Frankrijk en corona

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Bob Diesel »

Alpen :cheers: groot denken :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Gwen1980 »

Goedemorgen,

Heeft iemand hier in Frankrijk ook ervaring met als je de QR code niet in een app hebt, maar uitgeprint bij je hebt?
Wij reizen met een stel kinderen (>12 jaar) die weliswaar een QR code hebben, doordat ze onlangs covid gehad hebben, maar ze hebben geen telefoon waar de app op staat. Dus ik heb de QR codes gedownload en uitgeprint en zelfs netjes gelamineerd, zodat ze de hele vakantie goed blijven. Ik vind het ook wel handiger om voor iedereen zo'n blaadje bij de hand te hebben in plaats van allemaal telefoons te moeten opsnorren als er gescand moet worden.
Wordt dit ook geaccepteerd door de scanners?
Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Frankrijk en corona



Bericht door macfocus »

Dat kan je heel simpel zelf checken door de franse app even te downloaden “tousanticovid” daar zit een scanner in.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Frankrijk en corona



Bericht door TestCase »

Dat is de verkeerde scanner, gebruik 'TAC verification' voor je Internationale qrcode.

Met de scanner in tousanticovid kun je bijv. de qrcode scannen van een restaurant, concertzaal,.... wanneer je daar binnenkomt om je aan te melden. Net zoiets als de luca app in Dld.

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Camperic »

macfocus schreef:
wo 28 jul 2021, 19:45
Bij voorkeur kleine campings of als ze er zijn, leuke groen camperplekken.
Dus kleine campings hebben nog een voordeel dit jaar.
Na FP nu op een kleine camping in Frankrijk (aan meertje, zonder zwembad). Telefoons met QR-code en gele boekjes meegenomen naar de receptie bij aanmelding, maar alleen ACSI-card als legitimatiebewijs nodig gehad.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Frankrijk en corona



Bericht door macfocus »

TestCase schreef:
do 29 jul 2021, 11:23
Dat is de verkeerde scanner, gebruik 'TAC verification' voor je Internationale qrcode.

Met de scanner in tousanticovid kun je bijv. de qrcode scannen van een restaurant, concertzaal,.... wanneer je daar binnenkomt om je aan te melden. Net zoiets als de luca app in Dld.

//Kees
Oeps, je hebt gelijk….
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Frankrijk en corona



Bericht door appellover »

Zit er eigenlijk op te wachten tot ik eindelijk een keer mijn inentingsbewiis kan laten zien.
Ben nu paar weken onderweg,Spanje,Frankrijk,Luxemburg,België en nu Nederland en nog niemand die ik het kon laten zien,niemand heeft interesse.
Had 50 mondkapjes mee,loop ik ook mee voor joker in de supermarkt, ze kijken me aan alsof ik melaats ben.Zelfs beetje pissig tegen me,ouwe lul met zo’n kappie.
Hou er mee op,mijn horloge zegt dat ik naar bed moet,is net me moeder dat klokkie.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
tomdejong
Berichten: 975
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Frankrijk en corona



Bericht door tomdejong »

Wij zijn ruim een 1,5 week onderweg en gister voor het eerst een qr code moeten laten zien. Was bij een museum. Werkte.perfect. iedereen boven de 18 moest het laten zien.
In de supermarkt, hypermarkt, heeft iedereen een mondkapje op. Maar wordt niet gescand, wat.volgens mij wel moet dacht ik.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Marco Polo »

https://translate.google.com/translate? ... 694199.php

Dat was wel de bedoeling maar is na protest uit de sector aangepast.
Geldt nu alleen voor restaurants in de winkelcentra.
Als de besmettingscijfers het vorderen kan de lokale overheid toch nog extra eisen gaan stellen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Aloys »

Wij zijn Frankrijk weer uit: in 27 dagen 1 x code gescand (camping) en 1 keer gevraagd: "U bent gevaccineerd, en uw vrouw ook?"
Gewoon "Ja" (Oui in het Frans :D ) was voldoende.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Marco Polo »

Afgelopen 9 dagen nog horeca bezocht?
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Aloys »

Jawel, geen probleem. Was wel op terrasjes.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Marco Polo »

Even alle info op een hoop gegooid:

Met Macfocus waren we er al op uit gekomen dat op dit moment alleen de pas verplicht is voor gelegenheden waar meer dan 50 personen bij elkaar kunnen komen.

Vanaf 9 augustus komen de bars en restaurants erbij.

Ondanks protest wordt dat inclusief de terrassen.

https://translate.google.com/translate? ... 6d7d8ec172

Tot die tijd alleen nog een gezondheidspas nodig voor gelegenheden waar meer dan 50 personen bij elkaar kunnen komen.
Dus zolang je niet naar het theater of de film bent geweest of op een camping waar een zwembad of animatie is dan is er ook geen noodzaak geweest om je te controleren de afgelopen 9 dagen.
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Yvonne57 »

Vandaag op een municipal camping waar je gratis toegang krijgt tot het gemeentezwembad dat er naast ligt. Je krijgt een polsbandje voor de toegang. Campingreceptie vroeg niet naar inentingsbewijs.

Maar omdat het zwembad een eigen ingang heeft, vroegen ze er daar wel om. Dus mijn gele boekje erbij gehaald en de dames achter de kassa vonden het goed. Blij met mijn papieren bewijs! En heerlijk gezwommen in een 25 meter bad. Er was overigens bijna niemand, totaal 12 man hooguit. Ook op de camping is het erg rustig. ( Illiers Combray vlakbij Chartres)
Yvonne
Plaats reactie