Problemen Truma Combi 4 boiler

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
JVG
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 15:13
Locatie: limburg

Problemen Truma Combi 4 boiler



Bericht door JVG »

Ik ben in het bezit van een camper Knaus Vanti 600MG bouwjaar 2010.

In deze camper zit een Truma combi 4 boiler met een vorstbeschermer eveneens van Truma met een afvoerpijpje (aftapklep).
Nu speelt het volgens probleem.
Bij een lege warmwater boiler, vorstbeschermer gesloten, loopt er toch, bij het openen van b.v. de keukenkraan koud water, een straal water uit
pijpje. Ook als ik de kraan weer sluit blijft er water uit het pijpje lopen. Ik kan dit laten stoppen door de vorstbeschermer even te openen en daarna weer te sluiten.
Waarschijnlijk dit probleem al eerder op dit forum besproken, maar ik kan dit niet zo snel vinden.
Graag reactie van iemand met het zelfde probleem.
alvast bedankt
gr.
Jack
.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: problemen Truma combi boiler



Bericht door rijschoollucassen »

Weet niet hoelang je de camper al hebt, maar bij de vorst beveiliging met de blauwe kraan, zit op de zijkant een drukknop. Die wil pas sluiten als de kraan voldoende op temperatuur is.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
JVG
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 15:13
Locatie: limburg

Re: problemen Truma combi boiler



Bericht door JVG »

Ja dat begrijp ik. Maar het is hier op moment 20 graden. dus ruim boven de 5 graden. De blauwe knop is uiteraard ingedrukt en springt ook niet open.
Dus dat is het probleem niet.
Jack
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Problemen Truma Combi 4 boiler



Bericht door travelscout »

Maak de electrische contacten goed schoon.
Paul.
JVG
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 15:13
Locatie: limburg

Re: Problemen Truma Combi 4 boiler



Bericht door JVG »

Ik heb mijn probleem inmiddels gevonden in dit forum. Beagle had op 6 maart 2013 hetzelfde probleem.

Bij een camper Knaus VAN 600 van 2010 is gebruik gemaakt van een Frost control model 4. ( die met een blauwe knop boven en een blauwe
knop onder, welk ingedrukt moet worden),

Blijkbaar zit er tussen de Frostcontrol en de boiler ergens een overdrukkraantje, welk tijdens watergebruik gesloten dient te zijn?
Maar ik kan bij mijn Knaus nergens dat kraantje vinden!

Ik zal in ieder geval Frostcontrol demonteren en met citroenzuur ontkalken.

Jack,
Plaats reactie