Milieuzones en oude campers in Frankrijk

billyborro
Berichten: 4
Lid geworden op: za 14 aug 2021, 11:47
Locatie: Amersfoort

Milieuzones en oude campers in Frankrijk



Bericht door billyborro »

Hallo, ik heb net een Renault J5 camper uit 1988 op benzine. Ik wil volgende week naar Frankrijk. Ik kan geen Crit’air krijgen omdat hij te oud is. Betekent dat nu dat ik vrijgesteld ben van alle regels en overal mag komen? Of juist het tegenovergestelde dat ik nergens meer mag komen.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Milieuzones en oude campers in Frankrijk



Bericht door hurktoilet »

Je mag geen milieuzones meer in. Het goede nieuws: de meeste zones zijn alleen van kracht bij hevige smog, meestal maar een dagen per jaar. Uitzonderingen met name groot Parijs (binnen de ring van de A86) en de regio Grenoble (inclusief de snelweg).
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Milieuzones en oude campers in Frankrijk



Bericht door ducati 900 »

Onze Hymer is van '79 en heefr een paarse Crit'air gekregen.

Ben.
Bijlagen
crit d air kl.jpg
crit d air kl.jpg (69.63 KiB) 1505 keer bekeken
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Milieuzones en oude campers in Frankrijk



Bericht door gjvonk »

Euro 6 of volgens de Franse regels een oldtimer o.i.d.?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 864
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Milieuzones en oude campers in Frankrijk



Bericht door Veebee »

Nee, LPG.......

Voertuigen op lpg komen in aanmerking voor een paarse sticker, ongeacht het bouwjaar.
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Milieuzones en oude campers in Frankrijk



Bericht door gjvonk »

Ah

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Milieuzones en oude campers in Frankrijk



Bericht door hurktoilet »

Frankrijk kent geen algemene oldtimer-regeling.Parijs wel, maar die geldt alleen voor voertuigen die daar op kentekenbewijs aangemerkt zijn als voiture de collection en die kennen wij bij mijn weten niet.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Milieuzones en oude campers in Frankrijk



Bericht door hathi »

En alles je even Google raadpleegt,daar staan alle ins en outs,vermeld, te veel om hier te herhalen,het is maar dant je het weet :-B
Hans
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 864
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Milieuzones en oude campers in Frankrijk



Bericht door Veebee »

De vraag is simpel, het antwoord ook, waarom wegsturen ??
Elk gestelde vraag is te googelen, forum maar sluiten dan....
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Milieuzones en oude campers in Frankrijk



Bericht door gjvonk »

Een terechte vraag om hier te stellen, want zeker niet op google te vinden zijn de vervolg vragen die achter de startvraag kunnen liggen:
- wordt er gehandhaafd?
- wie heeft dat al eens meegemaakt?
- hoe gaat dat dan, word je aangehouden en teruggestuurd of krijg je de boete op de mat op basis van een foto?
- hoe zit het met verschuivende grenzen als gevolg van wisselende weersomstandigheden (in Parijs wordt de LEZ verder naar buiten uitgebreid bij smog)?
- enz.

Voer genoeg voor een interessant topic lijkt mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Milieuzones en oude campers in Frankrijk



Bericht door ducati 900 »

Alles is op google te vinden maar als iedereen daar zoekt dan blijft er van het forum niks meer over.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Milieuzones en oude campers in Frankrijk



Bericht door hurktoilet »

Precies.
Op de naleving van milieuzones wordt amper gecontroleerd. Automatische controles kunnen nog niet, tot frustratie van de gemeenten/departementen omdat de benodigde camera's nog niet goedgekeurd zijn. Dat schijnt nog wel tot 2-23 te kunnen duren. Bij de door alle anti-terrorisme-maatregelen zwaar overbelaste politie heeft het onderwerp geen prioriteit. Ik vermoed dat gemeentelijke handhavers (heet police municipal, maar dat zijn in wezen wat wij boa's noemen) op mogen treden tegen overtreders, maar ook die hebben meer te doen.
Maar word je betrapt, dan neem ik aan dat je weggestuurd wordt en bij thuiskomst een prent van 68 euro op de deurmat vindt. Denk er aan dat je in Frankrijk korting krijgt als je je bekeuring binnen ik meen twee weken betaalt.
Dan de huidige regeling in Parijs. Dat is nogal een verhaal en daarom heb ik het maar even geplakt van een officiële site van de Franse overheid, waar je trouwens veel meer goede info in het Nederlands vindt, ook over de milieuzones:
Voertuigen met een Crit'Air milieusticker 5 en niet-geclassificeerde voertuigen mogen op doordeweekse dagen tussen 8.00 en 20.00 niet rijden in het gebied binnen de A86. Voor zware voertuigen, bussen en touringcars (Externe link) geldt dit verbod ook in het weekend tussen 8.00 en 20.00 uur.
Voertuigen met een Crit’Air milieusticker 4 mogen op doordeweekse dagen van 8.00 tot 20.00 uur niet rijden in het gebied binnen de ringweg (périphérique) van Parijs. Voor zware voertuigen, bussen en touringcars (Externe link) geldt dit verbod ook in het weekend tussen 8.00 en 20.00 uur.
De ringweg (périphérique) zelf en de bossen van Vincennes en Boulogne zijn sinds 1 juli 2019 op alle tijden verboden voor niet-geclassificeerde voertuigen en Crit’Air 5.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Milieuzones en oude campers in Frankrijk



Bericht door ducati 900 »

Het lukt nu inderdaad niet meer om een Crit Air aan te vragen omdat mijn campet te oud is.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Milieuzones en oude campers in Frankrijk



Bericht door hurktoilet »

Vreemd. Ik zie op de officiële website nog altijd geen leeftijdsgrens voor lpg-auto's, dus zou denken dat het moet kunnen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie