Frankrijk en corona

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Yvonne57 »

Zijn nu al een paar weken in Frankrijk, in de Loire Indre en omgeving. Campings vaak voor zo'n 75 procent bezet met meest Fransen, enkele Nederlanders en Belgen. Het grote verschil met vorig jaar is voor ons dat er geen municipal gesloten is. Vorig jaar was dat wel anders!

Bij de kastelen/ musea is men hier vrij strikt met de controle. Wordt echt gekeken naar je gegevens. Gisteren ook in de horeca gecontroleerd met de QR code. Dat was meer lopende band werk. En zag dat dit gebied op de Europese kaart nog oranje is en niet rood.
Yvonne
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Camperic »

Afgelopen maandag (9/8) bij aankomst op camping eerste keer QR-code moeten laten scannen. Dag daarna ook in restaurant en gisteren op terras.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Frankrijk en corona



Bericht door TestCase »

Nu hier in Troyes is het in de binnenstad ook buiten verplicht mondmaskers te dragen! (Natuurlijk zijn er daar weer NL'ers die dat maar onzin vinden helaas!)

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Frankrijk en corona



Bericht door metatoon »

Eigenwijs is ook wijs word er wel eens gezegd.
Nu even niet.
Totaal geen geen wetenschap over deze materie ,maar toch beter weten :bang:

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Frankrijk en corona



Bericht door hurktoilet »

Ik ook niet, maar beter save than sorry...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Frankrijk en corona



Bericht door metatoon »

Juist .

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Camperic »

TestCase schreef:
za 28 aug 2021, 21:31
Natuurlijk zijn er daar weer NL'ers die dat maar onzin vinden helaas!
Je hebt ze allemaal gesproken en weet dus dat het alleen NL’ers zijn begrijp ik?

De borden met “vanaf hier mondkapjes verplicht” ben ik inmiddels bij diverse dorps-/stadscentra tegengekomen in Frankrijk, maar als ik vanaf daar een mondkapje zou dragen dan zou ik als NL’er de enige zijn die dat doet.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Frankrijk en corona



Bericht door metatoon »

Kijk dan kun je je kans pakken,en eigenwijs als enigste mondkapje dragen. :-B
Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Frankrijk en corona



Bericht door TestCase »

Camperic schreef:
TestCase schreef:
za 28 aug 2021, 21:31
Natuurlijk zijn er daar weer NL'ers die dat maar onzin vinden helaas!
Je hebt ze allemaal gesproken en weet dus dat het alleen NL’ers zijn begrijp ik?

De borden met “vanaf hier mondkapjes verplicht” ben ik inmiddels bij diverse dorps-/stadscentra tegengekomen in Frankrijk, maar als ik vanaf daar een mondkapje zou dragen dan zou ik als NL’er de enige zijn die dat doet.
Eigenlijk moet ik niet reageren maar hierboven staat toch iets anders dan je nu suggereert. Lezen blijft lastig.
Ja ik liep daar en bijna iedereen in het centrum had een mondkapje op. Een paar NL'ers hadden dit niet en keken schamper/verbaasd naar de anderen, ik hoor toch wat ze zeggen. Een paar betekend een groepje, niet alle weigeraars. De paar andere weigeraars heb ik natuurlijk niet gesproken.
Mijn verbazing is, je bent te gast dus hou je aan de daar geldende regels. Vind je zo'n mondkapje onzin loop daar dan niet rond, een mondkapje beschermt vooral de ander daar heb je dus lak aan? Ik vind het ook niet prettig met zo'n kapje op maar ik pas me aan als gast.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Camperic »

Schrijven blijft ook lastig blijkbaar, want dát staat er niet.
Wat je bedoelt is dus “Natuurlijk zijn er daar weer ook NL'ers die dat maar onzin vinden helaas!”
Er zijn inderdaad mensen die het onzin vinden en daar geen mondkapje dragen, maar dat heeft dus niets met nationaliteit te maken.

Mijn ervaring is dat slechts een enkeling in die gebieden buiten een mondkapje draagt en dus ook door de Fransen de verplichting massaal wordt genegeerd.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Bubbles11
Berichten: 3715
Lid geworden op: vr 14 mar 2014, 14:05
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Bubbles11 »

wij zijn sinds gisteren terug uit Frankrijk. Mondmaskerbeleid is ons niet zo duidelijk. Een soort welles nietes gedoe buiten publieke gebouwen. Wel 3 weken lang qr-code in elk restaurant of terras gescand of gegevens genoteerd. De meeste fransen QR
op papier. Qr en identiteitscontrole nooit meegemaakt. Er werden wel mensen zonder pas sanitaire geweigerd op terrassen en in restaurants. Maar vrijdagavond in Chalons-en-champagne leek de pas sanitaire niet te bestaan voor terras of restaurant. Niemand vroeg erom, niemand liet het certificaat zien.
Martine
------------------------------
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery

https://www.youtube.com/watch?v=97XJsr3TX0A

- - - - - - -
reisverslagen:
https://bubblesinbulgarije.reismee.nl/
https://bubbles-in-marokko2023.reismee.nl/
AadenAnke
Berichten: 13178
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Frankrijk en corona



Bericht door AadenAnke »

Wel wij zitten nu al weer 2 weken in Frankrijk nog geen enkele keer ergens naar gevraagd zie veel Fransen het kapje op de kin onder de mond dragen op de terrassen en in de restaurantjes vragen ze nergens naar en als je aankomt met je telefoon in de hand wuiven ze die weg. Het in je nek hijgen is hier weer helemaal in sleep de boodschappenkar dus maar weer achter me aan zeker bij de kassa’s

Gr Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Frankrijk en corona



Bericht door Marco Polo »

Frankrijk bereid 3G - healthpass - uit naar functies die veel met publiek te maken hebben.

3G-Regel greift für viele Franzosen jetzt am Arbeitsplatz

https://liveblog.zdf.de/ausbreitung-des ... rus/71801/

Conducteurs
Medewerkers van dierentuinen, musea, bioscopen, concertzalen, bibliotheken etc.

Maar ook medewerkers van grote winkelcentra moeten bewijzen dat ze gevaccineerd of getest zijn.

1,8 miljoen Fransen worden onderdeel van de aanscherping van de regels.

Werkgevers worden verplicht om hun werknemers hierop te controleren.
Werknemers die hier geen gehoor aan geven kunnen worden geschorst zonder loondoorbetaling.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Camperic »

AadenAnke schreef:
zo 29 aug 2021, 17:28
Wel wij zitten nu al weer 2 weken in Frankrijk nog geen enkele keer ergens naar gevraagd (…) op de terrassen en in de restaurantjes vragen ze nergens naar en als je aankomt met je telefoon in de hand wuiven ze die weg.
Dat is zeker niet onze ervaring de afgelopen 5 weken. Op terrassen en in restaurants wordt op een enkele uitzondering na om de QR-code gevraagd en gescand. Ook bij campings inmiddels meerdere keren.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie