Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Stieneke en Donald »

Ik ook niet. :bang: Heb overigens een Android foon.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door FrankdB »

gjvonk schreef:
zo 12 sep 2021, 2:52
Hoe kan een airtag met een bereik van 100 tot 120 meter (dat geldt in ieder geval voor Android airtags) helpen bij het volgen van een gestolen camper? Of is dat niet de bedoeling? Ik snap het niet helemaal geloof ik...
De locatie van een airtag wordt doorgegeven door iedere iPhone of iPad die in de buurt komt.

Ik heb de afgelopen drie weken op verschillende campings gestaan en zo nu en dan vanaf een terras een airtag die was achtergebleven in de camper gecheckt. Ik zag nooit een locatie ouder dan een uur: er waren genoeg passanten/buren met een iPhone voor een positie update.

Uiteraard, wordt een gestolen camper niet gevonden als deze bijvoorbeeld op afgelegen bospad wordt koudgezet. In een garage hoeft geen probleem te zijn: een airtag die was achtergebleven in mijn huis, werd bijna constant gezien: waarschijnlijk hebben de buren een iPhone.

De Nederlandse fietsenmaker VanMoof heeft een samenwerking met Apple en gebruikt deze airtagtechnologie in (sommigen van) hun fietsen. Dat lijkt me interessant: door het een integraal onderdeel te maken van de fiets, is het moeilijker te verwijderen.

Frank
Weohwe
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 18:21

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Weohwe »

We hebben de apple tracker uitgetest op de kat, en na drie dgn al weer geretourneerd.
Werkt perfect, zolang je maar met je phone binnen de 20-30 mtr blijft :bang:
Het ding wordt niet als apparaat toegevoegd in je “find my phone”-app, maar als ‘object’.
En dus waardeloos voor ons doel, maar ook als voertuigtracker.
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door GeMa »

mstuniek schreef:
za 11 sep 2021, 19:43
Etsen/stralen van het kenteken op een aantal plaatsen, bijv de ramen?
Gedaan! Simpel en niet duur!
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door GeMa »

DJSmiley schreef:
za 11 sep 2021, 22:15
Waar een wil is is een weg. Naar mijn mening is moeilijk maken meer dan voldoende

Ik heb bv de prickstop gemonteerd (zelf nagemaakt met een stalen plaat), daarmee voorkom je iig het makkelijk openen met een schroevendraaier
(Heel simpel bij de Ducato en klonen vanaf 2006) en een Bearlock.

Verder ligt er ergens een Apple Airtag waarvan ik de speaker onklaar gemaakt heb, dus die piept niet meer. Niet heilig en zeker geen volwaardige tracker, maar ik verwacht dat dit, iig de eerste dagen een prima hulpmiddel kan zijn om 'm globaal te lokaliseren.
Hier ook, prick-stop (origineel) en Bearlock (eis verzekering). Airtag vind ik te beperkt (weinig bereik en functies), dus heb ik ook een "echte" tracker gemonteerd.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door isoplus »

Ik denk niet dat het echt handig is om hier uitgebreid je beveiligingen te gaan bespreken, maar dat moet je zelf beoordelen natuurlijk :wink:
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1024
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door amigob2 »

Airtag heeft net zo'n groot bereik als jou 2G/3G/4G tracker. De airtag maakt namelijk gebruik van iedere iphone die in de beurt is.
Daar ligt naar mijn mening ook de zwakt, iedereen heeft een detector bij zich om te checken of er een airtag in de camper bevind.
Dat is dus met een tracker niet zo makkelijk ( moet je wel geen tracker nemen die ook bluetooth heeft).
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door dieseltje+ »

gjvonk schreef:
zo 12 sep 2021, 2:52
Hoe kan een airtag met een bereik van 100 tot 120 meter (dat geldt in ieder geval voor Android airtags) helpen bij het volgen van een gestolen camper? Of is dat niet de bedoeling? Ik snap het niet helemaal geloof ik...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Begreep het eerst ook niet helemaal, door andere iphones word het bereik dus groter?!
Als ik deze opm dan combineer met je laatste opm in je eigen topic.
Minder nog denk ik, wat ik eerder al schreef: volgens ons idee zijn we enkele dagen geobserveerd / gevolgd en is er op de bewuste dag en tijd een drone gebruikt om te kijken waar we zaten.

De Franse Gendarmerie bevestigde bij het doen van de aangifte dat een dergelijke aanpak bij de MO van een autodievenbende past. Door hen gestolen auto's worden zelden teruggevonden: "die is de grens al over" zei de Gendarme die ons die bewuste middag ophaalde van de parkeerplaats.
Kan het dus wel eens een hulpmiddel zijn voor de dieven....waar is ook alweer die camper die we wilden stelen :-B
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
roma
Berichten: 4525
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door roma »

Weohwe schreef:
zo 12 sep 2021, 8:33
We hebben de apple tracker uitgetest op de kat, en na drie dgn al weer geretourneerd.
De kat geretourneerd? Nee toch.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door iSonic »

De beste oplossing is je gewoon geen zorgen maken. Het zijn maar spullen, die zijn niet belangrijk.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Kroppie »

een oud ding nemen wat er niet uit ziet, hoef je niet eens op slot te doen. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door metatoon »

Op Europees niveau een zeer strenge straf invoeren op diefstal van wat dan ook.

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Meine »

iSonic schreef:
zo 12 sep 2021, 10:35
De beste oplossing is je gewoon geen zorgen maken. Het zijn maar spullen, die zijn niet belangrijk.
Jij kunt je ongetwijfeld dit "massa is kassa" standpunt permitteren maar ik twijfel er aan of deze boodschap aankomt bij mensen die jarenlang hard (over)gewerkt hebben en elke cent opzij gelegd hebben voor hun droom, een mooie camper. Dan is er toch een stuk van je leven in je camper gaan zitten.
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door jansloos »

Iets met 3 accus?

3 accus.
1 voor starten
1 voor HH

1 voor?

Instrumenten.

Je scheidt dan de traditionele startaccu in 1 echte startacc, en op de tweede (nieuw te plaatsen accu) monteer je al het andere. Dus instrumenten, startsleutel, enz. Deze nieuwe accu houdt dus alleen de computer enz levend.

Op de startaccu monteer je een schakelaar.
Staat die uit, klikt wel het startrelais, maar omdat de startschakelaar uit staat, komt het niet tot daadwerkelijk starten.

Laden van de nieuwe accu gaat net als HH accu met een cirix.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Plaats reactie