Drie tot vier weken Frankrijk met kleine kinderen

Rosaaah
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 12:03

Re: Drie tot vier weken Frankrijk met kleine kinderen



Bericht door Rosaaah »

Hoi Evert,

Zou ik mogen vragen waarom je mij deze vraag stelt? Heb het gevoel dat je bedoelt dan we alleen aan onszelf denken? Zoals ik ook hierboven geschreven heb, willen we de cote d’azur ook misschien vermijden.
En iets anders overslaan.
Rosaaah
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 12:03

Re: Drie tot vier weken Frankrijk met kleine kinderen



Bericht door Rosaaah »

Dank je wel Bob 😊
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Drie tot vier weken Frankrijk met kleine kinderen



Bericht door Jan en Simonne »

Niet voor de kinderen, als ik dit zo lees. :roll:
Wij kwamen nooit verder dan watertje, zand, emmertje, schepje, takken, schelpjes, steentjes e.d.
Kinderen gelukkig en wij dus ook.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Rosaaah
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 12:03

Re: Drie tot vier weken Frankrijk met kleine kinderen



Bericht door Rosaaah »

We blijven niet een weekje in Frankrijk. Dus kunnen best meerdere plekken doen naar mijn mening. T ligt ook niet allemaal verdeeld in Frankrijk. Is allemaal zuid Frankrijk. Ik hebben al iets soortgelijks gedaan met de auto in Turkije.
Van west naar antalya.ook steeds overal een paar dagen gebleven. De kinderen vonden het fijn.

En niets staat vast. Ik vraag ook om die reden tips aan de kenners onder jullie ;) Denk er dus ook over na om de Dordogne te laten. En als de kinderen nog zin hebben misschien een plaatsje als afsluiting aan de Cote d’azur
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Drie tot vier weken Frankrijk met kleine kinderen



Bericht door Bob Diesel »

Met de kinderen van jullie leeftijd :idea: vergeet de Cote Azur :bang:
en verdiep je beter in de Dordogne in half mei en Junie :idea: :idea:

met veel goedkopere kindvriendelijke campings/camperplaatsen Rivier/beekje,s en meertjes

En id ,DE Kreet
kinderen hebben het naar hun zin
dan de ouders ook
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Rosaaah
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 12:03

Re: Drie tot vier weken Frankrijk met kleine kinderen



Bericht door Rosaaah »

Hoi Bob,

Dank 🙏 ik denk dat we de Côte d’Azur dan schrappen.
Wel zijn we erg benieuwd naar de Provence met de mooie dorpjes en de canyon daar, park du verdon. En ook willen we naar een badplaats aan de longuedoc kust, zoals Gruissan.


Is dat haalbaar volgens jullie?
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Drie tot vier weken Frankrijk met kleine kinderen



Bericht door 't Busje »

Rosaaah schreef:
do 13 feb 2020, 13:44
Hoi Evert,

Zou ik mogen vragen waarom je mij deze vraag stelt? Heb het gevoel dat je bedoelt dan we alleen aan onszelf denken? Zoals ik ook hierboven geschreven heb, willen we de cote d’azur ook misschien vermijden.
En iets anders overslaan.
Wij hadden nog geen camper toen we met onze kinderen kampeerden, maar alleen voor de Dordogne of de Ardèche hadden we de vier weken vakantie wel nodig. Twee dagen heen rijden, twee dagen terug rijden en dan telkens drie tot vier dagen op een plek. Met een personenauto rijd je bovendien veel sneller dan met een camper.

Ik zie heel veel natuurparken op je lijstje staan. Wat doe je daar met de kinderen? Want lange wandelingen zitten er met kleuters nog niet in.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Drie tot vier weken Frankrijk met kleine kinderen



Bericht door Bob Diesel »

Rosaaah schreef:
do 13 feb 2020, 14:28
Hoi Bob,

Dank 🙏 ik denk dat we de Côte d’Azur dan schrappen.
Wel zijn we erg benieuwd naar de Provence met de mooie dorpjes en de canyon daar, park du verdon. En ook willen we naar een badplaats aan de longuedoc kust, zoals Gruissan.


Is dat haalbaar volgens jullie?
Concentreer je op SP en PT
FR doe je op de terugweg in junie
en bedenk Frankrijk kan altijd nog ,ook in een ander jaar , als je geen zee van tijd heb, het is niet zo ver
bedenk en duitse termen ,
Aachen und Köln sind auch nicht gleichzeitig fertig gestelt :crazy:

Hamburg/Algarve zijn rechtstreeks dikke 2800 km , die moet je ook retour :idea: en dat wil je niet alleen via de snelweg
ook nog met afstekers via via , tijd om wat te zien en te relaxen,, daar gaat veel tijd in zitten

Iedere keer als wij naar Portugal rijden , en ook retour denk ik altijd
CHIPS , wat is het toch een klere eind rijden :bang:
maar wel de moeite waard :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Rosaaah
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 12:03

Re: Drie tot vier weken Frankrijk met kleine kinderen



Bericht door Rosaaah »

:lol: Bob. Ja ik weet nu iig wat het zuiden van Frankrijk zo ongeveer te bieden heeft. Dan kijken we op de terugweg idd waar we we stoppen en chillen ::)
We hebben dan ook al beetje ervaring opgedaan in Spanje en Portugal.
Rosaaah
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 12:03

Re: Drie tot vier weken Frankrijk met kleine kinderen



Bericht door Rosaaah »

Hoi Evert,

er staan idd wat natuurgebieden in mijn lijst. Maar gaan daar niet meer overal heen. Dat gaat niet lukken idd. We rijden op de heenreis langs de Ardèche en Cevennes. Daar zouden we een weekje kunnen blijven indien t weer mooi is.
Verder willen op de terugreis nog iets zien van Zuid-Frankrijk. Een gebied in de Dordogne en/of een deel van de Provence.
We kunnen ook niet echt hiken met kleine kinderen . Onze zoon van 5 kan al wel 5 km lopen. Het worden dus korte wandelingen. Wel willen we kinderdragers aanschaffen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Drie tot vier weken Frankrijk met kleine kinderen



Bericht door Bob Diesel »

Nogmaals :idea: vergeet deze niet
veel goedkopere campings en bij zeer veel de kids inbegrepen

https://www.campingcard.com/de/?_ga=2.7 ... 1575810131
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Drie tot vier weken Frankrijk met kleine kinderen



Bericht door AadenAnke »

@ Rossaaah, je vraag en antwoorden maken voor mij duidelijk dat jullie hele actieve mensen zijn. Met een energie die wij (de meeste van ons) in de loop der jaren hebben verloren. Maar ik zou zeggen luister (lees) goed wat Bob zegt. Direct door naar SP en P en op de terug weg Frankrijk. De Cotu Azur ieder zijn smaak maar niet mijn plek om te zijn. Extreem duur voor wat je krijgt en meer om gezien te worden dan om te zien. De kust net voor Sete tot voorbij Beziers en het gebied daar net boven raad ik je in Frankrijk aan. Maar om nu van det hele grote mooie land 1 stukje aan te wijzen is eigenlijk gekken werk. Om Frankrijk door te gaan om te leren kennen heb je aan 2 jaar nog niet genoeg. Dus als je dat jaar wilt vullen

Gr. Aad
Rosaaah
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 12:03

Re: Drie tot vier weken Frankrijk met kleine kinderen



Bericht door Rosaaah »

@Bob. 👍super bedankt. Ken dit nog niet.

@Aad. Ja we zijn best actief 😊 maar vinden het ook fijn om af en toe niks te doen.
Dank voor de tips.

Groetjes,

Rosa
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Drie tot vier weken Frankrijk met kleine kinderen



Bericht door MonRoe »

Laat zuid frankrijk inderdaad voor wat het is, overal files, volle bak. Neem dan op de terugweg de Drome en de Jura, leuke watervallen, mooie rivieren, mooi weer in juni en nog niet echt druk.
Leuke camping, kijk eens naar camping Gervanne in Mirabel, sta je aan de rivier. Wil je vrij staan, is daar ook mogelijk, vooral als je France Passion neemt, kan je bij de boeren staan.

Jura erg mooi, cascade du Herrisson en vanaf de jura richting Elzas en dan via Luxemburg weer terug naar het Noorden.

Heen via de westkant, terug via de oostkant van de route de soleil.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Plaats reactie