Rode knop op de luifelbalk

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Jan Veerman
Berichten: 13
Lid geworden op: do 26 feb 2015, 12:02
Locatie: Volendam

Rode knop op de luifelbalk



Bericht door Jan Veerman »

Weet iemand waar die rode knoppen, eigenlijk stippen op de luifelbalk van een Thule Omnistor luifel voor dienen? Kan dat nergens vinden in de handleiding.
Meer dan tevreden met mijn Morelo Home.
isoplus
Berichten: 6375
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Rode knop op de luifelbalk



Bericht door isoplus »

Bij mij zaten er 2 rode knoppen op (2008) om de luifel te borgen tegen zijwaarts bewegen.
bretzfra10
Berichten: 113
Lid geworden op: za 25 okt 2008, 11:06
Locatie: Harderwijk

Re: Rode knop op de luifelbalk



Bericht door bretzfra10 »

De luifel helemaal uitdraaien zodat de glijder met de rode stip over de schroefkop in de balk valt. Dan hendeltjes neer beneden draaien zodat de rode stip zichtbaar wordt ( handle verticaal dus) daarna met de slinger de luifel opdraaien, kwart slag, je voelt weerstand doordat je klem draait op de schroefkop maar je doek gaat mooi strak staan en dáár zijn die handeltjes dus voor. De rode stip geeft aan dat je hem eerst horizontaal moet draaien voordat je de luifel in kan draaien. Indraaien in omgekeerde volgorde dus.
krekwakwou
Berichten: 1835
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Rode knop op de luifelbalk



Bericht door krekwakwou »

Wat ik me afvraag is waarom men maar 1 schroef plaats aan weerszijden. Ik heb er 2 bijgezet zodat ik niet verplicht ben om de luifel helemaal uit te draaien om die blokkering te gebruiken
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
bretzfra10
Berichten: 113
Lid geworden op: za 25 okt 2008, 11:06
Locatie: Harderwijk

Re: Rode knop op de luifelbalk



Bericht door bretzfra10 »

Ja moet kunnen lijkt me. De hoek van de draaiarmen veranderd dan wel, maar lijkt me niet zo’n probleem.
Plaats reactie