Hoe haal ik de lampenkap weg?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Hoe haal ik de lampenkap weg?



Bericht door dieseltje+ »

Doe het zelf dan gelijk goed en gebruik bij terug monteren vleugelmoeren. Voor de volgende keer ook een stuk makkelijker. :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Hoe haal ik de lampenkap weg?



Bericht door gjvonk »

Bij de Pössl Roadcruiser moet je het vak rechts achter helemaal leeg maken. Dan moet je met de Fiat Ducato x250 handleiding erbij op zoek naar de exacte locatie van de twee zeskantmoeren. Daar staat in de Fiat handleiding gek genoeg een duidelijker plaatje van, dan in de Jumper handleiding.

De achterkant van het handvat van de verwisselbare standaard boordschroevedraaier die bij het Jumper gereedschap hoort, is die pijpsleutel. Je kunt de schroevendraaierstift er dwars doorheen steken.

Nu komt het lastige deel: de fabrikant van het grijze kuntstofdeel rechts is vergeten om een uitsparing te maken ter hoogte van 1 van de 2 zeskant moeren. Daar zul je dus zelf een uitsparing moeten maken.

Je kunt de plaats van die te maken uitsparing het best bepalen, door ook de gasflessen uit de gaskast te verwijderen en dan het luikje achterin die kast open te schroeven. Dan worden de 2 zeskantmoeren van het linker achterlicht zichtbaar en kun je de hoogte exact bepalen.

Leg inderdaad een prop poetslappen onderin om vallen van de moer te voorkomen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie