Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door Transitje »

Kroppie schreef:
do 16 sep 2021, 12:34
ze willen dat hun dealers ook werk houden!

jos
Leuk Jos, maar wat wil je nu eigenlijk met zo'n reactie, die kun je zo kopiëren en bij driekwart van de topics onder "Techniek" plaatsen. :-?
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door Transitje »

Met dank aan voorgaande adviezen heb ik alle contacten goed gereinigd en alles werkte weer normaal maar vorige week dezelfde storing. Nu kwam ik er achter dat bij de weigering van de centrale vergrendeling het lampje op het dash brandde om aan te geven dat er een portier niet goed is afgesloten, dit bleek de schuifdeur te zijn.
Als ik bij het sluiten van buitenaf de schuifdeur aan de achterkant een flinke duw meegeef is er geen probleem en wordt er dus goed contact gemaakt. Het ziet er dus naar uit dat deur misschien iets moet worden bijgesteld zodat hij ietsje dieper in het "kozijn" valt.
Echter, een probleem lokaliseren is nog niet het oplossen daarvan en nu is de vraag: "Hoe stel ik de deur zo af dat hij wat inniger contact maakt met de delen in het kozijn?"
Groeten

Klaas
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door AadenAnke »

Als de deur goed sluit zou ik daar niets aan doen! Eventueel het contactpunt iets verhogen door middel van een sluitring er onder te leggen of iets dergelijks een optie?

Gr Aad
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door Transitje »

Daar zat ik zelf ook al aan te denken vooral ook omdat de deur mooi in lijn ligt met de zijkant van de bus.
Dank.
Groeten

Klaas
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door AadenAnke »

Dan zou ik zeker niet aan de deur stellen

Gr Aad
bus21
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 26 apr 2021, 14:07

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door bus21 »

Wij hadden in het begin ook een probleem met het lampje van de de schuifdeur (waarschuwingslampje portier open), ook als deze goed dicht zat. Vastschroeven van de onderdelen van het slot (links, als je vanaf buiten naar de schuifdeur kijkt) was afdoende.

Voor het goed dicht krijgen is even meeduwen (buiten) of trekken (binnen, handvat op de deur gezet hiervoor) wel nodig bij onze bus (Jumper L2H2)
Laatst gewijzigd door bus21 op za 13 nov 2021, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
umpie30
Berichten: 997
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 19:47
Locatie: overijssel

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door umpie30 »

Contactplaat aan de deurzijde even loshalen
Dan zie je daar een zwart plaatje cq pennetje
Die kan je weer even naar buiten drukken
Contacten weer plaatsen en slot werkt weer.
Het probleem is dat de afstelling van je deurschakelaar is verlopen door het vaak dicht doen van de deur
Kijk maar eens aan de stijlkant naar je contact blokken , daar zit tussen de blokjes in een pennetje.
Wanneer je die in drukt kun je de deuren met de cpv op slot doen ( behalve de schuifdeur )
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door Transitje »

Nooit geweten, en ik denk dat meer mensen dat niet weten. Maar natuurlijk wel een fijne mogelijkheid voor bijvoorbeeld een koerier dat je de andere deuren goed kunt vergrendelen, heb zelf meegemaakt dat ik bij de achterdeur stond te lossen dat via de bestuurdersdeur werd geprobeerd de navigatie te stelen, dat betrof dan wel een ouder type bestelwagen zonder dit soort mogelijkheden.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door Transitje »

Na een lange tijd dat alles goed functioneerde vandaag weer hetzelfde probleem. Kan iemand mij vertellen hoe ik de contacten in de schuifdeur en de C-stijl los kan halen zonder die te beschadigen, ik bedoel dus de zwarte platen waar de contacten in zitten.
Alle andere voorgestelde oplossingen hebben niet het gewenste resultaat gehad.
Groeten

Klaas
umpie30
Berichten: 997
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 19:47
Locatie: overijssel

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door umpie30 »

Er zit een plastic palletje inzet contact blok welke je met klein schroevendraaier er uit kunt wippen
Als je dan contact blik er uit haalt kun je hè pal voor het schuifdeurcontact iets naar buiten drukken
Daarna alles weer terug monteren en klaar
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door rijschoollucassen »

Denk erom dat de zender/ontvanger op een andere zekering zit dan de actuators in de deuren. Kan je lang voor de gek houden. Bij mij lag een draad in de woondeur los en veroorzaakte kortsluiting.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door hathi »

Trek de schakelaar helemaal uit,en niet b.v. een tandje,die zet zich vanzelf weer( hopelijk lang) ,maar het blijft een rare,gevoelige constructie :?:
Hans
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door Transitje »

Dank
Groeten

Klaas
Bart200
Berichten: 149
Lid geworden op: do 13 dec 2018, 23:02

Re: Weigering deurvergrendeling Fiat Ducato 250



Bericht door Bart200 »

Omdat ik toch nieuwsgierig ben heb ik het zoeven getest.
In de schuifdeur zitten drie pennen voor het contact naar het slotmechanisme en zoals umpie30 zegt is er een klein palletje tussen de contacten.
Het slotmechanisme werkt alleen als alle deuren dicht zijn.
Door het palletje in te duwen denkt de auto dat alle deuren dicht zijn en geeft dan de puls de auto mag op slot. Omdat de koperen pennen geen contact maken zal de schuifdeur niet op slot gaan.
Dus ik denk dat het probleem is dat het palletje onvoldoende contact maakt.
Kan je ook testen door het palletje met ducttape vast te plakken. ( dat is dan een snelle noodoplossing)
In de achterdeur zit de controle schakeling gewoon in het slot, midden op de deur.
Plaats reactie