Plissé hordeur afstellen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Plissé hordeur afstellen



Bericht door AadenAnke »

De plissé schuifhordeur in de camper vouwt niet netjes meer op! Ik vermoed dat de spanning van de draadjes wat te slap is. Daarom mijn vraag wie weet hoe strak de draadjes moeten zitten?

Alvast bedankt Gr. Aad
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Plissé hordeur



Bericht door Zwerfsteen »

Hoe strak weet ik niet maar volgens mij kun je de draden spannen of juist losser zetten m.b.v. een schuifje in de dorpel, een inbusboutje houdt de boel vast.
Althans, zo zit dat bij ons.
Groet,
Leny en Pieter
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Plissé hordeur



Bericht door AadenAnke »

Ja bij mij ook het spannen is een simpele handeling maar hoe strak ik ze moet spannen??

Gr Aad
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: Plissé hordeur afstellen



Bericht door HLA »

Kijk eens op de site van NKC. Er st aat daar een filmpje over het vervangen van de draad. Dus ook hoe te spannen.
https://youtu.be/cg7MUYCA8aE
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1728
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Plissé hordeur afstellen



Bericht door Sandor Gora »

Ik zet ze eerst te strak, dan sluit de hor niet goed meer. Dan telkens beetje losser, tot boven en onderkant gelijkmatig en makkelijk sluiten.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Plissé hordeur afstellen



Bericht door AadenAnke »

Kwestie van gevoel dus mooi klusje voor het weekend

Gr Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Plissé hordeur afstellen



Bericht door Marco Polo »

Ehm, misschien nog even wennen maar jij hebt tegenwoordig altijd weekend Aad :P :D

Dit even terzijde natuurlijk ;-)
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Plissé hordeur afstellen



Bericht door AadenAnke »

Vergeet dat maar :lol: zaterdag thuis gekomen na ruim 4 weken Frankrijk dinsdag en woensdag met de camper naar Doesburg geweest. Gisteren hard gewerkt bij zoon lief plinten in de hal gezaagd en gelijmd. Afzuigkap maakt herrie dus er uit gehaald en schoon gemaakt. Motor loopt ook onbelast niet lekker stottert een beetje. Straks in elkaar zetten en kijken of we een andere motor kunnen scoren. Net nieuwe beugels voor de cv radiator wezen kopen dus vandaag is ook gevuld. Maandag bij dochter lief een loodflap vervangen en een stuk lood opnieuw aankauwen. Dinsdag nog wat klusjes en dan hopelijk donderdag weer met de camper op pad :lol: vergeet ik bijna zondag nog een gezinslunch ter gelegenheid van ons 35 jarig huwelijk. Dus zaterdag is de enige dag dat ik aan de camper kan werken deze week. Gepensioneerd zijn betekend echt niet niets te doen hebben :lol: snap eigenlijk niet dat ik ooit tijd heb gehad om bij een baas te werken. Weet wel dat chauffeuren uitrusten is ten opzichte van al dat klussen :lol:

Gr Aad
Plaats reactie