Tour de France 2020

Plaats reactie
ThomasS
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 13:09

Tour de France 2020



Bericht door ThomasS »

Wij willen graag met de camper naar de één na laatste rit in de Tour de France. Het is de bedoeling dat we dan met de camperpassie donderdag aan de voet van de berg (La Planche de Belle Fille]. We willen dan op vrijdagochtend op de berg gaan staan, daar overnachten en dan is op zaterdag de rit...

Dat hebben we vaker zo gedaan en werkt goed. Maar nu is alles anders. We willen sowieso pas op het laatste moment beslissen (rit is nu niet in een “gevaarlijke” regio maar alles kan veranderen). Nu hoorden we laatst dat de bergen afgesloten zijn voor campers en ik zie het niet zo zitten om daarheen te gaan om dan rechtsomkeert te maken.

Het vervelende is dat ik al een paar dagen heel internet afspeur maar ik kan er niets van terugvinden. Heeft hier iemand enig idee?
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Tour de France 2020



Bericht door appellover »

Hoorde ook vanmiddag dat alle bergen zijn afgesloten voor motorvoertuigen.Je moet beneden parkeren en naar boven lopen of fietsen.
Vandaar dat het zo rustig is ,rot eind lopen.
Opvallend zo weinig campers,normaal aan beide zijden vol met campers.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
ThomasS
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 13:09

Re: Tour de France 2020



Bericht door ThomasS »

Hmmmmm, ik kan wel lopen maar langere stukken zit ik in een rolstoel. De berg opduwen zal mijn wederhelft niet echt fijn vinden...
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Tour de France 2020



Bericht door appellover »

Het kwam gister tijdens de tocht ter sprake,de noorman met zijn drietand staat altijd op de berg en nu beneden,hij mocht niet met camper naar boven en wou niet lopen dus stond nu beneden.
Had geen zin om in dat pak met die drietand dat eind omhoog te sjouwen.
Misschien kun je in jouw geval een ontheffing krijgen.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tour de France 2020



Bericht door EasyBee »

Ze willen de wielrenners zo veel mogelijk vrij laten fietsen zonder dat het publiek te dichtbij komt ivm Corona. Met name daar op de bergwegen is het probleem het grootst met renners die elke ademteug nodig hebben en de "fans" die staan te schreeuwen en brullen op minder dan een meter.
Daarom houden ze de vaak smalle bergwegen nu vrij van campers en aanverwante zaken, zodat de wegen breder zijn.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Tour de France 2020



Bericht door marjasjaak »

Wij hadden ook het plan om de Tour te bekijken als ze boven Bordeaux fietsen langs de kust.
Maar Bordeaux is Oranje gebied, en met vandaag 9000 besmettingen erbij (wat omgerekend naar inwoneraantal 4 x hoger ligt dan in NL) laten wij de Tour maar voorbij fietsen. En blijven we nog even in Bretagne.
Gebruikersavatar
Bendia
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 15 okt 2007, 18:33
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: Tour de France 2020



Bericht door Bendia »

wij volgen al heel vele jaren de TDF maar dit jaar efkes niet uit respect voor de renners , vrienden van ons die volgen wel en hebben al pech gehad nml stonden deze week al 2 dagen voor de rit daar langs kwam op een beklimming en s'morgens de dag van de rit de Franse gendarmerie aan hun deur , ze mochten vertrekken plus nog anderen campers die er stonden , dan sta je daar in de vallei waar ze langs komen aan +- 50 km/h , op 5 minuten alles weg, daar heb je niets aan .
Iedere Gek heeft zijn Gebrek
Plaats reactie