Homologatie nummer?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Zijspan
Berichten: 2589
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Homologatie nummer?



Bericht door Zijspan »

Een originele Coc heb ik al van onze Hymer camper, daar staat een EU type goedkeur nummer op, nu vraagt de Portugese Rdw (Imt) om een holomogatie nummer?
Weet iemand hier of dat dan ook bestaat, ik zoek wat af en zie talloze sites over dat onderwerp maar lees nergens van een compleet nummer, laat staan dat er een is die bij onze Hymer hoort?
Het lange EU nummer staat ook op de kenteken info bij de rdw als typegoedkeur, verder lees ik niets over holomogatie of iets?
Kan iemand hier mij daar meer informatie over vertellen en waar je aan dat nummer(s) komt.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Homologatie nummer?



Bericht door tonic »

Homologatienummer is in dit geval gewoon het Europese typegoedkeuringsnummer. Vaak staat er op de COC een variant en uitvoeringsnummer bij. Als dit erbij staat geef je die 2 ook op.
Zijspan
Berichten: 2589
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Homologatie nummer?



Bericht door Zijspan »

Dat lange eu nummer noemen de Duitsers Genehmigungsmummer?
De variante nummer staat ook op de coc, ik moet dat nummer in voeren hier op de site van de
finanças bij Dav om een kenteken aan te vragen, daar past dat lange nummer niet op gaat maar tot 10 stuks hier!
Morgen komt de Portugese hulp weer, een vrouw die ons helpt en goed Engels spreekt en goed met een van de douane overweg kan.
Hier houden alle kantoren elkaar in stand!
En alles digitaal hier, geen bezoek COVID regels!
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6297
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Homologatie nummer?



Bericht door Bas vd laar »

Sterkte, campers invoeren in Portugal kan een drama zijn, stoer dat je het probeert :thumbup:
Zijspan
Berichten: 2589
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Homologatie nummer?



Bericht door Zijspan »

De Portugese ambtenaren proberen steeds wat nieuws te vinden wat je nodig hebt om hier
een motorvoertuig in te voeren, we werden gewoon weg gestuurd bij de Portugese rdw met een lijstje onderwerpen om te gaan uitzoeken, slechts 1 weet ik niet dat is dan homologatie nummer? Er schijnt per land er een te zijn, staat als laatste op de Coc, bij mij is alleen Duitsland ingevuld de andere landen waaronder Portugal is blanco, heb de kundendienst van Hymer een e-mail gestuurd maar die antwoorden ( nog) niet.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Homologatie nummer?



Bericht door appellover »

Is al weer lang geleden maar heb mijn nieuwe Berlingo met BN nummer in Frankrijk ingevoerd en moest toen ook zo’n nummer hebben.
Eerst bij Citroën Nederland een papier ( dat was gratis) toen Citroën in Parijs ( kosten 495 Franse Fr.) en toen eindelijk dat nummer.
Kwam ook omdat het een blauwe auto was met grijs kenteken en commercials zijn in Frankrijk uitsluitend in wit in die tijd dus een heel apart model voor Fr.
Ben er nog tijdje zoet mee geweest,maar lukte wel.
Toen netjes de btw betaald in Frankrijk maar de keuring keek er niet naar dus zonder tva was ook goed geweest.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Zijspan
Berichten: 2589
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Homologatie nummer?



Bericht door Zijspan »

Inmiddels heeft de klantenservice van Hymer gereageerd, het Genehmigungsmummer is hetzelfde als het holomogatie nummer.
Nu nog zien dat het lange nummer op de site van Dav past hier.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Zijspan
Berichten: 2589
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Homologatie nummer?



Bericht door Zijspan »

Het gaat weer verder, vanmorgen een document op papier ingevuld, dan weer terug naar Imt of het goed is gedaan? Dan een stempel er op, dan naar de keuring met de Hymer.
Ondertussen is ook de Portugese douane bezig zich door de regels aan het wringen.
We komen er wel, er is hulp van Portugese vrouw die al de moeilijke woorden soms ook niet begrijpt, laat staan dat wij die dan kunnen ontcijferen?
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Plaats reactie