duizenden op. Je kunt selecteren op speelgelegenheid, dan weet je vaak al of het een beetje leuke plek is om met kinderen te staan. Lang niet alle plekken zijn geschikt voor kinderen vind ik, bijv een gewone parkeerplaats midden in een stad. Er staan ook vaak reviews bij waar je nuttige info uit kunt halen.


Je kunt niet echt selecteren op een zwembad helaas, maar meestal zoek ik in het gebied waar we de nacht willen doorbrengen. Dan zie je een aantal plekken en aan de naam kun je vaak al zien of er een bij een zwembad bij zit. Of ik zoek op Google Maps naar zwembaden en kijk aanbod daar een camperplek bij in de buurt is. Zo niet, dan mag je vaak als je het vraagt alsnog wel op de parkeerplaats overnachten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 428
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door FJM »

Op de website kan dat wel: zoeken op zwemgelegenheid nabij. :thumbup:
Dat zit onder het kopje: Activiteiten in de omgeving.
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door Gwen1980 »

Ja dat kan in de app ook. Maar zwemgelegenheid kan ook een meer, rivier of zee zijn. Niet per se een zwembad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 428
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door FJM »

.... ja, daar heb een punt :shifty:
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
J de Jonge
Berichten: 21
Lid geworden op: za 24 aug 2019, 18:09

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door J de Jonge »

Gewen 1980 en FJM: bedankt!
Dat waren weer tips voor op mijn lijstje. Inmiddels heb ik er een schriftje bijgepakt :-B

Ik lees veel op internet en word wijzer. Maar ook (soms!) even hopelozer. Zóveel om te lezen, om te weten, om heen te gaan, om te doen en ook om níet te doen. Ja, ik weet het: gewoon gaan en het allemaal ervaren, aldoende leer je. Die tips heb natuurlijk ook gelezen. Dat is hélemaal waar, 'gó with the flow'!

MAAR: Het is mijn eerste camperreis, alleen met de boys, in een gehuurde camper en ik vind het allemaal DOODeng :lolno: ....
EN: ik wil alles eruit halen. (al schrijvende zie ik hoe onnozel dit wellicht klinkt)

Hoe dan ook, ik ga dit doen. Ik ga op reis met mijn boys. Ze tellen de dagen al af; heerlijk om ze zó enthousiast mee te maken.
Mijn boys maakt het niet uit: NL of Duitsland (of een ander land?), dat besef is er nu nog niet helemaal. Als het maar gezellig is, leuk is, een keer een speeltuin en zwembad voor ze is. Alle ingrediënten die een vakantie van een 7 en 8 jarige leuk maakt 8-). En ze weten inmiddels dat er ook mama-momenten zijn. Allemaal goed dus.

Vinden jullie het gek als ik me wellicht alleen tot NL ga beperken? Wellicht te koud? Ik houd van Duitsland. Maar het voelt opeens zo ver. Of is dit weer een momentopname en haal ik meer uit de reis als ik toch een Moezel of Rijn route ga doen.
Stom he, al die twijfels..GROM.

Ik heb nog even....ook dit gevoel gaat voorbij. Er komt een moment dat ik weet waar we heen gaan. Mede door jullie tips!

Groet, Jasja
Laatst gewijzigd door J de Jonge op wo 26 feb 2020, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door Gwen1980 »

Ik kan me goed voorstellen dat je het heel spannend vindt. Dat is het ook!

Ik ga ook weleens als vrouw alleen met een of meer van mijn kinderen in onze eigen camper en dat vind ik ook spannend. Je kunt ook beginnen in NL en als het goed gaat alsnog de grens over.

Misschien vind je het leuk om onze ervaringen te lezen?
Www.eijkeltjesopreis.blogspot.com

Daar staan ook een aantal van onze leukste camperplekken op.
Onze eerste keer was naar Frankrijk, ook met een gehuurde camper..

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door frank_h »

Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt, maar die van jou zijn al best groot. Ik ben nu 2x op een korte trip geweest met mijn zoontje, mannenweekend. Hij was toen 3 en 4 jaar oud. Hij vraagt nu al wanneer we weer gaan. Beide keren was ik in de Eifel, het lijkt een andere wereld maar is eigenlijk vlakbij.

Buiten mijn andere tips over de Eifel die ik al gaf nog eentje voor een geweldige natuurkampeerplaats/camping: Strötzbuschermühle. De eigenaar is Nederlands, ze hebben een Nederlandse site en het is een geweldige plek omdat je in de middle of nowhere lijkt te zijn en je een eigen vuurplaats bij je kampeerplek hebt. Samen kampvuur maken en marshmallows roosteren!
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Camperreis met mijn boys in april



Bericht door 't Busje »

Het Sauerland is niet zo ver. We hadden onze kleinkinderen (toen 9 en 6) zo mee willen nemen naar het Ramsbeck Besucherbergwerk . Met een treintje een oude ertsmijn in. Gratis overnachten op de parkeerplaats (Campercontact 77101).
Laatst gewijzigd door 't Busje op do 27 feb 2020, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie