Frankrijk in november

Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Frankrijk in November



Bericht door zwerf-busje »

Borinoco schreef:
ma 25 okt 2021, 16:57

En wij staan het liefst bij andere, iets veiliger :wink:

...

Gebruikte jullie de betaalde CP via Campercontact? of ook via P4N.
Was het nog gezellig druk of .......
Wordt het dan ook weer meer drukker rond de feestdagen?
Wij zijn nu in Noord Frankrijk aan de Maas, maar het is hier extreem rustig met campers. Nu in Bogny-sur-meuse (waren we eerder in augustus, toen best wel druk) met twee campers toen we aankwamen, maar vervolgens ging de rest nog weg om 17.00 uur en staan we alleen.
En dat is sinds vrijdag bijna elke dag.

Voor P4N is het wel handig om een account aan te maken, dan zie je weer alle plekken. Wij hebben geen betaalde versie van P4N.
Voor Cc weet ik niet, wij zijn lid vd NKC.

Wel alles in mooie herfst kleuren hierin de regio.
Groet Ruud
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Frankrijk in November



Bericht door Borinoco »

@hurktoilet, bedankt voor de tip!

@zwerf-busje
Mmmm dat is inderdaad erg rustig.

P4N app heb ik al een aantal jaar en die doet het nog steeds....
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Frankrijk in November



Bericht door Marco Polo »

Net terug van de stalling.
Het gros staat al op stal.
Paar die naar Spanje zijn.
En een handje vol die nog rond de kerstdagen op pad gaan.

Eind oktober is het seizoen voor de meesten wel afgelopen en dan gaan ze tot april in de stal en uit de wegenbelasting.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Frankrijk in November



Bericht door AadenAnke »

De onze staat sinds vrijdagavond op stal misschien nog ff ergens half februari weg en anders wordt het pas na half maart dat we weer op pad gaan. Ach we gaan ons niet vervelen hoor zowel zoon als dochter hebben nog wat kleine en grote klussen voor pa en Anke heeft ook nog wat wensen. Als het te, vermoeiend wordt ga ik wel ff een dag of wat uitrusten achter het stuur van een truck of bakwagen :lol:

Gr Aad
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Frankrijk in November



Bericht door Borinoco »

@marcopolo en @AadenAnke
Wij gaan juist nu voor de rust op vakantie, na een wat grote verbouwing, hebben we dat wel nodig :D

En als we terug komen dan kan de tijd niet snel genoeg gaan om weer naar Noorwegen te kunnen.
Genieten jullie maar lekker thuis, daar is namelijk ook niets mis mee :wink:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Frankrijk in November



Bericht door Marco Polo »

Daar kunnen de meningen over verschillen :mrgreen: :P
Maar na 7 maanden verlof - wat ik dan zelf betaald heb - wil de baas ook wel weer eens waar voor zijn geld zien :wink:
December mogen we weer waarschijnlijk. :wink: :P
Wagen staat vooraan in de stalling.
Nooit heel lang stil.

Op zich ook wel een mooie periode zo na oktober.
Veel rustiger of stil op de CP’s.
‘Gemütlich” in de warme camper 8-)
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Frankrijk in November



Bericht door Borinoco »

7 maanden onderweg geweest? ( en waarheen allemaal :silent: )
Wat gaaaaf!

En waar ga je in December dan heen, als je camper je weer roept?
Dat stille vinden wij nu wel prima zo met de corona :wink:
Voor ons is het meer dan 10 jaar geleden dat we in Frankrijk zijn geweest met de camper....
Vind het wel weer een beetje spannend :D
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Frankrijk in November



Bericht door rob2 »

Net terug van ruim 2 weken Frankrijk -Auvergne/ Aubrac / Albi.
Heerlijk van het najaarsweer genoten, elke dag droog en zon van 17 tot 31 graden :thumbup:
Overal nog wel campers op camperplaatsen, en zeker langs de doorgaande routes de eerste
overwinteraars die op pad gaan naar Sp/Pt. Ik sprak een Noors stel die blijven tot Pasen in Spanje

Afbeelding

en een Cote du boeuf op de grill kan ook in het bijna donker

Afbeelding

Compleet zomer met +25gr. in Albi
inderdaad 's morgens nog fris, maar wij zijn buiten tot de zon ondergaat en eten wel op Franse tijd.

Afbeelding

En mooie wandelingen gemaakt, o.a. bij de rotsformaties van Boudes, en de kloof in Bozouls
ik wil wel weer terug :wink:
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1652
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Frankrijk in November



Bericht door Aagje »

@ Borinoco....wij gaan sinds een paar jaar van half december tot ergens begin januari ook naar het zuiden.(helaas met Covidtoestanden vorig jaar niet). Wij kijken altijd van te voren waar het weer redelijk is, meestal hoeven we niet verder dan Zuid- Frankrijk, soms Noord/Oost Spanje. 17 graden vinden we prima, vandaar dat we niet te ver gaan.
Wat wel eens tegenvalt in Zuid-Frankrijk is die ernstig koude Mistralwind, maar zelfs dan, als je de camper een beetje strategisch plaatst, kan je meestal nog wel buiten zitten. Wij gaan deze keer de Cote d’ Azur / Provence maar eens proberen. Zomers is die kust geen doen vanwege de drukte, maar wie weet is het ’s winters wel te doen. Ik vind de rust juist erg fijn deze periode en , behalve de echt toeristische highlights, staan we vaak alleen op camperplekken.
https://www.camping-frankrijk.nl/
Voor de broodnodige uitgebreide douchebeurt gebruik ik deze site, waar je kan filteren op campings die het hele jaar open zijn, of op de CC app kijken welke camperplaatsen deze voorzieningen hebben. Succes en veel plezier met dit heerlijke vooruitzicht.
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Frankrijk in November



Bericht door Borinoco »

@Rob2,
Wat een heerlijke foto's. Heb met regelmaat het weer her en der wat bij gehouden, en zag inderdaad heerlijke temps voorbij komen.
Las wel dat November de meeste regen geeft in Frankrijk....of het zo is?? geen idee.
En wat fris in de ochtend, geen problemen mee :wink: En over hoe fris hebben we het dan :-B

@Aagje
Wat leuk om te horen.
Die temp. van 17 vinden wij ook prima, lekker zonnetje erbij en dan hebben wij al een topdag!
We willen zolang de temp. goed is ook in Zuid-Frankrijk blijven en misschien wat Spanje.
We gaan het wel zien, we kunnen alle kanten op.
Wens jullie een fijne vakantie toe, misschien treffen we elkaar wel :wink:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Frankrijk in November



Bericht door Marco Polo »

Mocht je nog voor de kerst in de Elzas zijn op heen- of terugreis.
Kerstmarkten in bijvoorbeeld Colmar en Straatsburg zijn normaal gesproken ook de moeite van het bezoeken waard.

Geen idee hoe het dit jaar zal zijn, qua Corona.
Gebruikersavatar
kasperexsis
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 17:08
Locatie: Dalfsen (Parel aan de Vecht)

Re: Frankrijk in November



Bericht door kasperexsis »

diogenes schreef:Goedemorgen,
wij hebben onze buik voorlopig weer vol van parkeren buiten een Camping.
Afgelopen Maandag 11/10 onderweg naar Griekenland even boodschappen bij de Cora Super Moulin de Metz. half uurtje weg en bij terugkomst ingebroken en laptop, 2 Creditkaarten, ipads en alle noodzakelijke landen doorreis documenten gestolen met natuurlijk enorme rommel in de Camper.
Gelukkig had ik paspoorten en beetje geld in een tas meegenomen maar de schrik zat er in en zonder Ferry tickets en PLF document kom je ook de Ferry niet op.
Wij zitten dus weer thuis en hopen na al het regelwerk het over enkele weken weer te proberen met uitsluitend tussenstop op goede campings en niet meer gezellig winkelen onder weg!
Inbraak overigens wederom op klassieke wijze, schroevendraaier in achterdeurslot van buscamper.
Daarom heb ik de Prick-stop (voorgevormde rvs platen) nu gemonteerd in de bestuurdersdeur en achterdeur
Groet Kasper.

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
nunc aut nunquam
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Frankrijk in November



Bericht door gjvonk »

hurktoilet schreef:Dat lachgasverhaal is inderdaad broodje aap.
Wat wel voorkomt, in ieder geval een paar jaar geleden in Zuid-Frankrijk, is dat nep-agenten io de snelweg je op de vluchtstrook willen laten stoppen en je daar beroven. Weet dat Franse politie je nooit op de vluchtstrook zal laten stopen, die laat je volgen naar een parkeerplaats. De vluchtstrook vindt ze (terecht) levensgevaarlijk. Gebeurt je zo iets, bel dan 1-1-2 en roep iets over faux policiers sur l'autoroute.
Het noodnummer van de Franse politie is 17! 112 is het nummer van de pompiers (brandweer) die ook de ambulancedienst verzorgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Frankrijk in November



Bericht door hurktoilet »

Voor noodsituaties houd ik niet van verwarring, maar ik weet niet beter dan dat ook in Frankrijk 1-1-2 het alternatief is voor alle hulpdiensten, ook politie.
Zie ook de Franse Wikipedia over 1-1-2: providers zijn verplicht 15, 17 en 18 vrij te houden voor hulpdiensten naast 1-1-2
Les téléphones portables étant vendus dans plusieurs pays, les fabricants ont favorisé le 112 ; il est en général possible de le composer sans déverrouiller le téléphone (voir ci-après) ;
France : les opérateurs ont l'obligation d'acheminer les numéros à 2 chiffres (15, 17 et 18), le mobile doit pour cela être connecté à un opérateur15 ;
Als je in Nederland 1-1-2 belt krijg je eerst de vraag of je ambulance, politie of brandweer wilt, en dan de vraag waar. Veronderstel dat het in Frankrijk net zo werkt. Gelukkig nog nooit nodig gehad, dus als iemand hier uit ervaring over kan vertellen: graag!
Heb ooit wel met pech langs Franse snelweg gestaan en ben naar sos-paal gelopen. Kreeg vervolgens van snelwegbeheerder te horen dat ik ook 1-1-2 had mogen bellen, want stoppen (laat staan lopen) op de vluchtstrook is levensgevaarlijk. Maar daar kwamen brandweer, ambu of politie niet eens voor (terecht), alleen de oranje wagen met oranje zwaailichten van de wegbeheerder.
[edit]Bevestiging van mijn mening op de site van de site van de Veiligheidsregio Eure-et-Loir:
Ce numéro est aussi valable dans les cas d’urgence relevant du 17 (police/gendarmerie), du 15 (SAMU) ou du 18 (sapeurs-pompiers).
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie