Thuis stallen met afdekking?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door ducati 900 »

Wel grappig hoor en nu kaap ik het topic effe, ik heb een Dachschutzpane, een kleed van Hindermann,
Universal Tivek.
Hierbij zitten afstandhouders, de blauwe van een soort kunststofschuim die je op afstand van elkaar op het dak moet leggen.
Daarna span je het kleed erover.
Heeft zoiets zin?

Ben.
Bijlagen
dakkleed.jpg
dakkleed.jpg (220.27 KiB) 651 keer bekeken
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door TestCase »

Wanneer die los op het dak liggen kun je bij een beetje wind er op wachten dat ze verdwijnen. Dat zeil gaat bollen en dus foetsie.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door Kroppie »

als je er mee onderweg bent word ie ook wel eens nat, gewoon neerzetten, s,winters eventueel sneeuw eraf, en af en toe eens wassen en in de was zetten, heb ik 14 jaar zo gedaan met ook een 32 jaar oude j5 en die is er niet slechter van geworden, ook een paar raampjes op een kier want droog is 1 ding maar het belangrijkste is ventilatie!!

enne de meeste roestvorming vind plaats aan de onderkant en de binnenzijde van de chassis balken , dus hoe je ook de camper stald al is het in je huiskamer, het belangrijkste is bescherming tegen roest aan de ONDERKANT.
maar bij mij kwam mooi op de laatste plaats en technisch 100% op de 1e plaats, scheelt ook :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
FrankieSchoen
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 10:51

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door FrankieSchoen »

Onze camper van 1993 slaapt ook buiten. Al.een jaar of 2, eigenlijk geen probleem. Nadeel is uiteraard weersinvloeden maar.met name de opbouw kan hier prima tegen. Afdekken zou ik zeker niet doen, ook zoals eerder genoemd. Bijkomend voordeel is dat ik er elke 2 a 3 weken een keer mee naar het werk rijd, blijft ie ook fijn 'gangbaar. groeten frank
Chevy55
Berichten: 243
Lid geworden op: do 26 aug 2021, 11:20
Locatie: Flevoland

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door Chevy55 »

Onze Arto staat ook buiten , naast een hoge loods , en redelijk beschut daardoor , op straatwerk en onder een ademende hoes , gemaakt voor een Camper .
Camper heeft een imperial , en daardoor zakt de hoes natuurlijk in de midden , en dan blijft er water staan , dat heb ik opgelost , door twee opblaasbare kussen te kopen , die worden normaal gebruikt , om het zeil voor een zwembad afdekking , bol te houden zodat het water afloopt .
Zijn ongeveer 120 bij 120cm , dikte varieert met hoeveel lucht je erin pompt , dat werkt super , ligt er 1tussen de imperial en de andere er net voor , dat zorgt voor ruimte tussen dak en hoes , zodat het kan het ademen , voorjaar gewoon een nette camper .
Chevy55
Berichten: 243
Lid geworden op: do 26 aug 2021, 11:20
Locatie: Flevoland

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door Chevy55 »

Dubbel
Laatst gewijzigd door Chevy55 op zo 19 sep 2021, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Stalling



Bericht door iSonic »

309T16 schreef:
za 18 sep 2021, 15:12
Ik ken geen APV, die verbiedt om een camper achter je woning te hebben.
Ernaast en voor de rooilijn wel.

Belangrijk bij buiten stallen is, dat de camper niet op grond staat i.v.m. optrekkend vocht.
Hoe doe je dat?
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door 309T16 »

Haha, ik bedoel dat het beter is op bestrating i.p.v op aarde of gras.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door AadenAnke »

Een camper is ook gewoon gebouwd om buiten te staan. Eerst 5 jaar de oude Tok (MB307D met opbouw) en nu alweer 3 jaar de Ducato bus gewoon buiten goed ventileren en ergens in maart/april goed wassen

Gr Aad
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door isoplus »

Onze bus staat gewoon gestald in ons weiland op het gras (dat inmiddels een zandplaat is), geen nadelige gevolgen.
Voordien stond onze Hymer daar 11 jaar in weer en wind, bij inruil zag die er nog perfect uit met hier en daar wat vliegroest aan het chassis en dan nog voornamelijk bij de niet gecoate delen.
Wij gebruiken onze bus wel het hele jaar door en voordien de Hymer ook, in de winter stond het spul 2 tot 3 maanden in het zuiden maar onderweg daar naar toe kwamen we ook nog wel eens gepekelde wegen tegen.
Dus maak je niet te druk, het materiaal kan er tegen tenzij je een mooie antieke camper hebt en die nog 30 jaar wilt bewaren.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door ducati 900 »

Die van ons staat al 18 jaar onafgedekt buiten maar ik kwam deze set tegen op Ebay voor weinig.
Het is wel de bedoleing dat het kleed strak gespannen wordt, kan aan een kant in een peesprofiel
worden geschoven en aan de andere kant met spanbanden vast gesjord.
Dan waaien de schuimprofilen er niet af volgens mij.
Het zal toch schelen met uv invloed op de kunststofdelen denk ik.
Ik gebruikte de camper 's winters vaak om naar beurzen te gaan maar dat is voorlopig
van de baan dus wil ik hem toch een beetje gaan inpakken deze winter.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door Kroppie »

de invloed van uv, is met sterke zon het ergst, en dat is s,zomers, maar alle beetjes helpen :o

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door ducati 900 »

Zoals het nu is dan rijden we max 3 maanden afgelopen jaar maar 9 weken dus dan kan hij 9 maanden afgedekt staan.
Maar het kleed ligt nu op een stapel iso dakplaten totdat we aan de verbouwing beginnen.

Ben

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Janook
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 05 nov 2021, 15:14
Locatie: Drenthe

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door Janook »

Vraag me af wat voor soort afdekking het hier over gaat , wat ik wel opgestoken heb is dat ventileren belangrijk is …
Pluk de bloemen waar je bij kunt
Campergroetjes,
Jan en Joke
Mclouis Lagan 252
Plaats reactie