DT Piston
DT Piston
Hoi allemaal,
Ik lees regelmatig lovende verhalen van het toepassen van de DT plunjer.
maar als ik er via onze grote vriend google naar zoek , kan ik 1 leverancier vinden met een redelijk ( vind ik )
hoge prijs.
Van mijn naamgenoot de tip ontvangen te kijken bij tuning-meister, maar deze maakt gebruik van de bestaande plunjer
Zijn er opties ? ( ducato 2.5TDI 1998 )
Gr. Rico
Ik lees regelmatig lovende verhalen van het toepassen van de DT plunjer.
maar als ik er via onze grote vriend google naar zoek , kan ik 1 leverancier vinden met een redelijk ( vind ik )
hoge prijs.
Van mijn naamgenoot de tip ontvangen te kijken bij tuning-meister, maar deze maakt gebruik van de bestaande plunjer
Zijn er opties ? ( ducato 2.5TDI 1998 )
Gr. Rico
Re: DT Piston
Wat doet een DT Plunjer. Hij zorgt er voor dat door zijn vorm de turbo bij een lager toerental beter zijn werk doet. Met name bij haarspeldbochten merk ik goed dat ik de DT plunjer er in heb omdat ik voor die tijd bij steile haarspeld niet op kon schakelen, niet genoeg fut van de 1 naar de 2 en dat doet die nu heel goed.
Je bent 280 euro kwijt voor een klein stukje ijzer (inclusief inzetten). Ik heb hem bij Tomscar weg in Dronten. Easybee ook.
Kortom, de turbo komt bij veel lagere toeren al helpen met een DT plunjer.
Je bent 280 euro kwijt voor een klein stukje ijzer (inclusief inzetten). Ik heb hem bij Tomscar weg in Dronten. Easybee ook.
Kortom, de turbo komt bij veel lagere toeren al helpen met een DT plunjer.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Re: DT Piston
Turbo doet niet anders zijn werk met zo'n plunjer. Zit immers niet in de wastegate aansturing.
Maar puur in het verloop van de dieselinspuiting volgens mij.
Wel een aanrader zo'n ding!
Maar puur in het verloop van de dieselinspuiting volgens mij.
Wel een aanrader zo'n ding!
Re: DT Piston
Zou kunnen , er is mij verteld dat de turbo eerder zou werken. Ik ben in ieder geval tevreden. Nu alleen de turbodruk omhoog stellen.
Ik heb het idee dat de turbodruk veel te laag is. Zou 0.7 - 0,9 moeten zijn. Ik denk niet dat die daaraan komt. rookt mij nog teveel en dat zou betekenen dat de verhouding lucht brandstof niet goed is. Zit een K&N luchtfilter in en die zou lucht genoeg moeten geven maar na de inbouw van een Intercooler krijg ik het idee dat het roken meer is geworden.
Ik heb het idee dat de turbodruk veel te laag is. Zou 0.7 - 0,9 moeten zijn. Ik denk niet dat die daaraan komt. rookt mij nog teveel en dat zou betekenen dat de verhouding lucht brandstof niet goed is. Zit een K&N luchtfilter in en die zou lucht genoeg moeten geven maar na de inbouw van een Intercooler krijg ik het idee dat het roken meer is geworden.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Re: DT Piston
Bij mij rookt het helemaal niet.
Misschien handige info van Werkstattdino over :
Tuning TDI algemeen https://www.youtube.com/watch?v=mDRNU8GBqfo
de turbodrukmeter en olietemperatuurmeter https://youtu.be/VdA7Ej3ftpE
de turbodruk instellen https://youtu.be/9WpxIrELLPo
de dieselinspuitpomp instellen https://youtu.be/geWrZsVuHLk
Misschien handige info van Werkstattdino over :
Tuning TDI algemeen https://www.youtube.com/watch?v=mDRNU8GBqfo
de turbodrukmeter en olietemperatuurmeter https://youtu.be/VdA7Ej3ftpE
de turbodruk instellen https://youtu.be/9WpxIrELLPo
de dieselinspuitpomp instellen https://youtu.be/geWrZsVuHLk
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: DT Piston
idd. De turbo verandert er niet van.
Een ieder voorzich, DT piston is een soort "geloof"
Je kan ook je bestaande plunjer draaien, verandert de brandstof in spuiting ook van. Zo zijn er nog wel wat trucjes. Halen momenteel 146pk (aan de krukas)uit een sofim 8144.21. 2.5TD, zonder DT piston, veel mogelijk dus. Die ligt niet in een camper, ook de vraag hoelang dat goed zou gaan
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: DT Piston
8144.21 ken ik niet. k heb een 8140.27 Sofim motor. Bij een Bosch testbank opgemeten 125 PK maar ik heb het idee dat die 125 PK er niet meer uit komt. Camper is nu weg met mijn dochter er in maar als die terug maar even naar de garage. Het probleem is altijd dat de echte monteurs er haast niet meer zijn. Dan bedoel de mensen die een oude Ducato motor kunnen dromen. Meestal weet ik door door veelal de info hier meer als de huidige generatie monteurs, dat is ze niet kwalijk te nemen, auto,s zijn behoorlijk veranderd.
Straks eerst maar eens even de filmpjes van Easybee bekijken. Dat niet roken zou ik wel prettig zijn. Hier rookt de camper haast nog meer als de baas.
Straks eerst maar eens even de filmpjes van Easybee bekijken. Dat niet roken zou ik wel prettig zijn. Hier rookt de camper haast nog meer als de baas.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: DT Piston
8144.21 (90-92 pk) is de voorloper van de 8140.27.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: DT Piston
Dank je Karel, ik had weer niet goed gekeken in mijn lijst van motoren. Weer op de hoogte.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Re: DT Piston
Staat er gewoon bij op Wikipedia, is er een van de eerste serie Ducato's https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ducato
2445 TD, Sofim 8144.21, 2445 cc, SOHC 8v, Direct injection, 92 PS (68 kW; 91 hp) at 3800 rpm, 216 N⋅m (159 lb⋅ft) at 2200 rpm
2445 TD, Sofim 8144.21, 2445 cc, SOHC 8v, Direct injection, 92 PS (68 kW; 91 hp) at 3800 rpm, 216 N⋅m (159 lb⋅ft) at 2200 rpm
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: DT Piston
Is dat plaatje, waar die code op staat, makkelijk te vinden?
Ben hem nog niet tegengekomen namelijk.
Wordt nou toch wel nieuwsgierig, welke motor er in onze camper ligt.
Ben hem nog niet tegengekomen namelijk.
Wordt nou toch wel nieuwsgierig, welke motor er in onze camper ligt.
Re: DT Piston
Ritje naar Dronten naar Tomcar ?
https://tomcardronten.wordpress.com/?fb ... LgFabxxeh4
of
https://www.marktplaats.nl/a/diensten-e ... ousPage=lr
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: DT Piston
Ik woon met een oude revisiemonteur diesel onder 1 kap en die heeft ook nog een garage met zijn zoon.
Doen relatief veel campers, goed en goedkoop. (37 euro per uur)
Doen relatief veel campers, goed en goedkoop. (37 euro per uur)
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl