aankoop Ford Camper

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Prinsklaas
Berichten: 16
Lid geworden op: di 16 jun 2020, 12:14

aankoop Ford Camper



Bericht door Prinsklaas »

ik kan een camper kopen van bouwjaar 2007 met een Ford Transit 2400 TDCI onderstel.
Doe ik hier goed aan want soms hoor je ook wel verhalen dat je beter een Fiat onderstel kan kopen.
camper staat te koop bij TTrading Vroomshoop
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: aankoop Ford Camper



Bericht door Dafluc »

Ford heeft een motor waar problemen mee waren in het verleden. Maar dat is niet de 2.4. Een Ford is verder niet slechter dan een Fiat. Een aankoopkeuring geeft zekerheid, want het ene exemplaar is het andere niet. Van geen enkel merk. De kilometerstand, hoe is ermee omgegaan, binnen of buiten gestaan enz. het kan allemaal invloed hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: aankoop Ford Camper



Bericht door Atoz »

Wil je bevestiging van wel of niet OF wil je het lijstje van alle dingen die stuk gingen aan mijn Ducato?
Het eerste antwoord is ja of neen
Het tweede is te lang om hier op te noemen.

Maar ik word er wel iedere keer wat handiger van.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
jackeura
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 24 mar 2021, 15:07

Re: aankoop Ford Camper



Bericht door jackeura »

De beste tip is al gegeven en dat is een aankoopkeuring. Dat voorkomt nare verrassingen met hoge kosten achteraf.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: aankoop Ford Camper



Bericht door JoopBrekken »

Het lijkt me sterk dat een aankoopkeurder de te eventueel te zwakke zwakke zuigers in een Ford motor konstateerd.
Daar komt nog bij dat omonstotelijk is gebleken dat Ford zijn klanten laat barsten bij fabriekage fouten.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: aankoop Ford Camper



Bericht door Peter LMC »

Ja dat was eens Joop.
Maar bij een voertuig van 14 jaar oud krijg je bij geen een merk nog iets van garantie of zo.
En wie weet, misschien ligt er al een ruil of revisie of andere motor in.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: aankoop Ford Camper



Bericht door Meine »

Een dergelijke Ford Transit is niet beter en zeker niet slechter dan een Ducato. Bovendien zijn de onderdelen goedkoper.

Als het een dubbelluchtchassis is met achterwielaandrijving zou ik hem duidelijk verkiezen boven een Ducato.

In de camperwereld is iets geks gaande, voor de personenauto wordt met een wijde boog om het merk Fiat heen gelopen, maar voor een camper schijnt dat het dan ineens het summum is. Ik heb een belangrijk deel van mijn leven in de bedrijfswagens gewerkt, voor mij is dat niet te begrijpen.
Minimitsu
Berichten: 2
Lid geworden op: za 25 sep 2021, 18:20

Re: aankoop Ford Camper



Bericht door Minimitsu »

Ik koop niks uit Italie dat groter is dan een espressomachine of jonger dan de oer Vespa is. Ik reed 2x Ford en die lieten me nooit in de steek, incl de service van de garage.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: aankoop Ford Camper



Bericht door iSonic »

Over het algemeen is er weinig keus als je tweedehands koopt. Meeste staat nu eenmaal op Ducato basis. En ja we zijn dan ook wel weer zo dat we niet kritisch naar onze eigen spullen kijken.

Dat gezegd hebbende ik heb twee campers op Ducato basis (gehad). 1990 en een 2012. Beide zijn tot nu toe vrij probleemloos.

Over een Ford uit 2007 valt zo in het algemeen weinig te zeggen. Sommige zullen je vertellen dat ze probleem na probleem hebben gehad. Andere hebben een probleemloze tijd gehad. Dat zijn eigen ervaringen en zegt helemaal niks over de camper die je op het oog hebt.

Bekijk hem en rij erin. Voelt alles goed? Werkt alles? Ziet hij er netjes uit? Of is hij overal beschadigt en af getrapt? Kun je dat zelf niet beoordelen neem dan iemand mee.

Niemand maar dan ook echt niemand op dit forum kan jou vertellen of een camper op basis van een Ford uit 2007 goed dan wel slecht is.
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: aankoop Ford Camper



Bericht door isoplus »

Als je de tweede of derde eigenaar gaat worden dan moet je even serieus onderzoeken wat er zoal aan de auto gedaan is, onderhoudsboekjes, garagerekeningen, bellen met vorige eigenaar enzovoorts.
Als je de zoveelste eigenaar in korte tijd wordt kan je hem beter laten staan, ook als er niets bekend is, dat geldt ook voor een Ducato.
Elke auto heeft tegenwoordig een geschiedenis en als die niet bekend is dan mag je gerust twijfelen.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: aankoop Ford Camper



Bericht door travelscout »

Tt trading vroomshoop?
Dan staat die niet op hun website (meer).
Paul.
stobbie
Berichten: 449
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 15:33
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: aankoop Ford Camper



Bericht door stobbie »

De 2.4 TDCI is wat mij betreft de allerslechtste motor ooit gemaakt. We hadden van deze motoren altijd meerdere exemplaren nieuw in krat op voorraad om aan de vraag te kunnen voldoen, want vaak waren ze ook in Engeland uitverkocht. Inmiddels zijn we zelf gestopt met vervangen omdat we een paar keer hebben meegemaakt dat ze in de garantieperiode alweer stuk liepen. De motor kregen we wel vergoed, maar de arbeid niet. Nu wijzen we klanten met motorschade af, of vervangen met uitsluiting van garantie.
De 2.2 is ook wel slecht, maar zien wij veel minder met problemen. Die zien we hier wel veel met distributiekettingproblemen, maar meestal nog net op tijd...
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: aankoop Ford Camper



Bericht door Lambiek »

Was handiger geweest, om naar wens een gereviseerde motor , waaraan , blijkbaar ? de bekende zwakke punten zijn verholpen .

Zijn toch speciale bedrijven voor.






Of is in een uit , 2007, al 5x nieuwe in gebouwd ?
.
leven
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 20:24
Locatie: in de buurt van Roermond

Re: aankoop Ford Camper



Bericht door leven »

Slechtste motor ooit. Dit was Ford, s eerste common rail diesel, een expiriment wat mislukt is. Vooral de injectoren gaan in storing, dan loopt de hele motor niet meer, en niemand weet raad. Zo'n camper kan al wel de derde of vierde motor erin hebben liggen, zo extreem is het. Laat het ding keuren, maar beter nog: vingers weg. Echt de horror
leven en laten leven
Plaats reactie