Frankrijk en corona

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Frankrijk en corona



Bericht door Marco Polo »

Gewoon op de snelweg blijven ;-)
Ik zeg ook niet dat het moet.
Of dat het aan te raden is.
Maar als ik op de site van de Franse overheid kijk dan zie ik feitelijk wat anders staan dan wat Spanje Vandaag schijnt te zien.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Bob Diesel »

net HET forum he
iedere denkt en schrijft het zijne :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Frankrijk en corona



Bericht door Marco Polo »

Vandaar dat je beter eerst op officiële sites kan kijken dan direct af gaan op een lokaal suffertje of het forum.
Of idoorklikken als er bronvermelding bij staat.
Heb je de info in ieder geval van de bron en kan je zelf je conclusies trekken :G x:DD ;-)
mobi
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 01 jun 2003, 21:02
Locatie: Gent (B)

Re: Frankrijk en corona



Bericht door mobi »

Marco Polo schreef:
za 14 nov 2020, 10:58
Vandaar dat je beter eerst op officiële sites kan kijken dan direct af gaan op een lokaal suffertje of het forum.
Of idoorklikken als er bronvermelding bij staat.
Heb je de info in ieder geval van de bron en kan je zelf je conclusies trekken :G x:DD ;-)
en waar is jouw bronvermelding?
Moncayo Nova Centaury
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Marco Polo »

Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Frankrijk en corona



Bericht door hurktoilet »

Die site (inderdaad officieel) spreekt zichzelf tegen. Eerst staat er dat Euroburgers Frankrijk binnen kunnen komen zonder beperking. Maar dan onder punt twee:
If you are a European Union citizen or a national of Andorra, the Holy See, Iceland, Liechtenstein, Monaco, Norway, San Marino, Switzerland or the United Kingdom, and your main residence is in France or you are crossing France to reach your country of nationality or residence (you may be accompanied by your spouse and children);
Dan mag je dus alleen Frankrijk in om terug naar huis te gaan.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Frankrijk en corona



Bericht door Marco Polo »

Als je van buiten de EEU komt.
Je quote is onvolledig Peter ;-)
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Frankrijk en corona



Bericht door appellover »

Begrijp er uit dat je als EU burger ( en aantal niet EU landen) Frankrijk in mag om naar je woonhuis in Frankrijk te rijden,of doorrijden naar je woonhuis buiten Frankrijk.
Personen van buiten EU en de genoemde landen mogen dus Frankrijk niet in ook al is daar je woonhuis,bv een Rus die villa heeft aan de cote d’azur.
Als ik naar Nederland vanuit Spanje wil reizen ( wil ik niet hoor) kan ik met Nederlands paspoort door Frankrijk en met woonadres in Spanje weer terug. Bedoelt Mark dit met de randjes opzoeken?
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Frankrijk en corona



Bericht door Marco Polo »

Even door translate gegooid en het eerste stuk volledig gequote:

Mag ik Frankrijk binnenkomen?

1. Als u aankomt uit een land dat op de onderstaande lijst staat, kunt u metropool Frankrijk binnenkomen zonder enige COVID-19-beperking.

Lidstaten van de Europese Unie, Andorra, Australië, de Heilige Stoel, IJsland, Japan, Liechtenstein, Monaco, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Rwanda, San Marino, Zuid-Korea, Singapore, Zwitserland, Thailand en het Verenigd Koninkrijk.




En nu punt 2:


2. Als u zich in een ander land bevindt, wordt u aangeraden internationale reizen zoveel mogelijk te beperken. Als u echter moet reizen, kunt u Frankrijk alleen binnenkomen als uw reis voldoet aan een van de volgende uitzonderingscriteria:
Als u de Franse nationaliteit heeft (u mag worden vergezeld door uw echtgenoot en kinderen);
Als u een burger van de Europese Unie bent of de nationaliteit van Andorra, de Heilige Stoel, IJsland, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Zwitserland of het Verenigd Koninkrijk, en uw hoofdverblijfplaats in Frankrijk is of u doorkruist Frankrijk om uw land te bereiken nationaliteit of woonplaats (u mag worden vergezeld door uw echtgenoot en kinderen);

Dus als je van buiten de EU of aangetrouwd komt maar je hebt wel een EEU paspoort dan mag je Frankrijk in of door om naar je land of woonplaats te reizen.

In het geval je uit een EEU land komt (als in vertrekpunt) of 1 van de andere genoemde landen dan zijn er geen restricties om in te reizen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Frankrijk en corona



Bericht door Marco Polo »

Deze regel was ik nog even vergeten.

Als u in het bezit bent van een geldige Franse of Europese verblijfsvergunning of visum voor verblijf van langere duur en uw hoofdverblijf in Frankrijk is of u doorkruist Frankrijk om uw verblijf in de Europese ruimte te bereiken;

Transit is dus toegestaan voor EU burgers of mensen met een verblijfsvergunning.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Frankrijk en corona



Bericht door appellover »

Hoofdverblijf,dus residence adres,komt er op neer dat je naar huis mag rijden.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Frankrijk en corona



Bericht door Marco Polo »

Maar voor mensen komende van buiten het EEU grondgebied.
Anders geld punt 1: geen restricties :-)
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Frankrijk en corona



Bericht door appellover »

Volgens dat bericht van Peter gaat het om EU burgers,van buiten EU hebben geen toegang met paar uitzonderingen.
Als het zo lees mag je Frankrijk in als EU burger als je daar woonachtend bent of doorreizen naar je woon land .
Maar is heel verwarrend,eerst geen restricties en als je dan verder leest zijn er wel restricties ook voor Frans ingezetene.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Frankrijk en corona



Bericht door Marco Polo »

Het meeste is gericht op mensen die met het vliegtuig binnenkomen of weggaan als ik het zo bekijk.
Welke restricties zie je dan die niet onder punt 2 vallen (mensen die van buiten de EU binnenkomen)?
Plaats reactie