Route du Soleil of La Meridiënne?

Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door thole »

Bergje op ?
157 pk Mercedes Sprinter motor Bob, nog nooit een vrachtwagen die me ingehaald heeft bergopwaarts.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door AadenAnke »

Is bekend. Ook blijkt dat mensen die na een nachtdienst naar huis rijden vergelijkbaar reageren als onder invloed van 3 alcohol comsumpties. Ook direct na het opstaan/wakker worden zijn we geestelijk nog niet fit/alert. Mensen vergeten dat ze bij 100km per/uur in 1 enkele seconde 27 meter afleggen. Zelfs de echte prof kan niet constant 100% zijn. Maar door ervaring weet hij meestal net iets beter wanneer hij pieken moet.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door gjvonk »

Weggedrag, onderhoud en laaddiscipline speelden vandaag een belangrijke rol bij het ontstaan van de files.

Weggedrag: op een 3 baans weg de rechterbaan bijna leeg en op de middenbaan 90 rijden omdat je niet harder voorbij een vrachtwagen durft.

Onderhoud: goed preventief onderhoud verkleint de kans op pech onderweg aanzienlijk. Juist bij lange ritten met zware belasting openbaren zich gebreken als gevolg van achterstallig onderhoud.

Laaddiscipline: de spullen op de rijbaan leken van een afgevallen dakkoffer of imperiaal te komen; en we zien nog steeds genoeg hoog opgetaste auto's voortwaggelen.

Eens wat het rusten of wisselen betreft: dat is bij ons standaard om de 2 uur of eerder als we dorst krijgen, de hond uit wil of de rijder moe wordt. Dan ruilen we ook.standaard van plaats achter het stuur.



Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door AadenAnke »

@thole, die trekkers kunnen je makkelijk voorbij stomen. De begrenzer ff los en de 140 wordt makkelijk aangetikt! Echter de digitale tacho laat het allemaal zien en de prent wordt tot 3 maanden uit geschreven en het rijbewijs is je vreten en dat van je gezin! Dus daar ben je zuinig op. Als prof krijg je hier in Nederland al de dubbele beloning. Dus de grens opzoeken, daar zijn we vaak meester in :shh:

@gjvonk, volgens de SWOV is 2% van de ongevallen te wijten aan de weg omstandigheden, 3% aan het voertuig de overige 95% is verwijtbaar aan de mens de zwakste schakel?


Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door Bob Diesel »

thole schreef:
vr 03 jan 2020, 22:19
Bergje op ?
157 pk Mercedes Sprinter motor Bob, nog nooit een vrachtwagen die me ingehaald heeft bergopwaarts.
OK :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door gjvonk »

@Aadenanke: als je gebrekkig onderhoud meerekent bij het menselijk falen, klopt je statistiek als een bus.

Vanochtend om 06.00 gaan rijden, nog voor Lyon (Thole lette gelukkig op) was het alweer druk met veel retour vakantie verkeer.

Nu net de afslag naar de A6 voorbij en we passeren nu Dijon op de A31. Even snel getankt bij de Esso, lekker makkelijk, pinnen aan de pomp...stopt dat stomme ding bij 78 liter. Is mijn tank nog maar voor 3/4 vol, dus straks toch maar verplicht in Luxemburg tanken

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door gjvonk op za 04 jan 2020, 9:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door AadenAnke »

Het is niet mijn statistiek maar van de SWOV. Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid. Een instituut dat voor/namens het rijk dit door de jaren onderzoekt en statistieken maakt. Pieter van Vollenhoven is daar jaren de baas geweest. De SWOV wordt door vriend en vijand als een serieus en betrouwbaar instituut gezien. Gebrekkig onderhoud is geen menselijk falen maar voertuigtechnisch mankement. In deze statistiek dan.
Ik ben van mening dat de mens zich zelf erg overschat en dat we erg veel moeite hebben om toe te geven dat we ouder worden en daardoor gewoon minder worden als bestuurder van een voertuig.
Dat laatste geld natuurlijk alleen voor anderen, ik en nog een paar zeldzame uitzonderingen hebben daar geen last van :bang: :bang:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door thole »

Luik zal Lyon zijn :wink:
Wel mooi op tijd weg :thumbup:
Onze ervaring is dat na Dijon het minder druk is.
Goede terugreis verder :wave:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door gjvonk »

@thole: je hebt gelijk, ik blijf ruzie houden met de automatische tekst correcties

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door thole »

:thumbup:
Dat komt me heel bekend voor.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door gjvonk »

Net de afslag naar de A5 (Lille en Parijs) gepasseerd, nu is het idd wat rustiger; alle Britten zijn richting Lille afgeslagen...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door Bob Diesel »

gjvonk schreef:
za 04 jan 2020, 9:34

Nu net de afslag naar de A6 voorbij en we passeren nu Dijon op de A31. Even snel getankt bij de Esso, lekker makkelijk, pinnen aan de pomp...Afbeeldingstopt dat stomme ding bij 78 liter. Is mijn tank nog maar voor 3/4 vol, dus straks toch maar verplicht in Luxemburg tankenAfbeelding
Heb je waarschijnlijk €152,9 de ltr betaalt
Met de pin staat er nl meestal een max bedrag van €119,- wat je kan tanken
gedeeld door 78ltr,, kan kloppen :wink: :wink:

Gaat er in Lux iets meer goedkopers in :thumbup: A €1,134 vandaag
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door appellover »

Hier in Spanje ook 113,9€ maar die malloot in de usa kan wel eens voor flinke prijsverhoging gaan zorgen.
Blijft een vreemd systeem bij de supermarkten in Frankrijk,
“U kunt max.120€ tanken “ wordt direkt van je creditkaart afgeschreven en dan krijg je ,meestal de volgende dag, het verschil teruggestort.



Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door TestCase »

In NL wordt er een reservering op je pinpas gedaan van een hoog bedrag en direct na het tanken rechtgetrokken, zelfde principe. Helaas kan dit niet met een creditcard, dus dan een dag later. Pomphouder wil zeker weten dat je kunt betalen, wil je dit niet dan alleen naar bemensde stations. (Genderneutrale term)

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie