Frankrijk en corona

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Coronavirus in Frankrijk



Bericht door Dafluc »

Dat valt wel mee. De quarantainemaatregel in Frankrijk gaat alleen op voor landen van buiten de EU. (Behalve Spanje dan). Frankrijk heeft nu met Engeland afgesproken de Britten ook te behandelen als EU-burger.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Coronavirus in Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

Hoeven ze toch niet af te spreken!?
Dat zijn ze ook nog tot 31 december van dit jaar!!
Transitieperiode.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Coronavirus in Frankrijk



Bericht door Premiumliner »

Sommigen denken nou eenmaal graag in complottheorieën.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Coronavirus in Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

Op zich zijn dat geen complotten maar onderling handjeklap.
Duitsland doet dit ook met Oostenrijk (en Luxemburg)?
Maar wat de Britten betreft gaat het nog niet om de Europese buitengrenzen die in ieder geval tot 15 juni dichtblijven.
JanJD
Berichten: 227
Lid geworden op: vr 07 sep 2018, 15:37
Locatie: Utrecht-West

Re: Coronavirus in Frankrijk



Bericht door JanJD »

Gisteren was er goed nieuws en groeide bij mij de hoop om deze zomer naar Frankrijk te kunnen, vandaag wordt deze hoop weer kleiner gemaakt. Deze wisselvalligheid is denk ik resultaat van de onbekendheid met- en de angst om het virus. Ik verwacht dat naarmate de tijd voortschrijdt de autoriteiten op basis van de kennis van straks meer en meer durven toe te staan. Mijn hoop is nog niet vervlogen.
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Coronavirus in Frankrijk



Bericht door gjvonk »

Weinig hoop gevend....Afbeelding‘La douce France’ verwacht geen buitenlandse toeristen - https://nos.nl/l/2333963

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Coronavirus in Frankrijk



Bericht door thole »

. Gisteren was er goed nieuws en groeide bij mij de hoop om deze zomer naar Frankrijk te kunnen
Ik weet niet waar die hoop op gebaseerd was, toch niet op uitlatingen van de Franse autoriteiten?
Mogelijk Telegraafberichtgeving?
Deze wisselvalligheid is denk ik resultaat van de onbekendheid met- en de angst om het virus. Ik verwacht dat naarmate de tijd voortschrijdt de autoriteiten op basis van de kennis van straks meer en meer durven toe te staan. Mijn hoop is nog niet vervlogen.
De wetenschap ontdekt steeds meer, ik zie geen reden waarom autoriteiten nu meer terughoudend zouden moeten zijn.
Vanmorgen de directeur van het ziekenhuis in Tilburg (in de VK) die waarschuwt voor een te snelle versnelling van de maatregelen.

En hier wordt je ook niet vrolijk van:
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/de ... ~b1914afa/

Frankrijk en ook Spanje kunnen we wel vergeten deze zomer, dat is wel bijna zeker.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Coronavirus in Frankrijk



Bericht door Jan en Simonne »

Ik denk het ook.
Wij slaan de zomer maar over, alleen misschien nog wat weekendjes op een stil plekje.
Laatst gewijzigd door Jan en Simonne op vr 15 mei 2020, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Coronavirus in Frankrijk



Bericht door Jan en Simonne »

Premiumliner schreef:
vr 15 mei 2020, 14:17
Sommigen denken nou eenmaal graag in complottheorieën.
Wie dan?
Ik zie niemand.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
JanJD
Berichten: 227
Lid geworden op: vr 07 sep 2018, 15:37
Locatie: Utrecht-West

Re: Coronavirus in Frankrijk



Bericht door JanJD »

In dit draadje staan zowel de positieve nieuws van gisteren als het negatieve van vandaag.
Wekelijks ben ik in contact met diverse buitenlandse collega's in onder andere Zweden en Frankrijk en tot nu toe ben ik nog blij met de relatief gematigde lock-down in Nederland. En deze gematigde lock-down blijkt ook afdoende te werken. Door de onbekendheid en ook angst voor escalatie neemt de politiek in het ene land meer drastische maatregelen dan de andere. Angst is een slechte raadgever, beter is te besluiten op feiten en met het voortschrijden van de tijd zal dit beter kunnen en gaan.
Ik neem bij mijn collega's in Frankrijk duidelijk meer angst waar dan in Zweden. Dit is denk ik ook cultuur gebonden net zoals de natuurlijke grotere social-distance in Zweden. Lokale culturele aspecten samen met demografische situatie maken voor het draagvlak en effectiviteit van overheidsmaatregelen het verschil.
Niet kwantitatieve onderbouwde waarschuwingen zoals voor een te snelle versnelling van (afbouw) van de maatregelen zijn mijns inziens op angst gebaseerd. Vroeg of laat moet de overgang naar een meer op feiten gebaseerde set gebalanceerde maatregelen genomen worden, ook voor het verkrijgen en behouden van draagvlak.
Juist bij afbouw van maatregelen is het belangrijk dat iedereen zich aan de (veranderende) regels houdt, de foutmarge is immers kleiner. De empathische capaciteiten van de overheid samen met hoe consciëntieus er opgevolgd wordt bepaalt hoe snel en hoe succesvol er afgebouwd kan worden.
Ik kan niet goed inschatten in hoeverre Frankrijk het hier beter of slechter dan Nederland gaat doen, de tijd zal het leren. Als de afbouw van de maatregelen op korte termijn goede resultaten laten zien verwacht ik dat de angst hiervoor ook minder wordt.
Wie weet worden er dan deze zomer dan ook weer toeristen van buiten Frankrijk toegelaten, ik hoop dit van harte want dan gaat het ook goed met het intomen van dit nare virus.
Bijlagen
fear1.png
fear1.png (89.23 KiB) 190 keer bekeken
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Coronavirus in Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

Feiten gebaseerd heb je wat ervaring met het virus voor nodig.
Paar jaar of zo :D
Geeft niks; gewoon even geduld hebben ;-)
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Coronavirus in Frankrijk



Bericht door thole »

Angst is een slechte raadgever, beter is te besluiten op feiten en met het voortschrijden van de tijd zal dit beter kunnen en gaan.
Het spreekwoord over angst gaat lang niet altijd op . Angst kan een zeer gezonde reactie zijn op een bedreigende situatie of die nu zichtbaar is, bv een leeuw of onzichtbaar zoals een virus..

Feiten zijn ook het aantal besmettingen en doden per 100.000 inwoners:
besmettingen Frankrijk : 267 per 100.000 inwoners
doden ,, ,, : 41 ,, ,, ,,

besmettingen Zweden. : 287 ,, ,, ,,
doden ,, : 36 ,, ,, ,,

besmettingen Nederland: 248 ,, ,, ,,
doden. ,, : 32 ,, ,, ,,

Blijkt dat we, afgaande op deze cijfers, dat we met onze tussenvorm , een intelligente lockdown, het goed doen, voor zover je daar van kunt spreken.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Coronavirus in Frankrijk



Bericht door seth_space »

Fear and Fact posters zijn altijd weer leuk bij coachings trajecten.

@thole, wat die getallen betreft is het natuurlijk wel erg lastig dat geen enkel land op dezelfde wijze lijkt te tellen.
Eeuwen standarisatie en we zijn terug in de middeleeuwen vwb meetmethodieken.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Coronavirus in Frankrijk



Bericht door thole »

Inderdaad en je krijgt wat je test :lol:
Het ene land test meer dan het andere maar cijfers om te vergelijken kan ik nergens vinden.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie