vijfde versnelling Fiat Ducato

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: vijfde versnelling



Bericht door Kroppie »

excusez moi.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Japie
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:18
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: vijfde versnelling



Bericht door Japie »

Er is zelfs nog een derde Noordwijk in Drenthe. Ligt vlakbij de a 28 tussen Hoogeveen en meppel.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: vijfde versnelling



Bericht door Kroppie »

ook daarom, waarom je woonplek niet vermeld??, hoeft niet straat en huisnummer maar in de buurt.


jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
JanDekker
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 05 apr 2021, 8:41
Locatie: LEMELERVELD

Re: vijfde versnelling



Bericht door JanDekker »

Kroppie schreef:
ma 20 sep 2021, 19:19
ook daarom, waarom je woonplek niet vermeld??, hoeft niet straat en huisnummer maar in de buurt.


jos
Naast ( rechts van je scherm ) het bericht wat je typt zie je achter de tekst ¨LOCATIE¨ de plaatsnaam staan, zo zie ik dat er bij u staat vermeld, locatie Beemster.
En bij mij staat locatie Lemelerveld.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: vijfde versnelling Fiat Ducato



Bericht door PaulBng »

Dat zien alleen mensen die de web interface gebruiken...


Paul
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: vijfde versnelling Fiat Ducato



Bericht door Kroppie »

dan kan je het altijd nog in de tekst verwerken

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
billyborro
Berichten: 4
Lid geworden op: za 14 aug 2021, 11:47
Locatie: Amersfoort

Re: vijfde versnelling Fiat Ducato



Bericht door billyborro »

Het is herfst. De bladeren vallen, net als de 5e versnellingen. Hier nog 1. Peugeot J5 uit 1988. 40 km voor Parijs. Klapperen van de versnellingshandel als ik het gas los liet en op een gegeven moment vloog ie eruit. Ik kon hem nog 1 keer terugduwen in zijn vijf maar 10 km verder vloog hij er weer uit en dat was het. Tanden poetsen daarna. Met vervangend vervoer via de anwb nog een dagje Parijs gedaan en over een dag of 10 kan ik mijn camper ophalen in Apeldoorn.
Een vraag: ik weet dat er geen reclame gemaakt mag worden, maar ik zou graag iemand leren kennen die voor mij die 5e versnelling voor een redelijk bedrag zou kunnen repareren. Moderator hoe pak ik dat aan?
Gebruikersavatar
Robenan
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 05 sep 2021, 11:11
Locatie: ZO Brabant

Re: vijfde versnelling Fiat Ducato



Bericht door Robenan »

Zoals je dat nu doet 😄 en dan hopelijk per PB wat adresjes toegespeeld krijgen. 👍🏻

Gegroet
Rob
Ooit : TN 207D (vorige eeuw ;-) ) Nu: Fiat Ducato 2.8JTD Adria Coral S 650 SP
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: vijfde versnelling Fiat Ducato



Bericht door Kroppie »

billyborro schreef:
zo 03 okt 2021, 12:28
Het is herfst. De bladeren vallen, net als de 5e versnellingen. Hier nog 1. Peugeot J5 uit 1988. 40 km voor Parijs. Klapperen van de versnellingshandel als ik het gas los liet en op een gegeven moment vloog ie eruit. Ik kon hem nog 1 keer terugduwen in zijn vijf maar 10 km verder vloog hij er weer uit en dat was het. Tanden poetsen daarna. Met vervangend vervoer via de anwb nog een dagje Parijs gedaan en over een dag of 10 kan ik mijn camper ophalen in Apeldoorn.
Een vraag: ik weet dat er geen reclame gemaakt mag worden, maar ik zou graag iemand leren kennen die voor mij die 5e versnelling voor een redelijk bedrag zou kunnen repareren. Moderator hoe pak ik dat aan?
:thumbup: , mooi je woonplaats bij gezet, :cheers:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: vijfde versnelling Fiat Ducato



Bericht door Bob Diesel »

Gebruik de zoekfunctie eens
En de adressen verschijnen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
cgrotewal
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 23 jul 2010, 20:16

Re: vijfde versnelling Fiat Ducato



Bericht door cgrotewal »

Er wordt vaak beweert dat de vijfde versnelling er gewoon tegen aangeplakt is. Dit wordt door een kenner bij uitstek, Karel Cola, tegen gesproken. De balangrijkste oorzaak dat de vijfde versnelling stuk gaat, heeft twee " twee" oorzaken, 1: de vierde versnelling is erg lang, het is ten slotte een bestelbus die weinig in zijn vijf rijd, 2: Door die lange vierde versnelling moet je veel toeren maken om een beetje trekkracht krijgen in de vijfde versnelling. Dat laatste is meer een geluid probleem, je bent snel geneigd om het geluid van het doortrekken in de vierde versnelling te willen elimineren en daar gaat het fout. De meeste bestuurders hebben dan de neiging om bij een te laag toerental over te schakelen naar de vijfde versnelling, met als gevolg de vijfde versnelling iedere keer zo zwaar belast wordt, dat de tandwielen en de synchrhomeshring, stuk gaan. Kosten vervanging, tussen de vier en vijfhonderd euro. Groet Kees
Plaats reactie