beste,
ik heb net hetzelfde aan de hand op de keuring,ik heb een rode kaart gehad ivm chassisnummer,vervalst zeggen ze en doorgegeven aan het ministerie,
hoe heb jij het opgelost?
morgen hebben we telefonisch contact met stationchef van wat we nu moeten doen,zij beweren dat het niet kan hoe het chassisnummer in het gascompartiment bevestigd is,wat een zever toch
In welk keuringsstation was dat?
Met welke camper?
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Je kan een klacht indienen als het Controlestation niet meewerkt ,en dan ook nog hogerop gaan ..heb dit gedaan ,ben belieuwd ,daarna nog hoger (vlaamse dienst voor klachten controle-hou mij op de hoogte (wederzijds)
Ik denk dat je bij een Hymerdealer moet binnenstappen en daar een paar foto's nemen van Hymers met zo'n zelfde manier van tonen van het chassisnummer in de gaskast.
Mijn vorige Hymer werd nieuw geleverd eind 2007 en daar zat het chassisnummer keurig in een uitsparing in de gaskast aan de stuurboordzijde, ongeveer ter hoogte van de bijrijdersstoel. het type was B654SL, een integraal op Fiat/Alko-chassis.
Ik denk dat je bij een Hymerdealer moet binnenstappen
Het gaat om 30 jaar oude campers, die staan niet bij een Hymer dealer.
Enige wat je nog kunt doen om de documentatie completer te maken is mensen te mailen die oude Hymer integraal campers te koop hebben staan op Marktplaats, en vragen of zij foto's willen mailen.
Als je een hele zwik foto's hebt dan zou je zeggen dat ze niet meer met droge ogen kunnen beweren dat ze allemaal omgekat zijn.
Mijn opmerking was bedoeld om aan te kunnen tonen dat Hymer tot vrij recent deze manier gebruikte. Dus kijk bij een verkoper van gebruikte campers, Hymers zijn bepaald niet zeldzaam. Bij de integraalcampers zit/zat het nummer achter een uitsparing in de gaskast, dat weet elke keurmeester die regelmatig Hymers keurt.
contact gehad met station chef,in discussie gaan is not done,word alleen maar erger,
ik heb 2 opties gehad van hem,ofwel chassis nummer ergens opnieuw inkloppen met toestemming fiat en off document van fiat erbij ofwel off documenten van hymer dat het chassis nummer in het gascompartiment origineel is.
als ik dit kan klaarspelen word hij onmiddelijk goedgekeurd en is er geen enkel probleem meer
mijn garagist is fiat dealer en bevoegd om nummers in te kloppen en heeft de aanvraag bij fiat gedaan voor de goedkeuring ervan,hopelijk gaan ze akkoord en verwijzen ze niet naar hymer
lets hope
Hymer is in vele zaken wat arrogant maar hier zullen ze je zeker mee helpen.
Je moet dan in de Duitse taal een brief of mail sturen aan Hymer Duitsland en je probleem goed uitleggen.
Hymer kan als enige bevestigen dat ze een uitsparing in de gaskast hebben om het , overigens originele, Fiatchassisnummer op het Fiatframe zichtbaar te maken.
Hymer kan als enige bevestigen dat ze een uitsparing in de gaskast hebben om het , overigens originele, Fiatchassisnummer op het Fiatframe zichtbaar te maken.
Dit is bij dit model niet het geval, het chassisnummer is namelijk verplaatst, dat is het probleem, omdat het er wat zelfgemaakt uitziet.
Beste -de uitsparing (met vijzen ) is geen officieel chassisnummer-de nummer moet op het chassis geslagen worden.De nummer in de uitsparing is de referentie van Hymer dat deze opbouw samen hoort met de framenummer van het chassis.
Brief van Hymer, fiatchassis nummer op fiat WLT 2,8 TD Maxi- Weet iemand nu waar deze nummer is (met foto aub )Hymer B544 citroen 2.5 D van 1992...en blijkbaar is dit allemaal niet nodig als hij geimporteerd is uit een Europees land (duitsland bij mij ) en goedkeurd is in Belgie bv .- Als de mobilhome is ingeschreven is als oltimer voor mei 2018 en 30 jaar oud is kan men in Belgie bij de controle geen attest vragen .
Daarom hoeft er in Nederland tijdens de APK alleen maar een leesbaar chassisnummer aanwezig te zijn
Het chassisnummer van bovenstaande foto was trouwens 1 van de afkeurpunten door Kwik-Fit
Dat was niet leesbaar volgens hen
Zelden zo'n goed leesbaar chassisnummer gezien op een oude camper, maar goed.
Als ex keurmeester bij kwikfit zou ik het ook goed leesbaar vinden trouwens echt niet leesbaar is geen afkeurpunt is gewoon niet keuren en doorverwijzen RDW.
Geen chassisnummer= Niet kunnen vastellen juiste voertuig=dus niet keuren
Ik repareer alles met en zonder stekker
Onze woning een Hymer Camper op basis Fiat 290 14 2,5d van 1991
Op onze Hymer staat het chassisnummer gewoon in het fiat deel te zien door een uitsparing in de gaskast, zelfs op de keuring in Portugal hier geen probleem, de gaskast had ik leeggemaakt zodat er goed toegang was, moest zelfs foto van komen, ook dat kon.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.