Weekje Moezel half oktober

lukka63
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 8:23

Weekje Moezel half oktober



Bericht door lukka63 »

Hallo

Over een paar weekjes is het zover, we gaan het camperen weer eens proberen, we hebben een camper gehuurd met enkele bedden.
We gaan deze ophalen in Dordrecht, en willen dan naar de moezelstreek.
Misschien kunnen jullie ons weer wat op weg helpen, zijn op zoek naar mooi gelegen campings/camperplaatsen, het liefst direct aan de moezel en restaurant en liefst centrum op wandelafstand.
Wat vinden we leuk ,mooie stadjes, kastelen...

Helaas geen mogelijkheid om fietsen mee te nemen, oja klein hondje moet wel mee kunnen.

We hebben er zin in en hopelijk na een fijne vakantie weer snel een eigen camper.

vriendelijke groeten
Robbert en Corine
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: weekje moezel half oktober



Bericht door JoopBrekken »

Heb je al op CamperContact gekeken?

https://www.campercontact.com/nl/alles? ... 5950443937
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: weekje moezel half oktober



Bericht door limos07 »

Hebt u geen Google.? :bang: ::S ::S
Het is daar bijna overal prima

https://www.mosel-camping-platz.de/?lang=nl
Laatst gewijzigd door limos07 op do 26 sep 2019, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
lukka63
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 8:23

Re: Weekje Moezel half oktober



Bericht door lukka63 »

Limos
Dank je wel deze had ik ook gevonden met google ;;-)

ik verwacht geen uitgestippelde route hoor ,maar meer zoiets van gohh,ik heb toch op een mooi plekje gestaan ,en dat iemand dat graag wil delen,met het risico dat het hele camperforum daar dan aanschuift besef ik nu :shh: .
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Weekje Moezel half oktober



Bericht door willemzon »

Ik zou in koblenz beginnen en dan de moezel afzakken tot aan trier en onderweg de ontelbare camperplaatsen aan doen, die pal aan de moezel liggen. Wijnproeverijtje hier wijnproeverijtje daar.
Prachtige herfstkleuren.

Geniet er van
Groeten willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weekje Moezel half oktober



Bericht door FJM »

lukka63 schreef:
do 26 sep 2019, 13:22
Over een paar weekjes is het zover, we gaan het camperen weer eens proberen, we hebben een camper gehuurd met enkele bedden.
We gaan deze ophalen in Dordrecht, en willen dan naar de moezelstreek.
Misschien kunnen jullie ons weer wat op weg helpen, zijn op zoek naar mooi gelegen campings/camperplaatsen, het liefst direct aan de moezel en restaurant en liefst centrum op wandelafstand.
Wat vinden we leuk ,mooie stadjes, kastelen...
Als je die criteria neemt (kasteel, centrum, restaurant, vlak aan de Moezel) dan zou uit kunnen komen op:
- Cochem
- Beilstein
- Bernkastel-Kues
- Minheim

Kijk op CamperContact voor de camperplaatsen. Wij hebben deze zomer op de CP's gestaan en bijzonder genoten!

Gr. Frank
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Weekje Moezel half oktober



Bericht door hathi »

Lukka Enkirch is een aanrader,alle faciliteiten aanwezig ,gratis WiFi plek €7,- lekker eten,en naar Traben Trarbach,kun je (5km) zelfs nog heen lopen, met de boot naar Bern Kastell of Cochem,kan ook nog ,het ligt allemaal aan uw voordeur ik kom er al 31 jaar,het verveelt nooit
Hans
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Weekje Moezel half oktober



Bericht door frank_h »

Erg leuk is ook de geysir in Andernach. Ligt aan de Rijn maar wel om de hoek. Is een best spectaculaire koudwatergeyser. De parkeerplaats bij het bezoekerscentrum is ook een camperplaats op loopafstand van het oude centrum van Andernach. Ligging prima dus. De caperplaats is verder gewoon een parkeerplaats, tenzij je hwt geluk hebt aan de Rijn te kunnen staan en je hebt ook wat geluidsoverlast van de goederentreinen die door het rijndal rijden. Als je dit vervelend vindt rijd je voor de nacht ergens anders heen.

Verder net een stukje het binnenland in bij Cochem: De Geyerley hangbrug. Camerplaats in morsdorf op wandelafstand (je moet altijd een stuk wandelen om er te kunnen komen). Zeker een aanrader als je van wandelen houdt.

In diezelfde categorie: Traumpfad vulkanpfad bij Ettringen. Spectaculaire wandeling door een oude en om een nog in gebruik zijnde basaltgroeve in een uitgedoofde vulkaan. Vlakbij is een camping bij de Laacher See, in de buurt zijn er nog meer. De nabijgelegen vulkaanmeren zijn ook mooi.

Aan de Moezel: De Calmont klettersteig. Geen echte klettersteig maar wel een pittige wandeling met wat laddertjes en spectaculair uitzicht, op de steilste weinberg van Europa.

Leuke natuurkampeerplaats in het binnenland: Strötzbuscher Mühle, een natuurcamping waar het voelt alsof je vrij staat in the middle of nowhere en je een kampvuur bij je camper mag maken. De eigenaar is Nederlands. Smalle weg met 2 haarspeldbochten om er te komen, ik vond het prima te doen. Mooi wandelen direct vanaf de plaats.

Het Moezeldal zelf is uiteraard prachtig, zeker in herfstkleuren en je moet het zeker meenemen, maar houd rekening met drukte rond deze tijd van het jaar ivm de wijnoogsten. Net een stukje landinwaarts is het vaak ook schitterend.
rita somsen
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 19 dec 2012, 15:48

Re: Weekje Moezel half oktober



Bericht door rita somsen »

camping trittenheim ligt direkt aan de moezel en het dorpje met dezelfde naam ligt op loopafstand.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Weekje Moezel half oktober



Bericht door de Jonckheer »

Op de cp van Klusserath staan notenbomen, dus walnoten rapen in oktober! Bakken vol als je mazzel hebt.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Weekje Moezel half oktober



Bericht door L4H3 »

Gewoon in Koblenz beginnen en in Trier eindigen. Onderweg zijn er tig campings, camperplekken, stadjes en bezienswaardigheden. Plan niet alles. Je hebt een camper en die is er juist voor gemaakt om de weide wereld in te trekken en dan zie je vanzelf wel wat er op je pad komt. Persoonlijk vind ik dit de meest relaxe manier van vakantie.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Camper_01

Re: Weekje Moezel half oktober



Bericht door Camper_01 »

Dit hebben wij zo ook meerdere keren gedaan in Koblenz aangevangen tot Trier en dan via Luxemburg terug. Altijd veel leuke dingen gezien en meestal dicht bij een stadje omdat mijn vrouw toen al niet meer kon fietsen.
lukka63
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 8:23

Re: Weekje Moezel half oktober



Bericht door lukka63 »

Dank jullie wel :thumbup:

We vertrekken de 18e dan is het ook herfstvakantie,zou ik moeten reserveren ?
Camper_01

Re: Weekje Moezel half oktober



Bericht door Camper_01 »

Is niet nodig om te reserveren, indien vol gewoon naar de volgende. Wel ervoor zorgen dat je er voor de middag bent, is mijn ervaring.
Plaats reactie