Frankrijk in november

Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Frankrijk in November



Bericht door Borinoco »

Oooo jeetje, dat is altijd een nachtmerrie.......
Het is al erg genoeg dat mensen niet van ander mans spullen af kunnen blijven! :x

Hopelijk kunnen jullie later weer gaan genieten, wens jullie alvast een hele fijne vakantie/reis :hug:

Als wij boodschappen gaan doen is er altijd iemand in de camper, ivm de honden, die laten we nooit alleen.
Plus dat we ook een fietsendrager hebben die de achter deuren blokkeert.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Frankrijk in November



Bericht door gjvonk »

@Diogenes: waardeloos zeg! Sterkte met al.het regelwerk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Frankrijk in November



Bericht door Borinoco »

Nog een vraagje,

Op de camperplaatsen waar je moet betalen, is dat met los geld in automaat of per pin? of beide :wink:
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Frankrijk in November



Bericht door TestCase »

Dat wisselt, meestal met automaat en pin en vaak ook losgeld(munten). Soms wordt het opgehaald en dan alleen contant. (Zoals overal dus.)

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Frankrijk in November



Bericht door Borinoco »

Oke, dank je wel! :thumbup:
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Frankrijk in November



Bericht door AadenAnke »

Wij zijn afgelopen woensdag thuis gekomen vanaf de zuid Franse kust omgeving Sete Acde. Vorige week maandagavond besloten we dat het genoeg geweest was. Weer was goed maar de nachten koud dat los je op met de kachel maar tot een uur of 10 was het niet lekker naar buiten deed je pas vanaf een uur of 11 tegen 1 uur zat je in korte broek buiten maar om ff 4 uur begon het weer fris te worden en om 6 uur was het weer binnen zitten.
De meeste campings waren de laatste week gesloten. CP en FP (waar je ook zonder boek in deze stille tijd welkom bent) gewoon open. Betaalde CP waren vaak al in prijs verlaagd.
Inbreken dat gebeurt overal. Op de parkeerplaats van je eigen lokale AH gebeurt dat ook en niet alleen bij campers. Zet de camper altijd in het zicht van iedereen en niet achteraf op de parkeerplaats omdat daar lekker zoveel ruimte is. P4N ook goed te doen maar ook hier weer kijken waar en voelt het voor 1 van de 2 niet goed dan is het nee en verder gaan.
Frankrijk het is en blijft een mooi land dit jaar uitzonderlijk groen nog. Vanwege de vele regen natuurlijk. Laat je niet afschrikken door horror verhalen maar bedenk wel dat de kans dat het je overkomt niet 0 is. Geniet er van en neem wat warme kleding mee. Wat de betaling soms pin soms munten en soms aan de man die het geld komt ophalen. Een enkele keer via de aanschaf van een speciale kaart, daar draaien wij direct om.

Gr Aad
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Frankrijk in November



Bericht door hurktoilet »

Met die speciale kaart doel je op de cp's van camper car park. Heb ik ook altijd geboycott, vooral omdat de uitleg bij de eerste plek onbegrijpelijk was. Later moesten we er aan geloven omdat we bij het lichtfestival in Le Puy-en-Velay wilden zijn en de vrije plekken daar vol waren. Blijkt uiteindelijk vrij simpel te zijn: je neemt zo'n betaalkaart en zet daar iedere keer dat je ergens komt precies het verschuldigde bedrag op,passeert vervolgens met dat pasje de slagboom. De plekken zijn doorgaans goed verzorgd. Alleen in Chalon-sur-Saône deed een aantal stroomzuilen het niet.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Frankrijk in November



Bericht door AadenAnke »

Inderdaad die ja. Ons Frans houd bij Max 10 worden op en zelfs Fransen zag ik tobben met die aanschaf terplekke dus die slaan we over. Zo heb je hier in Nederland ook zo’n speciale kaart op een paar plekken ook daar rij ik door! Als je daar aan gaat beginnen heb je over een tijdje een overvolle portefeuille met allemaal verschillende betaal korting en lidmaatschap pasjes. Gelukkig hoef je over plek in Frankrijk je geen zorgen te maken zeker niet op doorreis. Bijna elk dorp heeft een begraafplaats met parkeerplaats en daar is in de avond altijd plek :lol:

Gr Aad
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Frankrijk in November



Bericht door Borinoco »

@AadenAnke
Wat leuk om te horen dat jullie nog in de korte broek lekker buiten zaten.
Net wat warmer vinden wij al prima, zeker voor onze oudste hond, de andere vind het nog wel heerlijk, een warm zonnetje. Dus ook als het regent of kouder is zullen wij naar buiten moeten, maar dat is thuis ook :wink:
En wij staan het liefst bij andere, iets veiliger :wink: en inderdaad inbraak is overal, helaas :cry: Vind alleen dat gas nog wel een dingetje, ik heb graag mijn raampje open met slapen....( we hebben een camperbus) dus ik slaap eronder :( :wink:
Als wij het niet fijn vinden, niet vertrouwen, rijden wij ook altijd door.
Cp en P4N doen wij ook meestal en zeker niet met speciale kaarten of zoiets.
De planning staat ongeveer volgende week woensdag vertrekken en dan zien we wel waar het nog lekker weer is.

Gebruikte jullie de betaalde CP via Campercontact? of ook via P4N.
Was het nog gezellig druk of .......
Wordt het dan ook weer meer drukker rond de feestdagen?
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Frankrijk in November



Bericht door AadenAnke »

Wat bedoel je met dat gas nog wel een dingetje?
Wij staan overal op campings betaalde en gratis CP P4N gebruiken we ook maar gelukkig mag je in frankrijk overal waar je parkeren mag ook overnachten tenzij het uitdrukkelijk verboden is :lol: dus zeker op doorreis gebeurt het weleens dat onze buscamper een nachtje stilstaat bij een kerk of dorpsplein. Wij hebben ventilatieroosters in de portieren samen met de 2 dakluikjes geeft dat in deze tijd van het jaar voor ons 2 nog genoeg ventilatie. Zeker in de kleinere dorpen eigenlijk nooit een probleem. Ja het is flink stiller zeker in de echte toeristen gebieden zoals langs de kust dorpen zijn de winkels tot begin april gesloten ook de terrasjes zijn vaak al opgeruimd ga je echt voor het weer dan moet je nog een 1000/1500km extra rijden om de winter met lekker weer door te komen!

Gr Aad
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Frankrijk in November



Bericht door Borinoco »

Ik bedoel dat (slaap) gas wat ze wel eens in je camper spuiten en dan de boel leeg halen.
Ik had begrepen/ gelezen dat dat vaak met een slangetje door je raamopening heen wordt gebracht, waarna ze dan dat gas inspuiten.
Ik weet niet of dat nog steeds wordt gedaan.
Van toeristische toestanden houden wij niet zo, ivm de honden, grote steden etc vermijden wij altijd en boodschappen doen we bij de grotere supermarkten denk ik. Dan blijft er altijd 1 bij de honden. Die blijven nooit alleen in de camper :wink:
Bedankt voor de uitleg!

Ja misschien dat we de grens nog wel overgaan naar Spanje. Maar zeker niet naar het drukke zuiden.
We willen half Januari '21 weer thuis zijn....of zoiets ::)
Graadje of 20 is voor ons echt al prima, droog weer en zonnetje met minder is ook al helemaal goed.
De regen mogen ze dan richting NL sturen :mrgreen: :lol:
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Frankrijk in November



Bericht door AadenAnke »

Lachen man :bow: nee alle gekheid op een stokje dat zijn broodje aap verhalen narcosegas is duur en de hoeveelheid die je nodig heb om 2 mensen in een ruimte van grof gezegd 24m3 onder zeil te krijgen :lol: nee dat gas moet je maar vergeten. Die 20 graden ga je niet meer halen elke dag in Frankrijk daar voor moet je toch echt diep Spanje of Portugal in

Gr Aad
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Frankrijk in November



Bericht door Borinoco »

:D :D Oke, dan vergeet ik dat!
thanks :hug:

Ach we gaan het wel zien, wat ik al schreef, droog weer en zonnetje, 17 graden is ook prima.
En als we toch wat warmer willen dan steken we de border over en dan zien we het daar wel weer....

En als we het niks vinden......tja dan zijn we zo weer thuis en wachten we geduldig tot Noorwegen ons in April weer roept :D

O ja die roosters voor in de deuren die hebben wij ook, dakluik ook, dus lucht genoeg :wink:
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Frankrijk in November



Bericht door hurktoilet »

Dat lachgasverhaal is inderdaad broodje aap.
Wat wel voorkomt, in ieder geval een paar jaar geleden in Zuid-Frankrijk, is dat nep-agenten io de snelweg je op de vluchtstrook willen laten stoppen en je daar beroven. Weet dat Franse politie je nooit op de vluchtstrook zal laten stopen, die laat je volgen naar een parkeerplaats. De vluchtstrook vindt ze (terecht) levensgevaarlijk. Gebeurt je zo iets, bel dan 1-1-2 en roep iets over faux policiers sur l'autoroute.
Laatst gewijzigd door hurktoilet op ma 25 okt 2021, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie