Huishoudaccu laadt niet tijdens het rijden

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Huishoudaccu laadt niet tijdens het rijden



Bericht door Camperic »

Dat is inderdaad zinloos, maar kan ook geen kwaad toch?
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Huishoudaccu laadt niet tijdens het rijden



Bericht door 309T16 »

Kost wat extra stroom. In ieder geval de oude bedrading netjes afwerken. Als het interne relais actief blijft komt er wel weer spanning op.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Huishoudaccu laadt niet tijdens het rijden



Bericht door Kroppie »

of de boel nog eens op graven en het relais buiten werking zetten. :sick: (wel de mooiste oplossing)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Huishoudaccu laadt niet tijdens het rijden



Bericht door Camperic »

Dat ben ik ook van plan hoor, maar het zit net weer goed op zijn plaats en krijgt geen hoge prioriteit.
Installatie van Cyrix vind ik belangrijker :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Hymer B594
Berichten: 24
Lid geworden op: do 18 jun 2020, 15:01

Re: Huishoudaccu laadt niet tijdens het rijden



Bericht door Hymer B594 »

Wat een klus om zo eventjes allemaal uit te zoeken en wat een handige tip, super :) . Werkt inmiddels alles weer?

Ben wel benieuwd naar je ervaring met een Lithium accu rechtstreeks op de EBL 99 aangesloten, of dit functioneert en wat voor type accu je hebt gekozen. In onze camper staat ook een EBL met nu 2x een AGM 95ah accu. Laatst nog een Schaudt laadbooster geplaatst, die ik ook kan gebruiken met een Lithium accu pakket.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Huishoudaccu laadt niet tijdens het rijden



Bericht door Camperic »

De Cyrix wordt als het goed is vandaag geleverd, maar dan zit het er nog niet in :wink:

Ik heb de accu plug & play vervangen door een PowerXtreme LifePO4. Dit functioneert prima samen met de Victron Multiplus :thumbup:
Enige probleem dat ik heb ervaren is dat de accu niet wordt geladen via de dynamo. Of dat bij de vorige accu ook zo was weet ik niet en kan dus ook niet beoordelen of de wisseling van accu ermee te maken heeft. De accu heb ik vervangen, omdat ik sinds dit jaar de extra capaciteit nodig heb en daardoor is het me ook opgevallen dat alleen de zonnepanelen niet voldoende blijken te zijn.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie