Route National

Plaats reactie
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Route National



Bericht door saagstree »

Goede Morgen.
Vroeger voor de snelweg er was reden wij met onze ouders in drie dagen naar Antibes camping Du Pylone.
Maar elk jaar kwam er een stuk snelweg bij gratis of een paar Frankes in een mandje werpen, later reden we in één dag er heen.
Maar nu hebben we tijd en rijden 200 tot 250 km. per dag als we in november gaan overwinteren in Spanje geen Tol .
Nu rijden we via Auxerre naar Clermont Ferand en dan de A75 naar de kust.
Nu hebben we gelezen dat in sommige provincies in Frankrijk een winterbanden plicht is vanaf 1 november dit zal zeker gelden voor een stuk van de A75 daar hadden we in april nog sneeuw op 1100 m. hoogte.
We overwegen om nu de oude route nationaal te volgen zo beetje Luxemburg, Dion , Lion Orange is deze route zonder tol nog goed te doen camper plaatsen en camping zijn die nog genoeg daar die open zijn na 1 november.
Het lijkt ons wel weer eens leuk om die oude route te rijden.
Saagstree
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8258
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Route National



Bericht door hurktoilet »

Om met je laatste vraag te beginnen: camperplaatsen te over in Frankrijk waar je het hele jaar terecht kunt, zie campercontact en park4night.
De route die je beschrijft is zeker te doen als je per dag niet meer wilt rijden dan jij. De vraag is wat je wint (afgezien van de besparing van tol) als je puur de parallelweg van de snel rijdt. Het Rhônedal zelf is tamelijk saai, maar voor leuke dingen hoef je er niet ver van af. Je hebt kennelijk tijd zat, dan zou ik omweggetjes in Vogezen, Bourgogne, Jura, Lyon en Provence nemen.
Dat brengt me op het laatste punt: op de route die je beschrijft zal de winterbandenplicht vermoedelijk inderdaad niet gelden. Maar als je af wilt wijken of je wilt vanaf de Côte d'Azur het achterland in, dan krijg je er al heel snel wel mee te maken. Weet daarbij dat - afgezien van de verplichting - winterbanden bij gladheid inderdaad een stuk beter rijden en - afgezien van de veiligheid - het verschil kunnen zijn tussen wel of niet weg kunnen rijden. En dat terwijl juist bergachtige gebieden zo mooi kunnen zijn als er sneeuw ligt...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Route National



Bericht door saagstree »

Om met dat laatste te beginnen tot voor drie jaar gingen we altijd voor twee maanden in de winter naar Oostenrijk skien maar kreeg zoveel last van mijn knie toen besloten eens naar de zon te gaan in de winter en dat is ons prima bevallen.
Dus we weten hoe mooi de bergen met sneeuw kunnen zijn maar daar ik vorig jaar ook mijn rechter knie moest laten vervangen zit skien er niet meer in ik durf niet meer.
Maar dat overwinteren houden we er zo lang het gaat er in.
Wij gingen niet met de camper naar de sneeuw maar huurde daar een klein appartementje.
Het is ook wel leuk om eens een andere route te rijden vandaar de vraag .
En om nou daar in Spanje met winterbanden te rijden lijkt ons niets ook die 4 seizoen banden vinden we teveel lawaai maken deze zaten onder onze vorige camper.
Ik weet dat er mooiere routes door Frankrijk zijn maar in november is dat ook anders als in voorjaar of zomer Ik heb Frankrijk 3 x met de fiets doorkruist op weg naar Spanje dus weet hoe mooi het kan zijn.
Maar toch bedank voor je reactie.
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Route National



Bericht door Bob Diesel »

Rijd id eens langs de Jura
en ga bij Lons Saunier richting D117 ,D42 via Chavannes sur suran richting St ,Marcelin naar Crest en door de drome tot Bollene

je laat Bourg&Bresse en Lyon ver weg liggen ,rijd rustig en mooi en voldoende cp langs de route

het eerste stuk tot bij Valreas hier onder

https://freubels-van-elly.jouwweb.nl/mei-2017
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie