Tol en grotere camper
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Tol en grotere camper
Op de iPad is het best wel duidelijk lijkt me
Gewoon niet al te ver inzoomen
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: vr 27 sep 2019, 10:17
Re: Tol en grotere camper
Ontopic: frankrijk kijkt dus naar je hoogte.
Ik probeer telkens onder een kaart te pakken maar soms komt ie er boven uit .
Ik heb eigenlijk niet opgelet of dat nog verschil maakt, kaart erin en gas erop. Vandeweek toch eens zien welke klasse ze aanslaan, aan de bedragen te zien nu klasse 2.
Ik probeer telkens onder een kaart te pakken maar soms komt ie er boven uit .
Ik heb eigenlijk niet opgelet of dat nog verschil maakt, kaart erin en gas erop. Vandeweek toch eens zien welke klasse ze aanslaan, aan de bedragen te zien nu klasse 2.
Laatst gewijzigd door TonyFeestneus op vr 07 aug 2020, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tol en grotere camper
Camera en automatische hoogtemeting bij de tolpoort.
Als er een dakkoffer of een schotel net het verschil maakt in een klasse, effe op de knop drukken en aangeven.
Die dakkoffer en schotel tellen niet mee voor de hoogte van je camper.
@TonyFeestneus : Als je minder dan 3 meter hoog bent, volgens de Camera en automatische hoogtemeting, klasse 2.
Kan hoogstens zijn dat je na de tolpoort in en controlefuik komt en op de weegschaal moet. Ze staan er wel eens, incl Politie.
Onder de 3 meter maar boven de 3500 kg is ook klasse 3.
Als er een dakkoffer of een schotel net het verschil maakt in een klasse, effe op de knop drukken en aangeven.
Die dakkoffer en schotel tellen niet mee voor de hoogte van je camper.
@TonyFeestneus : Als je minder dan 3 meter hoog bent, volgens de Camera en automatische hoogtemeting, klasse 2.
Kan hoogstens zijn dat je na de tolpoort in en controlefuik komt en op de weegschaal moet. Ze staan er wel eens, incl Politie.
Onder de 3 meter maar boven de 3500 kg is ook klasse 3.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Tol en grotere camper
Klopt, maar meestal is een simpel "Nous sommes Classe Deux" voldoende. Ze kunnen met de camera meekijken en zien wat het is.
De automatische hoogtemeting ziet alleen de hoogte incl dakkoffer/schotel, niet wat de oorzaak van de meting veroorzaakt.
Wat betreft gewicht, als je in zo'n controlefuik terecht komt. Daar kunnen ze, net als in Nederland, gewoon met een aantal weegplaten per as meten.
De automatische hoogtemeting ziet alleen de hoogte incl dakkoffer/schotel, niet wat de oorzaak van de meting veroorzaakt.
Wat betreft gewicht, als je in zo'n controlefuik terecht komt. Daar kunnen ze, net als in Nederland, gewoon met een aantal weegplaten per as meten.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- appellover
- Berichten: 4931
- Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
- Locatie: Costa Blanca zuid Spanje
Re: Tol en grotere camper
Helemaal nooit bij stilgestaan bij aanschaf camper,hoeveel tol ik moet betalen.
Kom trouwens nooit op tolwegen dus onbelangrijk.
Gr.Ron.
Kom trouwens nooit op tolwegen dus onbelangrijk.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Re: Tol en grotere camper
Ik neem aan van wel. En als je maximale asbelasting overschrijdt neem ik aan dat de politie nog met je in gesprek gaat. Niet gratis.
Wij zijn een keer na betaling bij de tolpoort naar zo'n controle gedirigeerd.
Maar na weging bleek dat wij niet te zwaar ( < 3500 kg ) waren en dus konden doorrijden.
@appellover Over eventueel te betalen tol hebben wij ook geen moment over nagedacht bij aanschaf camper.
We komen zelden op snel- en tolwegen. Je ziet nog niet de helft van het landschap en je betaalt de hoofdprijs.
We komen er alleen als we haast hebben om ergens weg te komen of naar toe te gaan. 1e 2 Dagen van de vakantie en de laatste 2.
En dus op de tolbruggen naar Zweden etc. Want het is de boot of de bruggen of een hele omweg.
Ik moet ook nog werken, dus niet het hele jaar de tijd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Tol en grotere camper
Het gaat dus niet over je gewicht ter plekke. Voor over 3,5 t zou je dus klasse 3 zijn, maar ze wegen je niet, heb er nog geen borden over ontdekt. Staat het ergens aangegeven?EasyBee schreef: ↑za 08 aug 2020, 12:42Ik neem aan van wel. En als je maximale asbelasting overschrijdt neem ik aan dat de politie nog met je in gesprek gaat. Niet gratis.
Wij zijn een keer na betaling bij de tolpoort naar zo'n controle gedirigeerd.
Maar na weging bleek dat wij niet te zwaar ( < 3500 kg ) waren en dus konden doorrijden.
Zoals gezegd, met 4 ton altijd klasse 2 betaald, een tolkastje zou voor ons niet voordelig zijn!
Al gebruiken we de tolwegen nauwelijks...navi staat altijd op: tolwegen mijden!
Re: Tol en grotere camper
Staat het ergens aangegeven?
Uhm, in de regelgeving https://www.autoroutes.fr/fr/classifica ... icules.htm
Classe 3 : Hauteur supérieure ou égale à 3m ou PTAC supérieur à 3,5t.
Je zult het zelf moeten aangeven door een druk op de knop.
Of betrapt worden op het feit dat je te weinig tol hebt betaald, bij die controlefuik na het poortje.
Ik heb die regels niet verzonnen. In elk land hebben ze daar hun eigen knappe koppen ( ) voor.
Komt misschien wel een moment dat ze behalve de hoogte ook het gewicht volautomatisch gaan meten, maar dure grap zo'n weegplateau in de aanrit naar de tolpoort. Moet dat ook weer in de tarieven verwerkt worden.
In de "goede" oude tijd, dat er nog veel vaker mensen in zo'n hokje zaten, wel ruzie gehad met een dame die ons aansloeg voor klasse 3. Want zo'n groot ding moest wel boven 3,5 ton wegen. Papieren er bij moeten pakken om aan te geven dat we onder de 3500 kg wogen.
Sorry voor de werkgelegenheid. Doe mij maar een automaat met hoogtemeter en ik betaal klasse 2 wel met credit card.
Uhm, in de regelgeving https://www.autoroutes.fr/fr/classifica ... icules.htm
Classe 3 : Hauteur supérieure ou égale à 3m ou PTAC supérieur à 3,5t.
Je zult het zelf moeten aangeven door een druk op de knop.
Of betrapt worden op het feit dat je te weinig tol hebt betaald, bij die controlefuik na het poortje.
Ik heb die regels niet verzonnen. In elk land hebben ze daar hun eigen knappe koppen ( ) voor.
Komt misschien wel een moment dat ze behalve de hoogte ook het gewicht volautomatisch gaan meten, maar dure grap zo'n weegplateau in de aanrit naar de tolpoort. Moet dat ook weer in de tarieven verwerkt worden.
In de "goede" oude tijd, dat er nog veel vaker mensen in zo'n hokje zaten, wel ruzie gehad met een dame die ons aansloeg voor klasse 3. Want zo'n groot ding moest wel boven 3,5 ton wegen. Papieren er bij moeten pakken om aan te geven dat we onder de 3500 kg wogen.
Sorry voor de werkgelegenheid. Doe mij maar een automaat met hoogtemeter en ik betaal klasse 2 wel met credit card.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: vr 27 sep 2019, 10:17
Re: Tol en grotere camper
Ik spreek nauwelijks frans, dus dit soort teksten heb ik nog nooit gezien PTAC ??
Bovendien ben ik al blij, als beide spiegels er op blijven....
Bovendien ben ik al blij, als beide spiegels er op blijven....
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Tol en grotere camper
Tegenwoordig hoef je ook geen talen meer te kennen Jan
Heb je de iPad voor
https://context.reverso.net/translation ... dutch/PTAC
Heb je de iPad voor
https://context.reverso.net/translation ... dutch/PTAC