Hulp nodig: waar is foto genomen?

Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hulp nodig: waar is foto genomen?



Bericht door Hoofdnoorman »

Het spijt me, maar ik moet de conclusie trekken dat de exif data niet goed zijn.
Hieronder de situatie van 19 april 2012 in de omgeving van Nancy/Metz. De zon staat daar ongeveer 40°boven de horizon om 16.04 uur.
Ik weet dat de hoek die ik heb ongeveer 1° in het juiste tolerantie zit. Ik kan b.v. van uit gaan dat het tafelblad waterpas staat en dan zal de hoek 61,5° zijn. Nu heb ik even de horizonlijn van de camera genomen dus daar zit iets verschil in. Deze afwijking komt straks neer op wellicht enkele km's.
Ik heb ooit in "Raad het plekje" een dergelijk ding gedaan, maar daar had ik ook nog de schotel op Astra 1 als gegeven er bij. Ik kwam 10 kilometer uit de buurt uit met mijn berekening. viewtopic.php?f=11&t=8416874&hilit=bere ... 6#p1113878

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hulp nodig: waar is foto genomen?



Bericht door Hoofdnoorman »

Potverdikkie, nu kan ik weer niet slapen.

Ik zit in ieder geval in de buurt met de hoogte van de zon. De zon staat bijna loodrecht op de lange zijde van de picnicktafel. Dit is te zien aan het kleine stukje schaduw achter de vuilnisbak.

Maar het is onmogelijk dat ergens in Europa zo vroeg al de zon op ruim 60 graden staat.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Basher
Berichten: 875
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 19:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Hulp nodig: waar is foto genomen?



Bericht door Basher »

1e foto is niet meer beschikbaar. Stond nog op de oude PC.
Datum kan daarvan zijn. Het fotototoestel klopt wel.
Ik heb er ook al een paar duizend km virtueel op zitten, maar geen suc6.
Route is zeker !
Grts Jaap

Tempus Fugit (De tijd vliegt)

Burstner Privilege t695 - 2.3 multijet 130 pk
Weinsberg CaraCompact 600 MEG (Pepper) - 2.0 Blue HDI 165 pk
Knaus Van Ti 650 MEG - 2,0 Blue HDI 130 pk
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Hulp nodig: waar is foto genomen?



Bericht door jurgenc »

Als ik naar de wegmarking kijk bij het verkeersbord “stoppen indien nodig”, dan is dit geen Belgische wegmarkering (geen haaientanden).
Disclaimer: ben niet verantwoordelijk indien het gevolg is van een optische vervorming op de foto. :-)
H20
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Hulp nodig: waar is foto genomen?



Bericht door PaulBng »

Basher schreef:Reims-Philippeville binnendoor via Couvin etc.
Kun je wellicht nog wat plaatsnamen geven waardoor een je gekomen bent?

De route Reims Philippeville gaat volgens Google maps over een 4-baansweg.
Dus het lijkt me dat je kruip-door-sluip-door weggetjes hebt genomen?
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Hulp nodig: waar is foto genomen?



Bericht door pwhooftman »

hurktoilet schreef:
do 18 jun 2020, 13:06
Ik zie in de exif wel dat deze foto op 19 april 2012 om zes over vier gemaakt is met Polaroid I531. Heb je iets aan die datum en tijd?
Overigens doet het ontbreken van het onderbord 'Cedez le passage' ook mij denken dat dit niet in Frankrijk is. En als jij het ook met het terugkijken van de route niet hebt kunnen vinden: weet je dan wel heel zeker dat het niet ergens anders dan in de Champagne-Ardennen is?
De datum kan niet kloppen. Ten eerste zou Basher er wel erg lang over doen om zijn foto's op te ruimen :-)

Ten tweede was hij toen niet weg met de camper :-) viewtopic.php?f=6&t=8431910&p=1020847#p1020847
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8370
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Hulp nodig: waar is foto genomen?



Bericht door EasyBee »

Dus de datum informatie van de camera klopt niet (verkeerd ingesteld), of die klopt wel en Basher vergist zich en de foto is niet genomen op de route en het tijdstip die Basher aangeeft. Een van de twee zit fout.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Hulp nodig: waar is foto genomen?



Bericht door hurktoilet »

@pwhooftman: Basher zei in maart dat hij pas in mei weg zou gaan, daar heb je zeker een punt, maar hij kan natuurlijk tussentijds toch de kriebels gekregen hebben :cheers:
En dat ie er lang over doet om zijn foto's op te ruimen, tja, hij gaf zelf al aan dat de oorspron kelijke foto op een pc stond die hij niet meer heeft...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Basher
Berichten: 875
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 19:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Hulp nodig: waar is foto genomen?



Bericht door Basher »

Datum klopt niet !!
Zei al dat dit gekomen is bij het overzetten.
Verder weet ik ook niet meer.
Is ook al lang geleden en vele indrukken verder :P
Grts Jaap

Tempus Fugit (De tijd vliegt)

Burstner Privilege t695 - 2.3 multijet 130 pk
Weinsberg CaraCompact 600 MEG (Pepper) - 2.0 Blue HDI 165 pk
Knaus Van Ti 650 MEG - 2,0 Blue HDI 130 pk
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Hulp nodig: waar is foto genomen?



Bericht door henk en lila »

hurktoilet schreef:
do 18 jun 2020, 13:06
Ik zie in de exif wel dat deze foto op 19 april 2012 om zes over vier gemaakt is met Polaroid I531. Heb je iets aan die datum en tijd?
Overigens doet het ontbreken van het onderbord 'Cedez le passage' ook mij denken dat dit niet in Frankrijk is. En als jij het ook met het terugkijken van de route niet hebt kunnen vinden: weet je dan wel heel zeker dat het niet ergens anders dan in de Champagne-Ardennen is?
Ik zie helemaal geen exif gegevens bi deze foto. Hoe doe jij dat?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Hulp nodig: waar is foto genomen?



Bericht door hurktoilet »

@basher: kan het zijn dat de foto in 2007 genomen is en deze kopie gemaakt is in april 2012? Exif geeft een copyrightvermelding op 2007.
@Henk&Lila: In photoshop zie ik ze ook niet. Maar met de chrome add-on exif data viewer komen ze plotseling wel tevoorschijn. Zie de screenshot hieronder.
exif-foto.JPG
exif-foto.JPG (62.21 KiB) 344 keer bekeken
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Hulp nodig: waar is foto genomen?



Bericht door henk en lila »

:thumbup:
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hulp nodig: waar is foto genomen?



Bericht door Hoofdnoorman »

Één ding is voor mij nu wel heel zeker. Op dit moment ben ik weer helemaal fris en heb alles weer onder de knie.

Deze foto is niet in april in de beschreven omgeving gemaakt. Dit is onmogelijk.
In de maand Mei/Juni zou dit wel mogelijk kunnen zijn. Zonder de juiste EXIF kom ik ook absoluut niet verder.

Ik stel vast:

A. Op 21 juni zou deze foto in Assen kunnen zijn genomen als de zon het hoogst staat.
B. Aangenomen dat ik met 62,5° goed zat, Kan de foto bij Metz zijn genomen, als de zon het hoogst staat.

Vannacht heb ik nog de slagschaduw ingetekend. Ik ben uitgegaan van een camperhoogte van 2,62 meter. De slagschaduw die ik heb berekend komt op ongeveer 1.4 meter uit.

Afbeelding

Onderstaand de Suncalc bij Metz op 28 mei . Hier kloppen zo'n beetje mijn metingen, maar het is slechts even zo uitgezocht om te laten zien dat de juiste locatie goed te vinden is mits een aantal gegevens beslist juist zijn.
Je kunt heel mooi spelen met suncalc. Let wel op dat je suncalc.org neemt.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hulp nodig: waar is foto genomen?



Bericht door Hoofdnoorman »

hurktoilet schreef:
vr 19 jun 2020, 18:18
@basher: kan het zijn dat de foto in 2007 genomen is en deze kopie gemaakt is in april 2012? Exif geeft een copyrightvermelding op 2007.
@Henk&Lila: In photoshop zie ik ze ook niet. Maar met de chrome add-on exif data viewer komen ze plotseling wel tevoorschijn. Zie de screenshot hieronder.exif-foto.JPG
Heb je de gegevens uit de foto?
In dat geval ga ik even met de Hex editor kijken want er staat normaal een tweede kopie van de EXIF iets verderop waar een exif programma niet naar kijkt.
Dus moet ik even Hexedit op de laptop zetten. Ik vind dit wel leuk en ga iets proberen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie