Fiat Ducato 2.8JTD loopt warm
Re: Fiat Ducato 2.8JTD loopt warm
of er zit bij de regel unit iets fout, een aansluiting geoxideerd of de unit zelf, mss de boordcomputer eens uit laten lezen, of die wat te melden heeft.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Fiat Ducato 2.8JTD loopt warm
Idd ook een mogelijkheid, unit zit in de motorruimte links. Echter heb ik meegemaakt dat er geen enkele foutcode werd gegeven bij uitlezing via OBDII, en toch een slecht contact bij een stekker
Daarom geniet ik zo bij het werken aan oldtimers zonder electronica
Daarom geniet ik zo bij het werken aan oldtimers zonder electronica
Geniet van het leven, 't is zo voorbij.
Greetz, JP
West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
Greetz, JP
West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
Re: Fiat Ducato 2.8JTD loopt warm
ja he , lekker contactpuntjes , verdeler, carburateur, geen ongrijpbare dingen, heerlijk.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- jaap van duijn
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
- Locatie: KATWIJK ZH
Re: Fiat Ducato 2.8JTD loopt warm
Alles goed en wel, maar is die FIAT nu al afgekoeld?
Zo te lezen de forummers wel, dat gaat de goede kant uit.
Maar die FIAT hoor en lees ik niets meer of mis ik stukjes.
grn Jaap
Zo te lezen de forummers wel, dat gaat de goede kant uit.
Maar die FIAT hoor en lees ik niets meer of mis ik stukjes.
grn Jaap
Re: Fiat Ducato 2.8JTD loopt warm
effe bladzij terug lezen.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- jaap van duijn
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
- Locatie: KATWIJK ZH
Re: Fiat Ducato 2.8JTD loopt warm
@Kroppie,
Ja hij heeft verdenkingen maar wat was of is het geworden een jongen of een meisje .
Ondertussen horen wel andere verhalen, waar nog geen op gekomen was of aangeraakt.
De voortgang is er nu nog de gehele oplossing en kunnen we de camper Wikipedia aanvullen
grtn Jaap
Ja hij heeft verdenkingen maar wat was of is het geworden een jongen of een meisje .
Ondertussen horen wel andere verhalen, waar nog geen op gekomen was of aangeraakt.
De voortgang is er nu nog de gehele oplossing en kunnen we de camper Wikipedia aanvullen
grtn Jaap
Re: Fiat Ducato 2.8JTD loopt warm
Jaaa, vijltje, testlampje, schroevedraaier en een metertje electr.draad en je kunt zowat alles herstellen
Maar de oudjes wijken af (dromen )
JP
Geniet van het leven, 't is zo voorbij.
Greetz, JP
West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
Greetz, JP
West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
Re: Fiat Ducato 2.8JTD loopt warm
Voor zover ik weet zitten er in mijn 2001 ducato 2.8jtd, 2 koelwatertemp sensoren.JPWGusta schreef:Lees net dit topic, en zoals Jos vermeldt, dacht ik al gelijk aan de sensor. Maar... zodra de wijzer oploopt, zouden de ventilatoren gelijk moeten aanslaan, daar deze door dezelfde sensor via de inspuitregelunit worden gestuurd.
Allebei onder het thermostaathuis, naast elkaar.
Als ik van de ene de stekker loshaal, valt de temp. meter op het dashboard op 0.
Haal ik de andere los, dan beginnen de koelingsfans te draaien...
Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Fiat Ducato 2.8JTD loopt warm
Ja, dat klopt. Bij alle 2.8 JTD motoren zitten er twee temp.sensoren op thermostaathuis. Bij het getoonde schema staat er één en de ander staat dan weer bij instrumentpaneel schema ingetekend.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Fiat Ducato 2.8JTD loopt warm
Inderdaad herkenbaar.Misschien liep de motor helemaal niet heet en is de oorzaak elektrisch, defecte meter, temperatuurvoeler, slecht contact of slechte min?
Eenvoudig te controleren met een infrarood temp meter (15 euro).
Richt hem op de plaats van de temperatuur opnemert, op het thermostaat huis (zie hierboven).
Bij ons leek het ook een slecht massa contact.
Kwam na het reinigen van verbindingen in ieder geval, niet meer terug (tot nog toe )
Paul.
Re: Fiat Ducato 2.8JTD loopt warm
vanmorgen in de garage een pakje van vw in ontvangst genomen met daarin een heel alu gietstuk met daarin een thermostaat EN een stappenmotortje wat de thermostaat bedient, hoe achterlijk bent u meneer vw om het zo te doen, ongelooflijk wat een verspilling , wat een idioot bent u .
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Fiat Ducato 2.8JTD loopt warm
Ja maar Jos, alles moet met een elektronische besturing geregeld en bewaakt worden, dat is nu eenmaal de trend.
Als ik zie wat er bij ons Ducato-busje allemaal van stekkers en draadjes voorzien is dan denk ik: " Na 4 jaar snel inruilen voor een nieuwe".
Ik heb ook een Citroën 6 cilinder uit 1950 hier in de garage staan, verse accu erin en starten/ lopen
Toch is mijn Ducato betrouwbaarder, zuiniger en comfortabeler als die oude Citroën
Ik ben gestart in de tijd dat je een zeeschip met 45 man varende hield, nu doen ze dat met 10 man. Tijdens mijn laatste klusje voor ik met pensioen ging automatiseerden we een complete olieraffinaderij ergens in Mexico, allemaal van die servodingetjes en meldertjes, maar tijdens de oplevering kon ik in de nachtshift het hele ding vanuit het hotel besturen.
Kijk niet achterom daar gaan we niet naar toe, was bij ons een veel gebruikt zinnetje.
Als ik zie wat er bij ons Ducato-busje allemaal van stekkers en draadjes voorzien is dan denk ik: " Na 4 jaar snel inruilen voor een nieuwe".
Ik heb ook een Citroën 6 cilinder uit 1950 hier in de garage staan, verse accu erin en starten/ lopen
Toch is mijn Ducato betrouwbaarder, zuiniger en comfortabeler als die oude Citroën
Ik ben gestart in de tijd dat je een zeeschip met 45 man varende hield, nu doen ze dat met 10 man. Tijdens mijn laatste klusje voor ik met pensioen ging automatiseerden we een complete olieraffinaderij ergens in Mexico, allemaal van die servodingetjes en meldertjes, maar tijdens de oplevering kon ik in de nachtshift het hele ding vanuit het hotel besturen.
Kijk niet achterom daar gaan we niet naar toe, was bij ons een veel gebruikt zinnetje.
Re: Fiat Ducato 2.8JTD loopt warm
en maar roepen , we moeten minder verspillen.
als vroeger de thermostaat stuk ging onderweg haalde je hem eruit en kon je verder, en thuis een nieuwe, paar stukjes koperplaat en wat was in een koperen buisje, nu onderweg niks aan te doen, en vervangen door een alu gietstuk met een elektromotor, overbrenging zooitje plastic dekseltjes, en het uiteindelijke ding is nog steeds een klep die nu door een motor bedient word i.p.v. een buisje met was wat op temperatuur reageert.
foute ontwikkelingen
jos
als vroeger de thermostaat stuk ging onderweg haalde je hem eruit en kon je verder, en thuis een nieuwe, paar stukjes koperplaat en wat was in een koperen buisje, nu onderweg niks aan te doen, en vervangen door een alu gietstuk met een elektromotor, overbrenging zooitje plastic dekseltjes, en het uiteindelijke ding is nog steeds een klep die nu door een motor bedient word i.p.v. een buisje met was wat op temperatuur reageert.
foute ontwikkelingen
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Fiat Ducato 2.8JTD loopt warm
Ik zal niet lang genoeg leven om het mee te maken, maar ze zijn nu bezig met autonoom varende schepen, en ja dat gaat lukken.
Het grappige is dat het in eerste instantie veel geld kost om te ontwikkelen, daarna spaart het geld uit en vooral menselijke fouten wat ook een groot probleem is. Dan komt de periode dat de boel slijt en onderhouden moet worden en dat kan slechts met specialistische kennis, die specialisten zijn duur en schaars.
Gezien de groei van de wereldbevolking is er toch geen weg terug meer, dus we laten ons maar gewoon met de stroom mee drijven en intussen geniet ik van al die mooie nieuwe technische dingen en probeer het te begrijpen, ook een leuke hobby.
Maar de temperatuur van het koelwater kun je prima regelen met een gewone ouderwetse thermostaat en daar ging het tenslotte over
Het grappige is dat het in eerste instantie veel geld kost om te ontwikkelen, daarna spaart het geld uit en vooral menselijke fouten wat ook een groot probleem is. Dan komt de periode dat de boel slijt en onderhouden moet worden en dat kan slechts met specialistische kennis, die specialisten zijn duur en schaars.
Gezien de groei van de wereldbevolking is er toch geen weg terug meer, dus we laten ons maar gewoon met de stroom mee drijven en intussen geniet ik van al die mooie nieuwe technische dingen en probeer het te begrijpen, ook een leuke hobby.
Maar de temperatuur van het koelwater kun je prima regelen met een gewone ouderwetse thermostaat en daar ging het tenslotte over