Geen idee. Zelf had ik een J5 met 290 chassis en dus Peugeot CX blok.
Wat volgens mij de oplossing voor jou is, de sensor van het metertje (met maar één aansluiting) er uit draaien en die vervangen door een originele met twee aansluitingen.
Dan heb je i.e.g. weer die functie werkzaam.
Fiat Ducato 290 elektro vraag
Re: Fiat Ducato 290 elektro vraag
Peter,ik ben dan wel geen Fiat expert,maar wel een idee waar het mss voor dient,Mercedes gebruikte vroeger ook zo,n temperatuur sensor,zodat er bij warme motor,niet onnodig gegloeid werd,bij het starten,ik heb verder geen idee,maar dat zoek jij wel uit
Hans
Re: Fiat Ducato 290 elektro vraag
Ja dat zou inderdaad kunnen
Dat er een sensor hoort te zitten
Die dus een weerstand doorgeeft naar de temperatuur meter en apart ook kan schakelen bij een te hoge temperatuur voor het lampje in het dashboard
Dat verklaart wel die stekker waarbij 1 draad voor het lampje niet gebruikt word
Dan zou het dus kunnen dat die andere sensor die niet aangesloten is inderdaad aangeeft dat het blok warm is zodat niet meer gegloeid hoeft te worden
Ik ga weer is even verder zoeken
Top!
Dat er een sensor hoort te zitten
Die dus een weerstand doorgeeft naar de temperatuur meter en apart ook kan schakelen bij een te hoge temperatuur voor het lampje in het dashboard
Dat verklaart wel die stekker waarbij 1 draad voor het lampje niet gebruikt word
Dan zou het dus kunnen dat die andere sensor die niet aangesloten is inderdaad aangeeft dat het blok warm is zodat niet meer gegloeid hoeft te worden
Ik ga weer is even verder zoeken
Top!
Re: Fiat Ducato 290 elektro vraag
Een nieuwe met 2 aansluitingen kostte nog geen 6 euro.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl