Jetons sanizuilen Frankrijk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Jetons sanizuilen Frankrijk



Bericht door rijschoollucassen »

Net weer terug van drieënhalve maand Spanje-Portugal en via Frankrijk weer terug, dus een beetje mosterd na de maaltijd, maar voor de volgende trip.

Ik heb in Frankrijk altijd gezocht naar sanizuilen met euro-munten inworp of gratis. De speciale jetons die voor de sanizuilen gebruikt worden moet je steeds op andere adressen kopen en dat is meestal niet handig.

Mijn vraag: hoeveel verschillende jetons worden er gebruikt, of is er één enkele soort voor alle zuilen? Ofwel kan ik bij zo'n verkooppunt gelijk een handvol aanschaffen en daar de hele trip mee doen?

Groet,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Jetons sanizuilen Frankrijk



Bericht door Cee Pee »

Ik heb sowieso al drie verschillende, en allemaal in Frankrijk aangeschaft.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Jetons sanizuilen Frankrijk



Bericht door hurktoilet »

Helaas, er circuleren veel verschillende jetons. Beste oplossing: goed kijken op campercontact. Vaak zijn er andere cp's in de buurt waar je wel gratis terecht kunt, ook als je er niet (gratis) overnacht.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Jetons sanizuilen Frankrijk



Bericht door rijschoollucassen »

Hartelijk dank, mijn gevoel bij deze bevestigd. Ga ze dus in voorkomende gevallen gewoon per stuk kopen.

Groet

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Plaats reactie