Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door Transitje »

Vanmorgen weigerde de vergrendeling van de deuren, zowel de afstandbediening als de knop op het dashboard gaven geen respons. Met de sleutel kon wel gewoon de achterdeuren en de deur bij het stuur worden vergrendeld maar de rechterdeur en de schuifdeur doen niet mee. Het zou zekering F35 zijn maar die is gewoon intact.
Het vervelende is dat je de rechterdeur en de schuifdeur ook niet op een andere manier kunt vergrendelen voorzover ik weet. Vervelend want we waren van plan een eind te gaan fietsen, je kunt moeilijk de deuren open laten in een Frans dorp en gewoon een paar uur weggaan.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Laatst gewijzigd door Transitje op zo 12 sep 2021, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten

Klaas
vwdokter
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 08 okt 2014, 20:49

Re: Weigering veergrendeling Ducato 250



Bericht door vwdokter »

Je zou de min klem van de accu er even af kunnen halen, dan er weer op en kijken of het weer werkt, :arrow: komt vaker voor.
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Weigering veergrendeling Ducato 250



Bericht door Zijspan »

Je zou eens naar de deur contacten kunnen kijken of die nog werken? Als die slecht of geen contact maken kan dat al de storing wezen?
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Weigering veergrendeling Ducato 250



Bericht door Transitje »

De deur ontacten zien er goed uit
Groeten

Klaas
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Weigering vergrendeling Ducato 250



Bericht door Zijspan »

Schroef het deur contact er eens uit en kijk er achterop of er geen groen aan zit?
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Weigering vergrendeling Ducato 250



Bericht door gjvonk »

Is per ongeluk.1 van de deuren niet goed dicht? Dan weigert het systeem ook. Dat kun je heel simpel controleren door te starten en op je boordcomputer display te kijken, je krijgt dan een melding xxxxx portier open. Heb je misschien meteen een indicatie welk deurcontact eventueel niet goed werkt. Let op: scheef staan werkt slecht sluiten van portieren soms in de hand.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
kasper1
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 22:14
Locatie: Dalfsen city

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door kasper1 »

Transitje schreef:
zo 12 sep 2021, 16:47
Vanmorgen weigerde de vergrendeling van de deuren, zowel de afstandbediening als de knop op het dashboard gaven geen respons.

Vervelend.
Ik heb op onze BusCamper Mechanisme sloten van Heosafe op zowel de binnenzijde voorportieren als wel op de achterdeur en schuifdeur buitenzijde, alles met 1 sleutel afsluitbaar en dat werkt prima en heb er een goed gevoel bij. Ik had in dit geval gewoon weg kunnen gaan.

Maar ja als je dat hier op het forum met foto's plaatst omdat je net iets meer aan beveiliging doet !wordt je algauw als Angsthaas weggezet met opmerkingen als ik mis de rolluiken nog!

Groet kasper
Laatst gewijzigd door Aloys op zo 07 nov 2021, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Jammer, zo'n negatieve reactie. En dan ook nog van de quote een zoekplaatje maken...
VanNicholas Zephyr Titanium
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door Transitje »

Waarschijnlijk is er toch even een slecht contact geweest want na verloop van tijd, en wat morrelen hier en daar, werkt het weer als van ouds. Hopelijk blijft het zo. In ieder geval bedankt voor het meedenken
Groeten

Klaas
Eric-jan
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 14 mar 2021, 9:58

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door Eric-jan »

Haal je minpool van de accu los en even wachten
9 van de 10 keer doet hij het weer
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door gjvonk »

Transitje schreef:Waarschijnlijk is er toch even een slecht contact geweest want na verloop van tijd, en wat morrelen hier en daar, werkt het weer als van ouds. Hopelijk blijft het zo. In ieder geval bedankt voor het meedenken
Check vooral het schuifdeur contact: dit slot krijgt zijn stroom via 3 contactplaatjes en metalen pennen die bij een gesloten schuifdeur de stroom moeten doorgeven naar het slot in de schuifdeur. Plaatjes en pennen even schoonmaken en ontvetten doet vaak wonderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door Transitje »

Dank, ga ik doen als we weer thuis zijn, voorlopig werkt alles weer gewoon.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door gjvonk »

Klein flesje alcohol of wat contactspray op een doekje is denk ik voldoende. Ik moet zo 1x per 3 maanden de laad contactpunten van onze robot stofzuiger schoonmaken.

De contactpunten vind je op de C stijl aan de buitenzijde iets lager dan de geleiderails. Op de deur zitten ze vanzelfsprekend op dezelfde hoogte links (met he neus naar de schuifdeur) achter op de schuifdeur binnenrand

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door Transitje »

Het afsluiten van de auto gaat nu weer goed maar ik vraag me wel af waarom er niet is voorzien in een mogelijkheid om de auto af te kunnen sluiten als het om de een of andere manier niet lukt hem op de normale, dus elektrische, manier op slot te zetten.
Met de sleutel kun je wel de achterdeuren en de bestuurdersdeur afsluiten maar de schuifdeur en de passagiersdeur kunnen alleen elektrisch op slot worden gedaan via de afstandsbediening op de sleutel of de knop op het dashboard.
Zie ik iets over het hoofd of is er toch een mogelijkheid om de boel mechanisch af te sluiten?
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door Kroppie »

ze willen dat hun dealers ook werk houden!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie