Stuurbekrachtiging inbouwen Iveco Daily (1979)
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za 22 mei 2021, 13:37
Stuurbekrachtiging inbouwen Iveco Daily (1979)
Dag allen.
We hebben een camper in aankoop genomen.
Komende donderdag halen we m op.
Het is een daily uit 1979 met een motor uit 1994.
De camper heeft geen stuurbekrachtiging.
Ik weet van bv volvo 245 dat de oudjes dat niet hadden en de late modellen wel. Dus dat later inbouwen was vrij eenvoudig. Nog wel laten uitlijnen uiteraard.
Weet iemand van hier of dat hierbij ook het geval is?
Mhg
We hebben een camper in aankoop genomen.
Komende donderdag halen we m op.
Het is een daily uit 1979 met een motor uit 1994.
De camper heeft geen stuurbekrachtiging.
Ik weet van bv volvo 245 dat de oudjes dat niet hadden en de late modellen wel. Dus dat later inbouwen was vrij eenvoudig. Nog wel laten uitlijnen uiteraard.
Weet iemand van hier of dat hierbij ook het geval is?
Mhg
In bezit van Iveco Daily zelfbouw uit 1979
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen Iveco Daily (1979)
Misschien handiger hier eens na te vragen:
https://ivecoforums.com/iveco-ford-ivec ... x-s50.html
https://ivecoforums.com/iveco-ford-ivec ... x-s50.html
Paul.
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen Iveco Daily (1979)
Er bestaat ook nog elektrische stuurbekrachtiging: https://www.motor-doctor.nl/stuurkolom/iveco/daily
Altijd eerst Google raadplegen bespaart je veel zoeken en vragen intikken overal.
Altijd eerst Google raadplegen bespaart je veel zoeken en vragen intikken overal.
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za 22 mei 2021, 13:37
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen Iveco Daily (1979)
Merci. Had het ook al gespot maar vraag me af of daar veel mensen zijn met de echt antieke iveco’s.travelscout schreef: ↑zo 19 sep 2021, 0:28Misschien handiger hier eens na te vragen:
https://ivecoforums.com/iveco-ford-ivec ... x-s50.html
In bezit van Iveco Daily zelfbouw uit 1979
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za 22 mei 2021, 13:37
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen Iveco Daily (1979)
Ik heb bewust eerst hier gevraagd omdat het een oude bus is met een later geplaatst moderner blok. Bus is daily en blok is van turbodaily.de Jonckheer schreef: ↑zo 19 sep 2021, 7:31Er bestaat ook nog elektrische stuurbekrachtiging: https://www.motor-doctor.nl/stuurkolom/iveco/daily
Altijd eerst Google raadplegen bespaart je veel zoeken en vragen intikken overal.
In bezit van Iveco Daily zelfbouw uit 1979
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen Iveco Daily (1979)
Misschien eens contact zoeken met wat specialisten (debridge in herentals?).
Maar zeker ook in andere landen.
Onderdelen is immers erg lastig voor deze iveco's
Als de investering het toelaat, zou ik naw opteren voor de optie van Nico.
Maar zeker ook in andere landen.
Onderdelen is immers erg lastig voor deze iveco's
Als de investering het toelaat, zou ik naw opteren voor de optie van Nico.
Paul.
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za 22 mei 2021, 13:37
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen Iveco Daily (1979)
Dankje. Wie is Nico?travelscout schreef: ↑di 21 sep 2021, 8:05Misschien eens contact zoeken met wat specialisten (debridge in herentals?).
Maar zeker ook in andere landen.
Onderdelen is immers erg lastig voor deze iveco's
Als de investering het toelaat, zou ik naw opteren voor de optie van Nico.
In bezit van Iveco Daily zelfbouw uit 1979
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen Iveco Daily (1979)
Voor € 170 ?
Ben
Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen Iveco Daily (1979)
Inderdaad electies wordt veel gedaan in de UK werkt goed veel minder werk nieuw en een stuk goedkoper
Mooi hoor zo’n oudje. Maar het rijden zonder stuur bekrachtiging is nu ook weer geen ramp hoor gewoon ff wennen
Gr Aad
Mooi hoor zo’n oudje. Maar het rijden zonder stuur bekrachtiging is nu ook weer geen ramp hoor gewoon ff wennen
Gr Aad
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen Iveco Daily (1979)
Juist Aad,vroeger wist men niet beter,……voorbanden,goed op spanning,en goede gesmeerde fusee,s,en dan ging het weer maanden vrij licht …..krijg je trouwens spierballen van, bedenk ik Nu,zou het daarom komen,dat er steeds minder personen,zijn,welke die hebben, en dan bedoel ik niet die kunstmatig gekweekte
Hans
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen Iveco Daily (1979)
Ach Hans vroeger leerde je sturen en met bekrachtiging is het aan het stuur draaien geworden!
1. Nooit sturen zonder rollende wielen
2. Banden spanning
3. Snelheid aanpassen
Natuurlijk waren er toen ook veel minder van die … rontondes en die er waren minstens 3 keer zo groot
Ja ik heb nog met een bakwagen totaal een 20 ton zonder stuurbekrachtiging distributie werk in 020 en 070 gedaan.
Het met de hand lossen kreeg ik meer spierballen van. Zou men nu via een laadklep lift en pomp/steekwagen doen en de 2 a 3 treden trapje op of af doet echt geen chauffeur meer en dat is maar goed ook
Gr Aad
1. Nooit sturen zonder rollende wielen
2. Banden spanning
3. Snelheid aanpassen
Natuurlijk waren er toen ook veel minder van die … rontondes en die er waren minstens 3 keer zo groot
Ja ik heb nog met een bakwagen totaal een 20 ton zonder stuurbekrachtiging distributie werk in 020 en 070 gedaan.
Het met de hand lossen kreeg ik meer spierballen van. Zou men nu via een laadklep lift en pomp/steekwagen doen en de 2 a 3 treden trapje op of af doet echt geen chauffeur meer en dat is maar goed ook
Gr Aad
- Peter LMC
- Berichten: 10159
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen Iveco Daily (1979)
ja uit de tijd dat je ook nog de sjouwfeur speelde.
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen Iveco Daily (1979)
Ja vanuit de Waalhaven 010 naar 020 2 uur sturen dan 3 klantjes ff een gracht voor een goed uur blokkeren lossen en dan weer 2 uur terug zat je gewoon in het overwerk hè de goeie ouwetijd heet dat geloof ik ben toen maar buschauffeur geworden liep de lading er vanzelf in en uit
Gr Aad
Gr Aad